Hoi allemaal!
Ik ben BIllie, 26 jaar en wil dolgraag een kindje.
Ik was al gestopt met de pil en had 4 cyclussen afgewacht. Deze maand wilden we ervoor gaan.
Maar helaas....mijn vriend en ik hebben er nog eens heel goed over gesproken en zijn toen tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk onze tijd nog niet is..
Ik heb een goede baan en werk na lang te hebben gestudeerd pas 3 jaar fulltime.
Mijn vriend wil juist erg graag een andere baan waarvoor hij een opleiding van 3 jaar werken/leren wil doen. Dan krijgt hij weliswaar betaald maar de eerste jaren wel een stuk minder dan hij nu verdient.
Dus om een kindje te kunnen onderhouden en ons eigen huis te bekostigen moet ik fulltime blijven werken. Part time werken gaat niet als mijn vriend in de opleiding gaat. En als ik een kindje heb wil ik persé part-time, liefst 3 dagen werken.
Bovendien doet het toch wel zeer als ik erbij nadenk dat ik nu al, nadat ik met veel pijn en moeite mijn universitaire studie heb afgerond, part-time ga werken. In het bedrijfsleven tel je dan toch al gauw minder mee, en de kansen om hogerop te komen worden dan een stuk kleiner.
Kortom, we kiezen voor onszelf, althans de komende 1 á 2 jaar. Hoe dolgraag we ook een kindje willen.
We zijn nog jong en hebben tijd. Dat hebben we in ons achterhoofd gehouden.
Tsja..het is best een teleurstelling maar het is onze iegen beslissing.
Maar zou het wel leuk vinden om af en toe met jullie te kletsen over kindjes krijgen, zwanger worden etc...
Groetjes!!
Billie