Voor Sara en Angel

Hoi Sara,

Wat leuk zeg dat je daar geboren en getogen bent!
Geen heimwee naar Curacao? D
M'n zus heeft er gewoond en toen ben ik er dus 2x geweest, vind het een heerlijk eiland...die Caribische sfeer en die warme zee&witte stranden en heerlijke temperaturen...mmm...
Kom je er nog vaak?

Ja, snap dat jij nu wel ovulatietesten wilt gaan gebruiken, het kan maar zo dat ik dat volgende cyclus ook gaat doen hoor. Ik wacht even af of ik deze keer m'n eisprong voelt en hoe lang deze cyclus wordt.

Weten er bij jou mensen in je omgeving dat jullie bezig zijn? Bij mij niet.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Ja het was heerlijk om daar op te groeien. Ik kom er niet zo vaak omdat het natuurlijk best duur is. Het enige wat ik jammer vond is dat ik de rest van mijn ooms, tantes, neven en nichten, opa’s en 1 oma nooit goed heb leren kennen. Ik woon inmiddels 9 jaar in NL en het contact is nooit gegroeid. De anderen zijn ook 6 tot 15 jaar ouder dan ons 3en en tegen de tijd dat ik hier heen verhuisde waren ze allemaal al aan het werk en hadden de meeste al 1 of 2 kinderen. Maar het is altijd wel gezellig als we elkaar op familiefeesten zien.

Mijn moeder wordt volgend jaar augustus 60 en loopt al 1 jaar te zeuren over of we al geboekt hebben. Maar ja, als ik tussen oktober en februari zwanger raak, ga ik niet dus ik heb ook nog niet geboekt. Ik ga niet hoogzwanger vliegen of net nadat ik uitgerekend ben. Dan wil ik gewoon rust. Ik heb namelijk ook nog vliegangst en dan zou dus mij en de kleine geen goed doen.

Naast wat vrienden en mijn broertje weet niemand dat we bezig zijn. Ik heb het mijn broertje verteld omdat ik toch iemand van mijn familie het wou laten weten. Mijn zusje kan geen geheimen bewaren dus die komt het wel te weten als ik de 3 maanden bereikt heb. Wel moeilijk hoor, soms heb ik wel de neiging om het er over te hebben, maar dan komt ze weer met een hele lijst van dingen die we volgens haar eerst moeten doen voordat we aan kinderen mogen denken. We bepalen dat zelf wel en zeker zij niet.

Hoi Heartje,
Hoe gaat het met jou? Gaat het wat beter wat betreft de kwaaltjes?

Groetjes,

Sara

Hoi Sara,

Kan me voorstellen dat je het heerlijk vond om daar op te groeien.
Wel balen dat je vliegangst hebt, je hebt er geloof ik wel cursussen voor om daar weer vanaf te komen.

Beter dan inderdaad dat je het niet aan je zusje hebt verteld, dan ziet ze het vanzelf wel.

Heb je je huisarts al gebeld voor een afspraak?

Hier verder geen nieuws, we zijn lekker een weekendje weg geweest, ik had wel even buikpijn onderin dit weekend, dus misschien m'n eisprong?!   Was precies 2 weken na de miskraam, dus het zou wel kunnen. Maar weer even afwachten.

Heartje,
Hoe gaat het met jou? Volgende week naar de verloskundige, spannend en leuk. Weet je al of je dan een echo krijgt?

Groetjes,
Angel

Hoi dames,

Ja hoor, hier alles goed. Ben gelukkig van die erge misselijkheid af. Ben nog wel erg moe, maar een dutje extra op een dag is ook wel lekker, hoor!
Ik heb het nog niet op het werk verteld, dat komt wel over een aantal weken.
Volgende week als ik bij de VK ben geweest, gaan we het de familie vertellen. Dan ben ik waarschijnlijk 8 weken zwanger.  
Ik ben zelf half september jarig dus misschien een leuk moment om het de  rest  te vertellen.

Angel, zou je al zo snel weer een eisprong gehad hebben? Zijn jullie ook al aan het klussen? Of wachten jullie nog even. Dan zou je dus over 2 weken weer kunnen testen....

