Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Lapjesendraadjes bedankt voor de tip. Ik ben alleen bang dat ik dan alsnog tegen het eind van de cyclus op mijn tel ga kijken of tussendoor af en toe. Waarschijnlijk maak ik dadelijk even screenshots en dan verwijder ik de app.
Temperaturen heb ik nooit gedaan, want dan zou het helemaal een obsessie worden. Eerst heb ik wel ovulatietesten gebruikt, maar ook die waren geen succes. Ik was daardoor elke dag bezig met zwanger worden. Dus een tijdje geleden ben ik met die testen gestopt. 
Ik kan je man dus wel begrijpen dat hij zegt dat je beter kunt stoppen. Persoonlijk denk ik dat het voor veel meer rust zorgt. 

@lapjesendraadjes Bedankt voor je antwoord. Nu heb ik er alvast een iets beter beeld bij. Krijg je ook gelijk al een echoscopisch onderzoek ja? Ben benieuwd dan of alles er goed uit ziet bij mij, wij tasten ook nog helemaal in het duister wat het zou kunnen zijn of misschien wel niks. Mijn cyclus is goed en heb ook nergens last van ofzo. Misschien dat het aan mijn vriend ligt of dat het gewoon wat meer tijd bij ons kost maar het is vast fijn om te weten wat er dan aan de hand is ook al is het niks. 

Wel vervelend voor de dames waar het ff wat minder gaat, lees laatste dagen inderdaad vooral wat mindere verhalen. Ik hoop dat iedereen binnenkort toch positiever nieuws krijgt. 

@ Mientje Ik kreeg tijdens mijn eerste onderzoek gelijk een inwendige echo ja. Vond ik zelf heel prettig dat ik daar geen nieuwe afspraak voor hoefde te maken. Daarna kreeg ik pas bloedonderzoek en mijn partner een zaadonderzoek. Ik vond het zelf heel fijn om te weten waardoor het komt dat het bij ons maar niet lukt. Ook al was de uitslag niet zo goed, ik wist eindelijk meer!
@ Mttm tja de ovulatietesten kan ik de deur niet uitdoen vanwege de IUI hahaha maar het temperaturen misschien wel.

Lapjesendraadjes, ik zou echt stoppen met tempen. Ik heb het een half jaar gedaan. En ja, het bereid je voor, maar bij ieder dipje maak je je zorgen en ga je googelen. Ik wel althans. Op die manier heb je veel meer stress. Ik ben er mee gekapt en ik vond het heerlijk. De afgelopen maanden heb ik wel getemperatuurd op NOD om te zien of een zwangerschapstest zin had. Dat heb ik deze ronde voor het eerst achterwege gelaten en vond dat erg fijn. Afwachten is het toch, ook als je je temperatuur neemt. Je kan ook gewoon 1 maand niet tempen en kijken hoe je het vind, toch? Mij heeft het echt rust gegeven! 

Lapjesendraadjes ik snap dat je niet meer kunt stoppen met ovulatietesten. Waarschijnlijk moet ik die ooit ook weer gebruiken. Maar ik ben het wel met Mandareintje eens. Je kunt het beste zoveel mogelijk stress vermijden. En probeer het inderdaad uit. Als je het niet fijn vindt, begin je gewoon weer. 

https://www.mupload.nl/img/p0p4p68mmh8g.jpeg
Wauw daar is die dan toch ☺️ Ga morgen ochtend nog wel naar die afspraak misschien kan ik dan nog net zien hoe groot hij is ?

@wilkindje, wooooow wat goed! Gefeliciteerd! Dat is snel zeg! Na 2x pogingen met hormonen toch? Nu duimen dat hij/zij blijft plakken❤️

@mientje, ik heb dezelfde ervaring als lapjesendraadjes. Dus bij het eerste gesprek ging het vooral over de vragenlijst die we hadden ingevuld, en dan doorvragen over familie, menstruatie etc. Daarna een interne echo en dat vonden zowel mijn vriend als ik erg fijn en interessant. Je hebt meteen een aantal antwoorden. In mijn geval was dat er vochtblaasjes te zien waren en kon al meteen pcos worden vastgesteld. De volgende keer moet ik terug voor een bloed en schildklier onderzoek. Oja en ze gaan kijken naar mijn suikeropname ivm mogelijk diabetes. Maar dat is niet per see standaard dacht ik.
En mijn vriend moet dan ook een zaadonderzoek. Het viel me alles mee! Veel succes in oktober! Het is toch wel fijn om te weten dat er met je meegedacht en gekeken gaat worden. Ik voelde me wat minder alleen en wat serieuzer genomen met mijn klachten.

Terug
Bovenaan