Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Oh wauw wat een prachtnieuws Lapjesendraadjes!! Wat heerlijk dat IVF waarschijnlijk niet direct hoeft. En dan zou het misschien wel op de natuurlijke weg nog kunnen! Kunnen jullien ook eerder met IUI starten dan? Dat is vaak niet zo'n wachtlijst dacht ik, toch? 

Gisteravond hier dus beetje bloedverlies en over de hele dag vrij milde buikpijn. Vannacht ook geen buikpijn gehad dus dacht 'wauw als dit voortaan mijn menstruatie is teken ik ervoor!' maar nope haha buikpijn is sinds vanochtend aan en verlies ook weer veel bloed.
100% op naar de volgende ronde, vind het deze keer dus niet zo erg. En beetje gek om te zeggen misschien maar ik vind het ook niet zo erg dat mijn kindje geen ram wordt van sterrenbeeld :p hoop niet dat ik hier iemand mee beledig haha maar mijn hele familie is ram en als ik dna toch een voorkeur mag hebben, dan liever geen ram. Idioot natuurlijk want als ik wel zwanger was geweest had ik er uiteraard ontzettend gelukkig mee geweest en was dit helemaal niet aan de orde geweest... Maar betrapte me toch op deze gedachte vanochtend.
Nog iemand met horoscopen bezig als je uit aan 't rekenen bent wanneer je eventueel zou kunnen bevallen als je zwanger zou zijn? 

Haha bo-belle! Vind het wel hilarisch. Ik zelf kijk niet naar sterrenbeelden, maar naar welke maand haha. Ik heb 'voorkeur' voor een maand waarin haast niemand jarig is haha. Maar goed, aan de andere kant maakt het mij ook niet uit. Maar ik denk nu wel van: oee als ik nu zwanger ben dan beval ik in een vet goede maand haha.

Oh wat leuk elsiejoy! Dat ga ik eens opzoeken haha :)
Ben niet heel erg bezig met horoscopen hoor maar ben zelf een leeuw en die karakter omschrijving klopt behoorlijk ;) 

Hi allemaal,
Ik ben sinds December 2018 gestopt met de pil en eigenlijk na 2 maanden al heb ik een hele voorspelbare cyclus. Precies 28 dagen elke keer na 4 weken op woensdag wordt ik ongesteld. Heel prettig, dacht ik, want dan weet ik precies wanneer mijn ovulatie plaats vindt. 
We begonnen eraan met het idee, oké het komt vanzelf wel wanneer het komt, maar naarmate de maanden voorbij gaan, merk ik dat ik heel ongeduldig wordt. We doen het precies op de juiste dagen en toch word ik niet zwanger.. Is er iets mis met mij? Ik kan het gevoel maar niet loslaten dat er iets mis is met mij.. 
Het liefste ga ik naar de dokter en leg ik mijn zorgen uit, maar heeft dit zin? Mijn man zegt dat ik me niet zo'n zorgen moet maken en dat het wel komt met de tijd, maar ik kan het niet loslaten..
Hebben jullie tips voor mij?

Jammer bo-belle dat het niet raak is. Ik had dat ook mn laatste menstruatie want dan had ik uitgerekend geweest op mn eigen verjaardag. Maar idd rammen zijn vreselijk moeilijke karakters (ik en mijn vriend) zijn beide ram. Dus we riepen al onee dan komt er nog een zoals ons haha.
welkom burgerse, ik snap je frustratie. Ik Heb ook een regelmatige cyclus maar daardoor voel ik des te meer vraagtekens waarom het na een half jaar nog niet is gelukt. Ik ga zelf morgen naar de HA voor iets anders en heb besloten t balletje toch voorzichtig op te gooien hoe of wat..

@lapjesendraadjes, yes! Dat is fijn inderdaad! Hopelijk zet dit goede nieuws door in een goed resultaat ;-)
@bo-belle, met de sterrenbeelden houdt ik me niet bezig maar het is net wat minder erg om niet uitgerekend te zijn eind december dan eind april haha, al zou ik net als jij nu tekenen voor welke maand dan ook, als het maar raak is x) 
Ik zie het als een positieve draai/gedachte voor de aankomende pogingen ipv blijven balen over de gemiste kans. ;-)

@burgerse, die zorgen hebben we hier allemaal dus het is helemaal niet gek dat je die deelt hoor. Ik blijf ook vasthouden aan dat feitje dat de meeste dames binnen een jaar zwanger raken. 
Als tip zou je eens je cervixslijm in de gaten kunnen houden of ovulatietesten gebruiken. Je bent erg regelmatig (ik ben jaloers haha) dus dan kan je iets makkelijker berekenen wanneer je ovulatie is, dit kan je dan bevestigen met de testjes en  je cervixslijm. Bij een 28 dagen  cyclus hoeft het niet per see op de 14 de ovulatie te zijn. Het is wel waarschijnlijk rond die dag zo ;-)
Eventueel kan temperaturen ook maar dan weet je het pas als de ovulatie al voorbij is.
Iedereen heeft haar eigen methode. Zoek waar je je prettig bij voelt. En als tip, probeer niet alles tegelijk dan wordt het zo'n "moetje" en dan ga je je er misschien teveel mee bezig houden. (Dat is bij mij iig zo)
Ook bij dames die alles perfect doen en een perfecte cyclus hebben en een zeer vruchtbare partner hebben kan het lang duren. Moeder natuur is soms erg grillig
Succes!

Terug
Bovenaan