Sara, Nog bij de HA geweest? Wanneer verwacht je je eisprong (als je uitgaat van je normale cyclus).

Ik had gisteren lekker een dagje voor mezelf. Mijn man en zwager wilden naar Vlissingen, maar ik had niet zoveel zin om mee te gaan. Dus ik opperde: neem Iris ook maar lekker mee, kan ze lekker in het zand spelen. Nou dat vonden ze wel een leuk idee.
Heerlijk eventjes rust! Komt eigenlijk nooit voor dat Iris weg is zonder mij. En ik vond het wel eens een keer erg lekker!

Groeten
HEartje

Hoi Heartje,

Fijn dat je niet meer zo misselijk bent, moeheid is ook niet alles, maar inderdaad wel lekker als je dan af en toe extra rust kan nemen. Ik vind dat eerlijk gezegd ook best lekker als m'n dochter even weg is met m'n vriend of even naar de peuterspeelzaal is, terwijl ik niet hoef te werken. Even wat tijd voor jezelf!
Zou het ook vertellen na 8 weken, dan heb je het hartje ook zien kloppen en ik denk dat je het ook niet tot 12 weken verborgen kan houden, volgens mij groei je bij een 2e zwangerschap ook altijd wat harder. Zal niet bij iedereen zo zijn, maar bij de meeste vrouwen wel.

Ik weet niet zeker hoor of ik m'n eisprong heb gehad, voelde het niet zo duidelijk als de vorige keer, dus misschien was het wel niks. Wij zijn wel weer gewoon aan het klussen, ze zeggen dat je na een miskraam erg vruchtbaar bent, dus  je weet maar nooit.  
Ik heb me wel voorgenomen om deze keer niet gelijk te gaan testen, omdat ik ook echt niet weet of alles wel weer gelijk op gang is gekomen. We blijven gewoon gezellig doorklussen en dan zien we het wel weer. Zou wel heeel gaaf zijn als het weer gelijk raak is, maar goed, daar ga ik maar niet van uit, dan kan het alleen maar meevallen.

Ben gelukkig lekker druk in september met m'n werk, dus heb genoeg afleiding, dat is wel fijn.

Sara, ben benieuwd wat jouw huisarts zegt over die lange cyclus, kan niks meer met ontpillen te maken hebben.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Ik zag vanmorgen op weg naar werk dat de HA er weer is dus ik ga morgen bellen. Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg. Die assistent is nogal chagrijnig dus ik hoop niet dat ze me gaat proberen af te poeieren. Niet dat ik daar genoegen mee zal nemen. Heb nu wel lang genoeg gewacht.
Spannend dat je weer ff buikpijn had. Wie weet heb je over 2 weken weer een positieve test in handen. Waar zijn jullie heen geweest?

Hoi Heartje,
Spannend!! Volgende week naar de vk. Krijg je dan ook een echo, of is dat later? Het zou inderdaad een mooi moment zijn om het op je verjaardag aan iedereen te vertellen. Lijkt me heerlijk een dagje voor jezelf. Lekker ff niks aan je hoofd en lekker niks doen. Ook fijn om te horen dat je misselijkheid al flink afgenomen is.
Als ik uit ga van een normale cyclus heb ik over 7 dagen mijn eisprong. Ik den ook dat ik voor de ovulatietesten uit ga van een normale cyclus en begin op dag 13 of 14.

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Heel goed, laat je niet afpoeieren door die assistente. Wij hebben er hier in het dorp ook zo één zitten, nou, ik laat me niet meer door haar afpoeieren.
Ik hoop heel hard voor je dat je cyclus deze maand weer normaal is, anders wordt het een lange tijd ovulatie-testen gebruiken. Snap wel dat je nieuwsgierig ernaar bent, wanneer je eisprong is. Misschien ga ik volgende maand ook wel ovulatie-testen gebruiken.

Wij zijn naar Zeeland geweest, was erg lekker, vooral met het mooie weer erbij.

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,

Hoe gaat het ermee?

Hier gaat het goed. Tot mijn verbazing kreeg ik helemaal geen gezeur van de assistente   en kan ik vanmiddag al langs komen!!

Groetjes,

Sara

Terug
Bovenaan