Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Dag lieve allemaal,
ik schaam me een beetje hier een berichtje te doen.. We zijn namelijk gezegend met een zoontje, en dat was in 1x raak. 
Maar nu.. sinds de bevalling, is mijn cyclus heel gek. “Al” 6 rondes (lachertje vergeleken met sommige..) bezig met een LF van 5-6dagen.. Dat is natuurlijk flut en zal een eitje weinig mee kunnen.
wij vroegen ons af, wacht je dan ook 1jr met naar de dokter gaan? Want er is toch duidelijk iets mis..? En dat was voor de bevalling denk ik niet zo, want.. dan was onze zoon er toch niet geweest nu. Of gaan we gewoon direct de deur gewezen worden?

Fishy: nou een half jaar is een half jaar of het nu de eerste of 2e is, lastig als je niet weet hoe je LF eerst was. Je kunt altijd naar de huisarts gaan met je vragen en uitleggen wat het met je doet, sommige zullen je nog een paar maanden laten wachten maar kan ook zijn dat ze je wel doorverwijzen. Zou wel als het even kan een vrouw kiezen, heb vaker gelezen dat mannen zeggen nou hou maar gewoon 14 aan want dat is normaal, maar zo werkt het niet ?
Ik ben net bij de fertiliteitsarts geweest en het eitje was dus al weg ? ze konde nog wel zien waar die gezeten had dus hoef niet te prikken of die gesprongen is dat is zeker, weet helaas niet hoe groot hij geworden was nu maar dit is wel super goed nieuws, het worden nu 2 hele lange weken denk ik zo, als het niet gelukt is dan 5 maanden letrozol 2,5mg tot het niet meer werkt of ik zwanger ben natuurlijk ? hopelijk lukt het wel in deze rondes en hoef ik niet naar iui, nu duimen dat het nu al goed gaat lukken 

@wilkindje
we zijn nu 8-9mnd bezig, waarin dus 6 cylci en 5 eisprongen gemeten hebben met ovulatie testen..
ik heb een mannelijk huisarts haha.
We gaan nu nog 1 cyclus proberen, als het dan weer zo kort is, en ook geen verbetering (als het nou oploopt oid..) dan wil ik denk ik toch naar de huisarts.. Simpel bloedtesten om bijv te zien of alle hormonen wel oké zijn bijv ? 

Welkom gebruiker! Ja hoor er zijn zat dames die met behulp van ovulatietesten zwanger zijn geworden. Het geeft in ieder geval inzicht in je cyclus! Ik hoop dat het je snel gaat helpen!

Fishy, waarom schamen? Het is zoals het is en je bent inderdaad gezegend dat het de 1e keer meteen lukte! Vervelend dat het nu niet zo makkelijk gaat!! En met een aantoonbare verklaring zo te lezen!
Zo'n korte luteale fase is naar mijn mening reden genoeg om direct naar een dokter te stappen. Het is afwijkend en het zorgt er inderdaad voor dat het niet kan innestellen. Ik las op de website van Freya dat het met behulp van medicijnen verlengd kan worden.  

Ik had een mannelijke huisarts in opleiding en kreeg met wat praten een doorverwijzing. Gewoon van te voren goed je onderzoek doen en met de juiste argumenten aankomen. Als je 5 eisprongen hebt gemeten met deze luteale fase heb je voldoende argumentatie. Ik zou niet nog een cyclus afwachten... Maar weet wel dat ik een klein beetje de actiemodus heb hihi dus doe vooral waar jij je goed bij voelt!!

Hey Fishy,
Dat zijn normale en terechte vragen volgens mij! Geen idee of dat het normaal kan zijn na een zwangerschap?? Maar voor dat soort antwoorden zou ik inderdaad ook naar de huisarts gaan. Je hebt genoeg onderzoek en bewijs om je zorgen te kunnen staven en dan is het aan hem om je gerust te stellen met goede argumenten of om je door te sturen.
Ik hoop voor je dat er een logische verklaring voor is. (Toch nog wat zwangerschapshormonen? Geef je nog borstvoeding?) En dan hopelijk snel door voor een succesvolle 2de ;-)

Terug
Bovenaan