Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Hoi Kammie 78,
JE vroeg wat mijn vage klachten waren. Nou hier komen ze:
- ik was echt heel erg moe
- had steken in mijn tepels en hele zware borsten, met zelfs af en toe wat vocht verlies
- opgeblazen gevoel in mn buik.
- met vlagen enorm koud, en kon niet warm worden.

De menstruatie is hevig, veel erger dan dat ik gewent ben.
Verder gaat alles goed, en we gaan maar op naar een gezellig klusperiode die we hopelijk kunnen afsluiten met een postitief resultaat. Ik ben er over na aan het denken om ovulatietesten te gaan gebruiken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik ben er normaal niet zo voor hoor om die dingen te gebruiken, maar de tijd begint voor ons wel een beetje te dringen. We hebben gezegd dat we tot eind van dit jaar willen proberen voor een tweede en als ik dan niet zwanger ben, dan stoppen we ermee. Gezien onze leeftijd (mn die van mn man).
Toen ik zwanger raakte waren we 8 maanden bezig, hoop dat het nu sneller gaat.

groetjes an1974

An; ik heb geen ervaring met ovulatietesten (en/of temperaturen). Bij mij in het ziekenhuis raadde de fertiliteitsarts dat af omdat je er dan te veel/gespannen mee bezig bent, mede omdat die testen niet heel erg betrouwbaar zijn (en je daardoor je vruchtbare moment juist wel eens kan missen). Heb je normaal gesproken wel een regelmatige cyclus?

Dag dames,

Hoe gaat het met iedereen?
lekker weer van het weekend aan het genieten?
Ik heb een afspraak gemaakt met de internist en ik kan er 2 april terrecht.
Hopelijk is het snel zover en heb ik dan meer duidelijkheid.

SanPap ga nu ff jou vragen beantwoorden.
Ik ben 29 jaar en heb in januari me tweede miskraam gehad en het heeft niet lang geduurd voor ik zwanger was.
Ik heb gerookt, maar daarben ik nu al langer dan een half jaar mee gestopt, zonder moeite, en heb er ook absoluut geen behoefte meer aan, gelukkig maar want het is eigenlijk gewoon vies he.

Lientje, hoe gaat het met jou?

Mati, en vertel ben je ongesteld geworden, of nog niet? Ben benieuwd.
En het verdriet om de miskraam kan je zomaar ineens overvallen he. Heel begrijpelijk hoor en ook gewoon lekker laten gaan. Ik hoop voor jullie dat toch dat laatste plekje aan tafel ook opgevuld mag gaan worden met een heel lief mooi kindje. Hou goede moed he!!!

An1974, fijn dat je menstruatie is doorgezet, nu kun je toch weer verder.
Hoop ook voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn en mag gaan genieten van een lief klein babytje.

Kammie, had jij nu je nod al gehad of was je daar nog op aan het wachten? Ik weet het ff niet meer. Ben benieuwd.

Meiden, fijn weekend allemaal.

Groetjes, Nathalie

Hoi allemaal,

ik heb even niets meer laten weten omdat er wat dingen aan 't gebeuren waren en ik eerst wat wilde afwachten. Nu ben ik nog niet veel wijzer. Ik heb enkele dagen buikpijn gehad en voelde mijn baarmoeder samentrekken. Ik dacht, dat zal  mijn mesntruatie zeijn zeker, ook al omdat ze zeiden dat de eerste heftiger is.  Degenen die nu aan het eten zijn, moeten even stoppen met lezen, is niet zo smakelijk! Ik heb sinds donderdag bruin verlies, met kleine rommel tussen. ik hoopte dat nu mijn menstruatie daarachter zou komen en dat alle rommel er uit is, maar na een dikke 2 dagen blijft het bruin en met  viezigheid. Nu weet ik niet of jullie dat ook gehad hebben of meteen rood bloed?

Ik ben natuurlijk ongerust dat er nog vanalles in mijn baarmoeder zit, dus als het maandag nog zo is, neem ik zeker contact met de gynaecoloog. ik vind het allee, vreemd dat het net 6 weken na mijn mk is (wat de gyn had voorspeld). Zou het dan toch de grote kuis zijn?
Wat me dwarszit (als het me niet duidelijk is of dit de menstruatie is die ik moet verwachten) is dat ik nu nog neit ga weten of ik schoon ben en ook weer vruchtbaar. Daarom laat ik  het best even nakijken denk ik.

Als iemand hier ervaring mee heeft, laat het maar weten!

Verder is het dipje al weer over, ben me er van bewust dat  het waarschijnlijk nog wel  een aantal maanden zal duren  voor ik  zwanger ben. ik ben altijd snel zwanger geworden, dus dat komt wel...

Prettig weekend aan iedereen!

Mati

Hee lieve allemaal,

Sorry, dat ik hier een tijdje niet ben geweest... Het gaat voor de rest goed hier, het wisselt gewoon qua gevoel, maar dat heeft iedereen wel een keer, denk ik... Niet dat ik twijfel over een tweede maar meer of ik er alweer aan toe ben om zwanger te zijn. De spannende tijd die je tegemoet gaat, vooral de eerste periode in de zwangerschap.

Maar goed tussen komende vrijdag en volgende week vrijdag eerst maar zien of ik wel of niet ongi wordt.  We gaan er dus gewoon voor en zien het wel. Ik hoop hier binnenkort weer wat meer te zijn.

Dikke knuf voor allemaal!!! Liefs Lientje

Hoi meiden,

Hoe gaat het met iedereen?
Zijn er al nod,s doorgebroken? Of juist niet ;-)?
Ik ben benieuwd!

Fijn weekend alvast voor iedereen.

Groetjes, Nathalie

Hoi,

Ik moet maandag alsnog een curretage ondergaan. Zoals ik juist had aangevoeld, was er nog iets blijven zitten en dan kan je beter geen risico nemen. Stom dat het 7 weken na de miskraam moet gebeuren en niet meteen maar dat kon ik niet weten. Ik dacht dat alles   in orde was. En dan kunnen we gelijk met een schone lei beginnen (naar 't schijnt raak je makkelijker zwanger na een curretage omdat alles schoon is, ideale omgeving voor een eitje). We zullen zien!

Groetjes,

Mati

Mati,

A jeetje zeg wat ontzettend rot voor je dat je nu alsnog een curretage moet ondergaan.
Ik weet even niet meer of je nu 7 weken terug ook al gecurreteerd was of niet?
Het moet iniedergeval niet prettig voor je voelen dat je nu 7 weken na de miskraam alsnog naar het ziekenhuis toe moet.
Maar zoals je zelf zegd kan je dan hopelijk weer wel verder en raak je binnen nu en korte tijd   zwanger. Dat is wat ik je gun!!
Veel sterkte een maandag.

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan