Voorstelrondje; leuk idee?

Hoi meiden!

Ik ben nieuw hier, en zal me in mijn eerste berichtje maar eens voorstellen! Ik ben Lunas ;) en ben bijna 26. Ik woon samen met mijn vriend en onze twee katjes in het noorden van Nederland.

Ook wij willen dolgraag een eerste kindje! Ik ben al een flinke tijd geleden gestopt met de pil. Om precies te zijn in nov. 2007. Op dat moment waren we er nog niet heel erg bewust mee bezig, als het gebeurde waren we uiteraard heeel erg blij. :)

Het jaar 2008 is voor ons een behoorlijk druk en hectisch jaar geweest. Huis gekocht, verbouwing, nieuwe baan en ga zo maar door. Ik heb gehoord dat 'het' soms ook niet lukt als je stres hebt, dus daar heb ik het maar op gegooid! Ons leven is nu een stuk rustiger geworden maar er gebeurd nog steeds niets...grrr... Als er voor het einde van dit jaar niets gebeurd neem ik toch maar de stap om naar de dokter te gaan.

Ik wil hier de frustratie, blijdschap enz van me af schrijven en ervaringen met jullie te delen!

welkom lunas,

leuk dat je ook mee komt kletsen!
dus je bent al bijna 2 jaar van de pil af?en was/is je cyclus wel regelmatig?
hoop voor je nu jullie het rustiger hebben snel zwanger mag worden dan!

liefs zonnetje

Hoi iedereen,

Ik heb al een paar dagen mee zitten lezen en ga me nu ook maar eens voorstellen:
Ik ben 26 en ben getrouwd en woon in de omgeving van Amsterdam. Mijn man is 30 en wij willen heel graag ons eerste kindje.
Ik heb een jaar een koperspiraal gehad met een regelmatige cyclus en dus hadden we de hoop dat het meteen raak zou zijn.
Nu met wat meer ervaring weet ik dat zwanger raken niet zo simpel is als het lijkt hahaha.

Weet iemand hoe het met ongeduldig is gegaan bij de gyn vandaag?

groetjes Sacha

Dag meiden!
Ik kom net thuis, maar wil eerst even kwijt hoe het was vandaag. Ik had inderdaad Dr Visser (een aardige man).
Ik krijg primolut, als je daar mee stopt word je ongesteld (een onttrekkingsbloeding want er is geen ei geweest). Als ik mijn bloeding heb moet ik gelijk bellen en dan 2 dagen later een afspraak maken. Dan gaan ze een echo van mijn eierstokken maken (ik vind het wel een beetje spannend hoor).

Het is inderdaad leuk dat we bijna allemaal uit het Gooi komen, misschien kennen we elkaar inderdaad wel.
Waar wonen jullie? Ik woon in Hilversum.

@zonnetje: laat je weten hoe het donderdag bij de huisarts was?

@Joy: Heb jij al wel weer een normale cyclus sinds je spiraal is verwijderd?

Het zal wel niet, maar het lijkt me wel heel erg leuk als we allemaal rond dezelfde tijd zwanger raken, dan kunnen we elkaar een beetje volgen.

Liefs en veel succes iedereen!

Wat toevallig, ook dr Visser! Ja aardige man he? Zo heb ik het ook ervaren. Wat fijn dat hij, in tegenstelling tot de ha, je wel serieus nam. Er zullen inderdaad spannende tijden aankomen maar onthou dat het puur een onderzoekje is om te kijken waar mogelijk het probleem zit.

Nadat bij mij de spiraal eruit ging werd ik 3 weken later ongi en sindsdien (april) gewoon keurig een cyclus van 28/29 dagen.

@zonnetje: succes vandaag bij de ha en laat je niet zomaar wegsturen he!!

Goedemorgen allemaal!

Fijn om te lezen dat iedereen zo met z'n vragen en onzekerheden zit. De dingen eromheen maken het trouwens ook erg leuk om even in te loggen en te lezen.

Is er iemand die ook rond 7 okt NOD heeft?

@ sacha & lunas. leuk dat jullie ook 'meepraten',

@ ongeduldig: super dat je serieus wordt genomen en dat er ook echt wat wordt gedaan. ben heel benieuwd hoe dat gaat met primolut, volgens mij heb ik dat voor mijn vorige zwangerschap ook gehad. het zou idd geweldig zijn als we allemaal rond dezelfde tijd zwanger raken.

@ zonnetje: succes bij de huisarts, ben benieuwd

@ joy: heb jij toevallig ook de mirena gehad of had je een andere spiraal?

Liefs,
Moon

Hoi hoi,

Zeker spannend dat je moet komen omn te kijken naar je eierstokken.. je weet nooit wat voor bericht je te horen krijgt!
Ik woon idd ook in Hilversum, zuid om iets specifieker te zijn hahahaha.. .grappig he

Onze "klus" week zit erop dus nu maar afwachten... Gelukkig moet ik veel werken dus heb ik niet zoveel tijd om me er mee bezig te houden! We zitten ook pas in ronde 4 dus nog niet veel om zorgen over te maken, wetende dat t kan want we hebben al een mooie dochter!

zonnetje; laat je ook ff weten hoe t was!

Joy; Ik heb ook wle gedoken in Nl ja, vooral Zeeland is best wel leuk om in te zwemmen (wel een stuk groener en donkerder dan Egypte hoor!) Wij gaan naar Flachau Winkle in Februari, met zijn 17en... groot huis met sauna en zwembad dus mocht ik dan zwanger zijn hoef ik me niet te vervelen!! hahahaha

groetjes! Jon

@Moon: ik heb inderdaad de Mirena gehad. Ben er erg tevreden over en zou de volgende keer weer voor deze spiraal kiezen. Op de dag van het inbrengen wat krapjes en verder helemaal niets. Ook was ik 1 van de gelukkigen die geen mensturatie heeft gehad dus daar was ik natuurlijk dolgelukkig mee!!

@Jon: wat een lekker vooruitzicht zeg! Wij zitten helaas een stukje minder luxe maar ik hou er stiekem ook al rekening me dat het wandelen en terasjes zitten wordt!!

@de rest: ik vind het echt heel gezellig met jullie en leuk dat iedereen ook even meedoet aan het voorstelrondje! Ik log stiekem even in op het werk omdat ik echt niks wil missen hihi!

Ik woon trouwens in Naarden....

Fijn dag allemaal!

Liefs Joy

Terug
Bovenaan