Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

BoerinJ en PippaLotta: dankjewel voor jullie lieve woorden! Het zal vast ooit lukken, alleen de teleurstelling doet gewoon pijn. Ik duim ook voor jullie mee! Ooit gaat het lukken...

Mandareintje, klote is dat. Weet ik, als je hoge temperaturen hebt en dan ineens die lage temp. Ik snap die klote teleurstelling en die klap in je gezicht. Maar zoals de anderen zeggen, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En ik weet dat dit niet is wat je wilt horen, dit heb ik ook. Dit wil ik niet horen, lezen, maar het is nu eenmaal wel zo. En wellicht wachten tot morgenochtend. Kijken wat je temp dan doet? Als die weer omhoog schiet, dan heb je goede hoop. Ik duim voor je.

Voor alle anderen, degene die weer een ronde moeten, heel veel succes en mag de komende maand jullie maand worden.
voor degene die een positieve test hebben, van harte gefeliciteerd en een mooie en voorspoedige zwangerschap gewenst.
Ik lees wel mee, maar reageer niet altijd.

Ik ken t mandareintje.. die teleurstelling. Al mn vriendinnen zijn zwanger van nummer 2 of 3 en ik heb niks. Zo voelt het. Heel confronterend. Ik probeer ook maar positief te blijven en me niet te druk te maken. Al valt dat niet mee met n boerderij en heel veel werk. T is altijd spannend of t ons lukt om te klussen rondom t ei want dan is t weer gras maaien of zaaien of iets met de koeien. Mm vriend doet wel heel erg zn best om dan ook wel tijd te maken om er dan te zijn dus dat is wel fijn. Maar ik merk wel dat ik de klusweek altijd t meest gefocust ben wanneer t precies is en ondanks dat ik mn ei goed voel en mijn lijf altijd goed aangeeft wanneer ik vruchtbaar ben loop ik toch te controleren met ovulatietesten enzo.. want ik wil t zeker niet missen. Erg eigenlijk..  

Wow kriebelbeestje wat zetten ze je weer lang in de wacht zeg! Is er een reden dat ze pas over 3 maanden opnieuw willen onderzoeken?
En boerinJ herkenbaar verhaal hoor ;) of nouja niet helemaal hetzelfde maar mijn partner heeft niet zon hoog libido o.a. Door werk. Dus ik probeer wel de keren dat we het doen in de vruchtbare periode te laten vallen. Zonder dat hij het precies door heeft. Lijkt soms wel een (eenzame) militaire operatie.
Hier ook weer ongesteld :( had zoveel goede hoop deze maand. Echt heel veel pijnlijke steken gehad, geprobeerd er niet te veel aan te denken. Tot ik van de week 's nachts wakker werd van de pijn in m'n borsten en dacht "ojee, zou het dan toch?“ maar nee. Vanochtend mega buikpijn en flink bloedverlies met stolsels, oftewel mijn gebruikelijke menstruatie. Ronde 17 nu geloof ik. 

De reden waarom het zo lang moet duren is omdat ze denken dat de kwaliteit in die tussentijd misschien anders kan zijn. Want als je koorts of ziek bent geweest kan dit al van invloed hebben. 
Mijn cyclus brengen ze niet op gang, pas als het zaadonderzoek oké is. En het is inderdaad heel erg akward. Je moet het in dr ochtend om 8 uur inleveren en mag niet ouder dan een uur zijn. Dus is ook niet echt dat je zegt ideale tijd waar je dan aan denkt, toch? 
De arts drukte er nog even lekker in van waar een normaal persoon 10-13 kansen per jaar heeft om ongesteld te worden heb jij er maar max.4. Leuk, geef me nog maar een schop na ?? 
We gaan vandaav weer bellen want hebben er geen goed gevoel bij dat we weer zo lang moeten wachten. 

Dag lieve dames! Ik zou graag mee willen praten na veel van jullie berichten hebben gelezen. Ik herken het heel erg. Ik ben in oktober gestopt met de pil waarna ik eigenlijk vrijwel direct gewoon een nette cylclys had. Ik ben 22 jaar mijn man is 31 jaar. Voor het gebruik van de pil ben ik ook even aan de prikpil geweest. Ik ben elke maand normaal ongesteld geweest tot maart. In maart een heftige bloeding gehad van aansluitend 3,5 week. Dit maakte mij erg zorgen. Ook omdat ik elke dag buikpijn heb( PDS, glutenallergie,lactoseallergie) en wie weet wat nog meer. 
De bloeding maakte mij zorgen en ik ben dus naar de huisarts geweest en ook doorgestuurd naar de gync. Eenmaal bij de gync bleek alles goed, uit bloed onderzoek bleek dat ik net een een eisprong Had gehad. Wanneer kon ze niet zeggen. Maar het was net voor 9 april ergens.. niet echt duidelijk dus. Hier ligt ook mijn eerste onzekerheid. Wanneer is mijn eisprong ?! Ik test met ovulatie testen maar ook hier kom ik niet uit. 
Kortom oktober is nog niet erg lang geleden. Maar klinkt het stom als ik had verwacht met een leeftijd van 22 jaar dat het minder moeilijk was zwanger te raken? Als ik had verwacht dat het minder inwikkeld was?.. 
tuurlijk ik lees dat er dames echt heel lang bezig zijn en ik zou me dan ook niet kunnen voorstellen hoe dat wel niet moet zijn. Het klinkt heel erg. Maar ik vindt deze periode NIET leuk. Het maakt me vaak verdrietig, onzeker en boos. Vooral als mijn man dan zegt . Schat je moet er niet zoveel mee bezig zijn . Dan juist lukt het niet. Waarom is dit voor mannen dan zo anders als voor vrouwen . Hoezo ik moet er niet mee bezig zijn. Ik slik elke dag foliumzuur, ik gebruik elke dag ovulatie testen waar ik geen duidelijk heid in vindt. En sorry iedereen om mij heen lijkt zo vruchtbaar als wat terwijl ik achter blijf.. ja misschien ben ik er teveel mee bezig . Ik zoek naar namen,babykamers op Pinterest,koop kleertjes op Alieexpress,kijk filmpjes van mensen die hun zwangerschap aankondigen ter inspirTie.  Ik weet het . Ik moet dat niet doen. Het is zo moeilijk als je het zo graag wilt..

Hier is ronde 12 mislukt. Op naar ronde 13 (en nu dus officieel meer dan een jaar bezig). In ronde 16 mogen we beginnen met hormonen en inseminatie (is dat dan iui?) Dus ik wacht daar maar gewoon op

Terug
Bovenaan