Voorkeur voor geslacht??

@ Suusje, Tuurlijk is het feit dat het gezond is het belangrijkste. Maar hou je er minder van als het niet gezond is ?

Heb zelf ook gezegd als het maar gezond is dan maakt mij het niet uit verder, maar toen ging ik bij mezelf te raden, is Hij of Zij dan minder welkom als hij/zij niet gezond is ? Antwoord: Nee, ook als hij/zij niet gezond is, dan is hij/zij welkom.
 
Nee tuurlijk niet,maar we willen wel allemaal een gezond kind op de wereld zetten toch?
En tuurlijk hou je er niet minder van als dat niet zo is.
Maar volgens mij ging het topic om voorkeur geslacht en ik geef mijn mening daarop dat ik het belang van gezondheid belangrijker vind dan geslacht.Ik zou de zwangerschap absoluut niet afbreken als het "niet" gezond zou zijn,maar iedereen hoopt natuurlijk dat alles erop en eraan zit.

 
@Suusje26

Wij zijn 2x een kindje verloren tijdens de zwangerschap met 25 weken, dat was echt niet leuk, en wat was ik jaloers op iedereen die een kindje kreeg, als ik een zwangere tegen kwam wilde ik diegene wel wat aandoen. Mijn vriendin is het 3x overkomen, en de laatste keer was ze zwanger geworden via IVF, nog steeds is ze niet zwanger, maar ook zij had een voorkeur, dat is een gevoel, en ik denk dat meedere dat hebben.

Zoiets staat los van gezond of niet gezond, want als ons kindje niet gezond is is het heel welkom.

Maar goed dat is mijn mening
 
@ suusje.

ik heb een punctie en weet dus al of de kleine gezond is. En natuurlijk is dat heel belangrijk !!! Maar toch kan ook ik mijn gevoelens niet aan de kant zetten. Ik denk dat iedereen (onbewust of bewust) een voorkeur heeft. En als jij dat echt helemaal niet heb.........dan moet je me toch eens vertellen hoe jij je gedachtes en gevoelens, wat dat betreft, uitzet. Want je kan er best gek van worden om steeds maar eraan te denken erwijl je geen controle over hebt. Als je die gedachtes en gevoelens kan uitschakelen dan kan er een hoop teleurstelling en tranen voorkomen worden.

Mijn zus heeft ook zeer lang erover gedaan om zwanger te worden en de nodige hulp erbij gehad. Ik snap dat een kindje een groot wonder is en dat je er blij mee moet zijn, maar aan gevoelens kan je niks doen.

en idd aeryn...als het kindje niet helemaal gezond is hou je er net zo veel van !!!
In mijn geval, mocht het kindje niet gezond zijn, dan laat ik het weghalen, maar dat is meer omdat het dan niet levensvatbaar is.....maar dan hou je toch van je kindje. Zelf als het niet geboren is.
 
@ suusje.

ik heb een punctie en weet dus al of de kleine gezond is. En natuurlijk is dat heel belangrijk !!! Maar toch kan ook ik mijn gevoelens niet aan de kant zetten. Ik denk dat iedereen (onbewust of bewust) een voorkeur heeft. En als jij dat echt helemaal niet heb.........dan moet je me toch eens vertellen hoe jij je gedachtes en gevoelens, wat dat betreft, uitzet. Want je kan er best gek van worden om steeds maar eraan te denken erwijl je geen controle over hebt. Als je die gedachtes en gevoelens kan uitschakelen dan kan er een hoop teleurstelling en tranen voorkomen worden.

Mijn zus heeft ook zeer lang erover gedaan om zwanger te worden en de nodige hulp erbij gehad. Ik snap dat een kindje een groot wonder is en dat je er blij mee moet zijn, maar aan gevoelens kan je niks doen.

en idd aeryn...als het kindje niet helemaal gezond is hou je er net zo veel van !!!
In mijn geval, mocht het kindje niet gezond zijn, dan laat ik het weghalen, maar dat is meer omdat het dan niet levensvatbaar is.....maar dan hou je toch van je kindje. Zelf als het niet geboren is.

en nynke veel succes met je zwangerschap. heb moed dat dze keer alles goed gaat
 
Wij hebben niet echt een voorkeur, maar mijn vriend en vader zijn er beiden van overtuigd dat het een meisje wordt. In de familie van mijn vriend worden aan z'n vaders kant alleen maar jongens geboren en aan z'n moeders kan zijn die ook wel aanzienlijk in de meerderheid. Toch is hij nu heel stellig dat hij een dochterje zal krijgen.

Mij maakt het niks uit. Denk dat de meeste moeders stiekem wel hopen dat ze iig 1 dochter krijgen, maar het maakt me niks uit.
Mijn nichtjes hebben allebei een jochie en dat is ook zo ontzettend leuk.

We zullen het wel zien over een week of 12.
 
Hoi,
Ik heb al drie jongens en had vanaf het eerste moment dit keer een lichte voorkeur voor een meisje, vind daar niks mis mee, ik houd van dit kind, jongen-meisje gezond of hemel behoeden niet helemaal gezond!
Tuurlijk is zwanger worden een wonder en kunnen we blij zijn dat het ons gegunt is, maar met een voorkeur is niks mis!
Groetjes MJ
 
Ik ben nu na 2 miskramen 8 weken zwanger, dus nu eerst alleen maar bezig met hopen dat ik deze keer ook echt zwanger blijf.
Ik kan me voorstellen dat mensen voorkeur hebben.
Zelf ben ik wel eens aan het denken wat ik liever wil, maar ik weet het echt niet. Allebei de geslachten hebben hun eigen charme.

Maar na zoveel jongens kan ik me je meisjes-wens wel voorstellen!
 
Terug
Bovenaan