Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Forward ik begin wel wat druk door mijn leeftijd te voelen. Ik zorg al 14 jaar voor zijn kinderen. Zijn ex heeft behoorlijk wat problemen, daarom is de jongste 6 jaar geleden ook bij ons komen wonen. Alle twee zien ze dat ik als een moeder voor hen zorg, de jongste vindt de term stiefmoeder voor mij afschuwelijk! Maar ik denk dat een eigen kindje een andere dimensie zal geven inderdaad. Is toch iets extra's! En ik geloof er overigens heilig in dat kinderen (ook biologische) pas inzien hoeveel je voor hen doet, als ze zelf volwassen zijn. Ik biedt nu pas excuses aan bij mijn moeder vanwege de rommel die ik gaf tijdens mijn puberteit ?

PippaLotta ik begrijp je helemaal! Het is niet leuk om de ziekenhuisroute te moeten gaan. Maar probeer je over het eerste verdriet heen te zetten. Dat het nog niet gelukt, maakt je vast onzeker en dan is een onderzoek met uitslagen een soort houvast! Elke uitslag geeft dan een soort rust, want je weet dan of t ergens aan ligt.
Heel veel succes!

Hey meiden, 
Ik wil ook graag mee kletsen, gaan nu ronde 7 in voor een eerste kindje, ben 29jaar. Merk dat ik nu ook al iedere maand zo teleurgesteld ben. Omgeving begint steeds meer te vragen en verwachten iedere keer dat we met leuk nieuws komen. Vorige week heeft mijn schoonmoeder in een halfuur kletsen wel drie keer gezegd dat het zo leuk zou zijn en ook voor mijn neefjes en nichtjes. Moet me dan inhouden hoor.. 
Hoe gaan jullie daarmee om? 
Groetjes Sooff

Lapjesendraadjes, wat mooi om te horen dat je een dusdanig goede band heb met de kinderen van je partner dat het vervelend wordt gevonden dat je als stiefmoeder gelabeld wordt. 
Dat ze dat later pas zien, geloof ik ook helemaal. Toen ik jaren geleden op kamers ging en nog eens extra nu ik zelf ook voor kinderen zorg, realiseer ik me hoe ontzettend veel ik van mijn ouders heb gekregen en hoe dankbaar ik daar voor ben. Ik zie ook wel dat ze richting mijn partner dat besef ook niet hebben maar ik kan wel jaloersig zijn op de loyaliteit die hij krijgt en hoe heilig papa en mama zijn (en ik niet).
Ik zou willen zeggen dat je je niet te druk moet maken om de leeftijd maar dat werkt niet zo. Dat jullie, ook al is het nog aan het begin, van doktersbegeleiding staan is hopelijk positief, dat jullie zo door kunnen.

Sooff, wat vervelend dat het elke maand zo'n teleurstelling voor je is. Heel herkenbaar als je wens sterk is maar het tegenvalt. 
Ik heb nog niet te maken met verwachtingen van anderen, maar ik kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt als je eigen wens ook al zo sterk is. Is er ruimte om jullie teleurstelling te delen? En te bespreken dat je het moeilijk vind als er op deze manier over gepraat wordt? 

@Forward Ja we hebben het er samen wel over, maar verder willen we niet dat anderen weten dat we er mee bezig zijn. Dus steeds benoem ik maar dat ik het wel lekker vibd zo zonder een kleine. 
Gewoon weer hopen op de komende ronde ?

Welkom Sooff tja mijn familie weet niet dat we er mee bezig zijn. Die zouden het niet begrijpen (reacties als maar wil mr Lapjesendraadjes dat dan wel?  en maar de kinderen zijn al zo oud, wil je zo'n leeftijdsverschil wel? En maar dat past toch helemaal niet in jullie huis?). En daar heb ik geen zin in. Ik baal er zelf ook van dat niet alle omstandigheden perfect zijn en daar hoef ik door hen niet aan herinnerd te worden. 
Mijn directe collega's (mannen zelfs haha) weten het wel en sinds donderdag weten ze ook dat we het fertiliteitscentrum nodig hebben voor ICSI. Ik was een beetje dronken en toen heb ik het maar gezegd. Ook omdat ik misschien snel vaak afwezig ben en ze misschien werk van mij moeten overnemen. Ik moet zeggen dat ze er goed op hebben gereageerd, we hebben er nog maar een drankje op genomen hahaha
Maar als ik vragen van mijn familie zou krijgen en ik zou het vervelend vinden, dan zou ik zeggen dat ik de vragen vervelend vind en dat het ze verder niet aangaat. En dat er naar vragen niet helpt. Het past ook niet bij mij om te zeggen dat ik t wel lekker vind zonder kleintje. Op deze manier lieg ik niet, maar geef ik wel mijn grenzen aan.

Terug
Bovenaan