Voorkeur voor geslacht??

Ik betrap mezelf erop dat ik heel sterk een voorkeur voor het geslacht van mijn kindje heb. Nooit heb ik dat gehad, ook niet na 4 jongens en weer zwanger zijn dat ik liever een meid wilde.
Nu ben ik zwanger van mijn 6e en heb sterk de voorkeur voor een dochter.
Ik schrik er zelf van, en heb zelfs gedroomd dat ik op de echo zag dat het een jongen werd en dat ik zei "dat wil ik niet".
Ik ben bang dat als het een jongen is ik echt zo reageer, en dat ik van dit kindje dan minder zal houden dan van de rest.
Mijn man zegt dat hij denkt dat dat wel mee zal vallen, dat ik een groot hart heb en over al mijn kinderen met net zo veel liefde praat. Heel lief van hem, maar toch maak ik me zorgen.

 
Ik heb echt totaal geen voorkeur als het maar gezond is dat vind ik het belangrijkste.
Het is al een wonder dat je zwanger mag/kan raken.
 
Ik vind dat je best een lichte voorkeur mag hebben.
't Is toch heel logisch dat je na 4 jongens best een meisje zou willen hebben?
En ik merk wel dat je daar voor die tijd mee bezig bent, maar op het moment dat het geboren is het waarschijnlijk niets meer uitmaakt en dat je al blij bent dat je een kindje in je armen hebt.
Is je 5e wel een meisje dan?
Ik heb 2 jongens en 1 meisje en nu helemaal geen voorkeur.....................
M'n vorige zwangerschap werd een miskraam, dus ik ben nu al superblij dat ik nog eens zwanger ben (als het allemaal goed gaat).

Ik denk dat je straks hartstikke blij bent met je kindje (of het nou een hij of een zij is)!!!!
 
Ik weet nog dat ik zwanger was van de eerste. Natuurlijk hoopte ik op een meisje, maar had mezelf al voorgenomen dat het een jongen zou worden. En toen ze inderdaad vertelde dat het een jongen was, was ik maar lichtelijk teleurgesteld.
Schijnbaar is het voor vrouwen heel normaal om een meid te willen.
Ik dufde eerst niet uit te komen voor mijn teleurstelling. Tot op een dag iemand op dit forum opelijk erover praten. Nou de reacties had je moeten lezen..............bijna alle vrouwen die reageerde krijgen zelf ook een jongen en iedereen was een beetje teleur gesteld.

Nu ik een zoontje heb ben ik super blij. Zou niet weten wat ik anders zou willen. Maar nu ik zwanger ben van de 2de hoop je toch weer stiekem op een meid. Ook nu maak ik mezelf al wijs dat het een jongen wordt. Toch toen de verloskundige bij de 12 weken echo liet doorschemeren dat het iets weg had van een jongen voelde ik toch weer die vlaag van teleurstelling.
Ik weet als dit een jongen wordt dat ik teleurgesteld zou zijn maar ik weet ook dat als hij er eensmaal is, dat ik zoveel van die knul ga houden...daar kan niks tegen op.

Dus schaam je niet dat je graag een meid wil. Begrijp je volkomen. Heb je nu al 4 of 5 jongens thuis ??
Maar maak jezlef nu niet wijs dat je minder van je kind zal houden als het weer een jongen wordt.............echt niet........je zult net zoveel van dit kindje houden als de andere. Misschien zelfs nog meer omdat het de jongste is. Geloof in jezelf.....je liefde laat het kindje echt niet vallen, nooit niet. Ik zeg het niet vaak...maar geloof wat je man zegt, hij heeft gelijk in die geval.

Maar hou ons op de hoogte...wil wel graag weten wat jouw 6de wereldwonder wordt !
 
Vind ik trouwens een goed antwoord van je wbt de gezondheid van je kindje, ook vind ik het knap dat je het gewoon durft te zeggen. En dat je zwanger ben en kan worden is ook een wonder, maar dat weet je zelf ook wel, dat staat even los van waar jij het over heb.

Ik kan me goed voorstellen dat je een voorkeur heb, zeker na zoveel jongens. Dat is ook niet waar je zelf om vraag, dat is een gevoel.

Maar ik geloof zeker wel dat je van dit kindje net zoveel zal houden als de rest wat het ook wordt.

 
wij hebben een zoontje van 13 mnd...ben nu 25 weken zwanger van de 2e. Eerst kon ik me niet voorstellen dat het een meisje zou zijn! Ik vind mezelf een echte jongensmama. Maar moet eerlijk bekennen dat ik de laatste paar weken toch wel meer in mijn hoofd heb dat ik het ook wel leuk zal vinden als het een meid zal zijn! Wij willen het van te voren niet weten...dus afwachten maar

En idd, als het maar gezond is, vind ik echt zo'n standaard uitspraak. Wat doe je als het niet gezond is?? Dan is het toch ook je kindje?
 
@ Jeanine,

ik heb nu 4 jongens en 1 meid. Meisje is 6 jongens zijn 7,9, 12 en 12.
Dus ik heb van allebei, waarom gaat mijn voorkeur dan nu zo sterk uit naar een meid? Ik kan er echt geen antwoord opgeven.

Bedankt verder allemaal voor de reacties. Laat het maar over me heen komen en zie wel hoe het gaat. meet de 20 weken echo zou ik wel willen weten wat het word, maar als het niet te zien is is het ook niet erg.
 
Terug
Bovenaan