Dag lieve dames! Ik zou graag mee willen praten na veel van jullie berichten hebben gelezen. Ik herken het heel erg. Ik ben in oktober gestopt met de pil waarna ik eigenlijk vrijwel direct gewoon een nette cylclys had. Ik ben 22 jaar mijn man is 31 jaar. Voor het gebruik van de pil ben ik ook even aan de prikpil geweest. Ik ben elke maand normaal ongesteld geweest tot maart. In maart een heftige bloeding gehad van aansluitend 3,5 week. Dit maakte mij erg zorgen. Ook omdat ik elke dag buikpijn heb( PDS, glutenallergie,lactoseallergie) en wie weet wat nog meer.
De bloeding maakte mij zorgen en ik ben dus naar de huisarts geweest en ook doorgestuurd naar de gync. Eenmaal bij de gync bleek alles goed, uit bloed onderzoek bleek dat ik net een een eisprong Had gehad. Wanneer kon ze niet zeggen. Maar het was net voor 9 april ergens.. niet echt duidelijk dus. Hier ligt ook mijn eerste onzekerheid. Wanneer is mijn eisprong ?! Ik test met ovulatie testen maar ook hier kom ik niet uit.
Kortom oktober is nog niet erg lang geleden. Maar klinkt het stom als ik had verwacht met een leeftijd van 22 jaar dat het minder moeilijk was zwanger te raken? Als ik had verwacht dat het minder inwikkeld was?..
tuurlijk ik lees dat er dames echt heel lang bezig zijn en ik zou me dan ook niet kunnen voorstellen hoe dat wel niet moet zijn. Het klinkt heel erg. Maar ik vindt deze periode NIET leuk. Het maakt me vaak verdrietig, onzeker en boos. Vooral als mijn man dan zegt . Schat je moet er niet zoveel mee bezig zijn . Dan juist lukt het niet. Waarom is dit voor mannen dan zo anders als voor vrouwen . Hoezo ik moet er niet mee bezig zijn. Ik slik elke dag foliumzuur, ik gebruik elke dag ovulatie testen waar ik geen duidelijk heid in vindt. En sorry iedereen om mij heen lijkt zo vruchtbaar als wat terwijl ik achter blijf.. ja misschien ben ik er teveel mee bezig . Ik zoek naar namen,babykamers op Pinterest,koop kleertjes op Alieexpress,kijk filmpjes van mensen die hun zwangerschap aankondigen ter inspirTie. Ik weet het . Ik moet dat niet doen. Het is zo moeilijk als je het zo graag wilt..