Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hallo meiden
Ik sluit mij toch ook even hier aan. Ik ben sinds september vorig jaar gestopt met de pil. Eind april had ik een positieve test in handen, maar helaas werd dit in maart een vroege miskraam. Sindsdien hele lichaam over de zeik, lang geduurd voor ik weer ongi werd en een cyclus die alsmaar langer en langer wordt (had op dag 29 nog geen ovu piek kunnen vinden).
Hierdoor vorige week vrijdag aan de bel getrokken en de vk gemaild of dit normaal is. Doorgestuurd naar de ha die met de gyn heeft gebeld en nu deze week dus de verwijzing gekregen voor het fertiliteitscentrum. Eind deze maand heb ik hier samen met mij man de eerste afspraak. De vraagformulieren hebben we al binnen, dus die ga ik binnenkort invullen. 
Nou ben ik eigenlijk een beetje opzoek naar ervaringen van andere meiden die dit al hebben doorlopen. Wat kan je ongeveer verwachten tijdens zo'n eerste afspraak? Worden er dan ook al gelijk echo's gemaakt? Zijn er nog tips om ons op deze afspraak voor te bereiden?

Stiekem nog de stille hoop dat de afspraak niet nodig is en toch ineens een positieve test in handen heb, zou wel echt weer een actie zijn voor ons.

Wat klote Zwindo, ik ben ook vorig jaar september gestopt.
Nou, wij zijn weer gestart met een nieuwe ronde hoor... Heel fijn, geen stress. Het voelt als iedere maand een marathon lopen. Klaarmaken, start, en gaan. Pff... Net als de sportschool vind ik de start iedere maand het zwaarste.
Ik was het van afgelopen dinsdag tot deze dinsdag. Vrijdagavond nog een doorlekmomentje gek genoeg. Heel plots, en dat was ook meteen het laatste beetje.
Vandaag en gister heel veel afscheiding. Echt heel veel en helder. Geen idee waar dat vandaan kwam??

@zwindo
Bij mijn eerste afspraak heeft de fertiliteitsarts geluisterd naar mijn historiek en hoelang we reeds probeerden. Gepolst of ik een regelmatige cyclus had, welke lf ik had enz.. Ook een echo gehad om de anatomie te controleren. Afspraak om sperma te testen werd vastgezet. En utrogestan werd opgestart door te korte lf. Afspraken ter opvolging werden dan vastgelegd uit hetgeen ze gaf gehoord/gezien.
Succes

Knuffeltjeeee balen dat het allemaal zo lang duurt meestal is veel doorzichtige afscheiding een teken van je vruchtbare periode/ovulatie toch? Tenminste dat is wat ik heb gelezen en van veel meiden hoor die hun cyclus monitoren aan de hand van hun afscheiding.

S D  dank het delen van je informatie. Ben heel benieuwd. Ik heb jaren geleden bij de gyn gelopen voor endometriose dus ben de nodige onderzoeken wel gewend. Nu deze (andere soort) wacht weken doorkomen. 

Zwindo ik vind het ook spannend, wij hebben de 29e onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Nu nog bedenken wat ik op m'n nieuwe werk ga zeggen.
En hear hear lapjesendraadjes, ik lees heel veel berichten op 't forum niet eens meer. "help, ik ben net 2 dagen gestopt met de pil heb ik nu m'n ovulatie gemist?" "help mijn linker teen jeukt en het is volle maan, ben ik nu zwanger?!" en dan nog serieus zwanger zijn ook. Anyways. Ligt aan mij dat ik 't niet kan handelen haha dus ik blijf er maar bij weg, voor ik straks antwoord "Google it your fucking self"
Pfff mttm dat wordt dan ineens weer een lange cyclus voor je. Wat vervelend! Beginnen de klachten dan ook wat af te nemen of gaan die gewoon door? Zo flauw van ons lijf.
En ik ben blij dat jullie me een beetje begrijpen en ik hier m'n hart kan luchten. Want gister dus knallende ruzie gekregen met m'n zusje. En vooropgesteld, haar buik haar beslissing en door de situatie waar ze in zit is dit de enige juiste. Maar ze vind mij "maar verzuurd omdat je geen kinderen kan krijgen" wat ik voel maakt niet uit, ik had haar moeten steunen zodat zij d'r handen vrij had om naar de abortuskliniek te kunnen. Ik heb er gewoon slecht van geslapen. En nu met m'n moeder en verhuizing is alles al zo stressvol. Nou ben benieuwd hoe 't gaat want we hebben zometeen een gazenlijke afspraak. 
Vorige x dat ze zwanger was en we ruzie hadden gooide ze een glas jaar m'n hoofd dus ben benieuwd ;) 

Bo-Belle wat heftig zeg. Het is wat je zegt: het is haar buik, maar verder kan ze toch wel een beetje rekening houden met jou. 

Ik heb wel het idee dat de symptomen iets minder zijn, maar zeker nog niet weg. Ik heb een heel klein beetje hoop dat vandaag/morgen mijn menstruatie komt. Het leek net alsof het toiletpapier een heel klein beetje roze gekleurd was. Maar het kan ook totale verbeelding van mij zijn. We wachten weer af...

Bo Belle jeetje wat heftig zeg! Ik vindt wel dat ze iets meer begrip mag tonen voor je. Ik zou persoonlijk liever willen dat ze gelijk open en eerlijk verteld wat er aan de hand is dan is het ook iets makkelijker te accepteren. Hopelijk dit keer geen rond vliegende glazen. 
Ik heb toevallig mijn afspraak 1 dagje eerder als die van jou. Als ik die week ervoor nog niet ongi ben geworden doe ik nog wel even een test voor de zekerheid. Valt jou NOD nog voor de afspraak of heb je ook geen idee wanneer die valt?

Hahahaha Bo-Belle, wat herkenbaar ?, ja dat soort posts lees ik ook niet meer. Je hebt helemaal gelijk. ?????

Terug
Bovenaan