Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Thanks Mandareintje, Bo-Belle en ElsieJoy! Ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak om het vervolg te bespreken. Ik hoop dat ik in september kan beginnen, maar ik heb geen idee of er wachtlijsten zijn. Ik zat ook een beetje te rekenen dat ik dan veel meer kansen heb (6 lui pogingen en daarna 3x icsi ipv alleen maar 3 icsi pogingen). Ik ging ook echt met een enorme glimlach slapen!

En ook bedankt Tralala, ik hoop dat ik nu snel resultaat ga hebben!

Welkom Burgerse! Heel normaal hoor, om twijfels te hebben. Inderdaad wat Tralala zegt, ik zou als ik jou was mijn cyclus gaan bijhouden. Daar kun je signalen uit afhalen maar ook voor evt later doktersbezoek gewoon erg handig. Je kunt precies op dag 14 je eisprong hebben, maar ook pas op dag 24. Bij t laatste heeft t ei geen kans om in te nestelen als je cyclus 28 dagen is en heb je reden om meteen naar de dokter te gaan. (En je eisprong is echt niet elke maand op hetzelfde moment, niet bij mij althans!)
Ik weet ook niet hoe oud je bent? Als je 35 of ouder bent, kun je al na een half jaar om een doorverwijzing vragen.

@sunday @tralala @lapjesendraadjes dankjewel voor jullie begrip en tips echt heel fijn. Ik heb al wel ovulatietesten geprobeerd, maar ik snapte het niet goed.. Ik kreeg elke keer hele vage streepjes en niet echt een duidelijke streep. Als het 1 dag duidelijk is, moet ik dan de dag erna ook nog testen? Ik wist helemaal niet dat de eisprong op een andere dag plaats kon vinden, als je cyclus 28 dagen duurt! Ik ga er nu zeker op letten want dat is dan denk ik wat ik fout doe.. 
Ik word dit jaar 27 en ik ben een gezonde jonge vrouw dus er zou niks mis met mij moeten zijn, maar ik heb laatst een soort van bultje in mijn vagina ontdekt en de huisarts heeft gekeken en gevoeld en zegt dat het niks is, maar ik kan het gevoel niet loslaten dat ik bv een cyste heb of dat er iets anders mis is. Misschien toch maar nog een keer bellen.. Ik heb net getest en helaas geen resultaat, moet vandaag ongesteld worden en zo voelt het ook al. 
Daarnaast heb ik het vreselijk lastig met het feit dat ik aan niemand wil vertellen dat we bezig zijn, maar tegelijkertijd veranderd er zoveel dat ik het wel wil delen. We willen het een verrassing houden, maar het continu smoesjes bedenken waarom ik geen drankje mee drink, begint echt lastig te worden. Wij zijn echte Bourgondisch mensen en daarnaast gaan we zeker 1x per maand naar een feestje, dus je kan wel begrijpen dat mijn vrienden en familie mij nogal vreemd vinden en heel vaak vragen stellen. Ik gooi het nu op, ik wil op mijn gewicht letten, maar als ik ondertussen wel 3 toetjes bestel klopt er natuurlijk niks van haha! 
Ik hoop door met jullie te kletsen ik me beter ga voelen en misschien ook wel jullie kan helpen! 

Die vage streepjes betekenen vaak dat de eisprong eraan komt. Een dikke of knalstreep zoals dat hier genoemd wordt, betekent dat de eisprong gemiddeld binnen 24 tot 48 uur is. Ik test totdat mijn streep weer lichter wordt of helemaal weg is. Ik plak ze ook onder elkaar, zo kun je mooi het proces volgen. Altijd op hetzelfde moment testen en goed de instructies volgen (wel of niet zoveel tijd van te voren stoppen met drinken en plassen). Als je twijfelt over de dikte van de streep kun je altijd een foto maken en deze op t forum laten zien. Er zijn hier genoeg huurders die een oordeel willen vellen!
Heeft de arts uitgelegd wat t bultje is? Een cyste daar lijkt me minder gevaarlijk dan een cyste op of in je eileider (en die kun je als t goed is alleen zien met behulp van een echoscopisch apparaat). 
Als je verder geen klachten hebt, dan wordt de kans dat je tussen nu en december zwanger raakt steeds groter! De meeste vrouwen zijn na een jaar zwanger. Tot die tijd klets je hier gezellig. 
Enne, ook Bourgondische mensen kunnen zonder alcohol hoor... Maar ik begrijp hoe moeilijk het is om het niet met anderen te delen. Misschien kun je wel een drankje doen als je ongesteld bent? Ik doe dat inmiddels af en toe op de dag dat ik ongesteld ben, daarna niet meer. Ongesteldheid is toch een teleurstelling en er zijn mensen die pas stoppen met roken en drinken als ze zwanger zijn. Dat past niet bij mij, ik leef al een jaar zonder alcohol (behalve dus sinds een paar maanden een drankje als ik ongesteld ben).

