Voorkeur voor geslacht?

@alleenmaarjongens, mijn oudste wordt bijna 5, maar toen was het ook drama.. nu heb je van z8 die pakjes met tijgertjes enz er op en die vind ik geweldig! 
Vaak heb je op de site van z8 zelf ook sale items. Heb van de week nog een shirtje voor een baby'tje gekocht. €6,95 + gratis verzenden. Super leuk! 
Morgen mn eerste echo! Zo spannend! Hopelijk is alles goed met de kleine. Misschien is er wel een skull te zien al vind ik dat wel moeilijk. Nub is beter natuurlijk, maar daar is het sowieso nog te vroeg voor.

ik denk ook dat voorkeur hebben normaal is, en iedereen begrijpt dat als het toch het andere geslacht is, je er net zo veel van houdt.
Hier ook 3 jongens en nu proberen we zwanger te worden van 4e en hopen we dat het een meisje wordt... maar de 'jongensvarianten van ons' zijn ook echt zo onwijs leuk, dat een jongen absoluut ook super leuk zou zijn!
ik las een keer iets in een tijdschrift over hoe dieet en timing van de seks invloed kan hebben op het geslacht. Ik heb me er wat verder in verdiept en kon het niet laten voor deze zwangerschap het lot een beetje te helpen, en probeer me dus idd aan een dieet te houden etc... maar ook dat spreek ik in de echte wereld liever niet uit...
wow alleenmaarjongens!! wat onwijs gaaf dat het nu een meisje wordt!! ik zou het niet geloven, geloof ik! echt heel bijzonder en ben heel blij voor je:)

Ik vind het vreselijk om toe te geven maar denk dat ik wel een voorkeur heb... Onze dochter is vorig jaar stilgeboren en we zullen haar nooit zien opgroeien. Deze baby gaat haar echt nooit vervangen maar het voelt ergens toch zo dat ik nu een dochter in huis zou moeten hebben en dat heb ik niet. Ben bang dat ik het vind tegenvallen als het een jongen is. Hoewel ik een jongen ook geweldig vindt. Vind mezelf echt een naar mens om zo te denken ?

Wij hebben al een dochter van 3. Nu 6 weken zwanger van nr. 2. Wij willen niet weten wat het wordt, blijft een verrassing. :)
Hier geen voorkeur. 
Een jongetje zou leuk zijn, dan hebben we van beide soorten 1. Nog een meisje zou ook wel weer erg leuk zijn, twee kleine dames in huis. En dan kunnen we de kleertjes ook mooi doorschuiven.
Beide heeft zo zijn charme, we zullen in januari zien wat het wordt.. ?

@sandra vdp: wat vreselijk van je dochter vorig jaar. 't ergste wat je kan overkomen als ouder.. Spannend om nu weer zwanger te zijn lijkt me. Hoop dat je niet te streng bent voor jezelf, want wat je zegt over je gedachten t.a.v. 't geslacht vind ik echt niet meer dan normaal. Heb in m'n omgeving een soort gelijk verhaal, en die mensen voelden 't precies zo. Toen 't een jongen bleek was 't ook echt effe schakelen, ondanks dat 't sws NOOIT een vervanging was geweest v 't eerste kindje idd. Dus nee je bent echt niet een naar mens dat je zo denkt! Sterkte met deze zwsch en laat er maar een mooi gezond kindje uitkomen 

[quote quote=10325928]Ik vind het vreselijk om toe te geven maar denk dat ik wel een voorkeur heb… Onze dochter is vorig jaar stilgeboren en we zullen haar nooit zien opgroeien. Deze baby gaat haar echt nooit vervangen maar het voelt ergens toch zo dat ik nu een dochter in huis zou moeten hebben en dat heb ik niet. Ben bang dat ik het vind tegenvallen als het een jongen is. Hoewel ik een jongen ook geweldig vindt. Vind mezelf echt een naar mens om zo te denken ?[/quote]
Je bent absoluut geen naar mens. De meeste mama's met een voorkeur hebben hier wel een reden voor en dat mag! Jij hebt (denk ik?) nu een bepaald beeld in je hoofd en dat is prima! Als je er maar mee om kunt gaan als het anders gaat. 

dikke knuffel!?

@vleermuis[quote quote=10325963]@sandra vdp: wat vreselijk van je dochter vorig jaar. ’t ergste wat je kan overkomen als ouder.. Spannend om nu weer zwanger te zijn lijkt me. Hoop dat je niet te streng bent voor jezelf, want wat je zegt over je gedachten t.a.v. ’t geslacht vind ik echt niet meer dan normaal. Heb in m’n omgeving een soort gelijk verhaal, en die mensen voelden ’t precies zo. Toen ’t een jongen bleek was ’t ook echt effe schakelen, ondanks dat ’t sws NOOIT een vervanging was geweest v ’t eerste kindje idd. Dus nee je bent echt niet een naar mens dat je zo denkt! Sterkte met deze zwsch en laat er maar een mooi gezond kindje uitkomen[/quote]
Wat heb je toen gedaan?

Hoi!
Ja hoor. Durf heel eerlijk te zeggen dat ik een lichte voorkeur heb. Nou ja, voorkeur...
Al jaaaaaren heb ik het gevoel dat mijn 1e kindje een meisje zal zijn. Als ik aan een baby denk (bij mezelf), denk ik aan een meisjesbaby. Ook mensen die dichtbij me staan zeggen: Ik zie echt een meisje voor me bij jou. Ik zeg onbewust ook vaak 'zij' terwijl we het nog niet weten. Een voorkeur zou ik het niet echt noemen maar ik heb zooo sterk het gevoel dat het een meisje is dat het me echt zou verbazen als het een jongetje blijkt te zijn. Ik zou verbaasd zijn maar absoluut niet teleurgesteld! Uiteraard staat de gezondheid voorop! 

Terug
Bovenaan