Wat een goed idee die testen onder elkaar plakken! En dan gewoon van de 10e dag ofzo beginnen met testen? Ik ga meteen een hele doos met die testen bestellen haha! Maakt de daad zelf wel iets minder spontaan, maar goed, alles voor het goede doel hihi. We hebben nu gemiddeld 4x per week seks, maar we deden van dag 10 tot dag 17 bijna elke dag, weet ook niet of dat goed is of niet? Het is allemaal best verwarrend en op internet staan allemaal verschillende dingen.
En even voor de duidelijkheid.. Hét moment is als je een duidelijke streep hebt toch? Dus als de ovulatie eraan komt? 
De huisarts zei dat het normaal is dat het binnen in de vagina niet helemaal strak is en dat het bv een vet ophoping kan zijn, maar niks om me zorgen over te maken. Maar ik weet bijna zeker dat het er eerst niet zat, dus dat vind ik vreemd. Maar het doet verder geen zeer en ik voel het ook niet tijdens de seks.
En inderdaad ik drink wel een drankje als ik ongesteld ben, want mijn zusjes en vriendinnen zitten echt op m'n lip als ik een drankje af sla, dus hiermee kan ik 'bewijzen' dat ik niet zwanger ben haha, maar het is vreselijk om er zo mee bezig te zijn. Als het nog veel langer duurt, ga ik het ook eerlijk vertellen denk ik haha.

Ik heb tussen dag 9 en dag 17 mijn eisprong dus ik begin vaak iets eerder met testen. Dan heb je soms een maand waarbij je veel testen gebruikt en soms ben je zo klaar (deze maand al op dag 12). Ik zou dus inderdaad dag 10 ofzo beginnen. Wij zijn wat ouder en al 14 jaar bij elkaar. Er is iets minder seks dan in t begin van onze relatie haha, dus ja dit voelt soms als werk en die testen helpen. Ik zeg ook meestal tegen hem wanneer we weer 'moeten' beginnen. Superromantisch maar t is niet anders. Hét moment is inderdaad de knalstreep, dan kun je m elk moment verwachten!
Ik denk niet dat t uitmaakt hoe vaak je t doet. Je leest inderdaad van alles. Om de dag, elke dag. In ieder geval rond de eisprong! Onze zwemmers zijn niet zo sterk en niet zoveel dus ik heb het deze maand maar 1x gedaan (te warm, te murw door slechte uitslagen, etc), op de dag van de eisprong. Ik heb er weinig vertrouwen in maar je weet maar nooit!
Het ding van onze wensperiode is dat je echt vanalles voelt in je lichaam en je zorgen maakt om niets. Dus als jij verder geen klachten hebt tijdens de seks zou ik me verder geen zorgen maken. Alleen als het bultjes groter wordt zou ik teruggaan. Maar het kan ook spontaan verdwijnen.

Oh dag 12 is inderdaad lekker snel al! Wanneer is het dan D-day dat je kan testen? Ik hoop het echt voor je, ook al heb je alleen 1 dag gedaan.. Het was inderdaad ook wel héél warm de afgelopen weken haha. 
Wij zijn ondertussen ook al 10 jaar bij elkaar, maar nog wel jong en ik moet zeggen dat het bij ons met de jaren alleen maar beter wordt, omdat ik eerst een beetje verlegen was in bed haha en nu niet meer dus dat is heel fijn. 
Ik ben ook nog niet ongesteld geworden.. Ik helemaal trots aan het vertellen dat mijn cyclus 28 dagen duurt, maar deze maand is het toch andes haha. Ik hoop dat het snel komt dan kunnen we met volle moed beginnen met de steun van jullie!

Terug
Bovenaan