Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Heey meiden,

Ooee Kammie en Mati, sjonge jong zeg, wel heel spannend hoor wat betrefd jullie nod. Komt het wel of komt het niet........
Snel testen maar. Hihi dan weten wij het ook of jullie weer zwanger zijn of niet. Tenminste dat zeg ik nu wel dat wij het dan ook weten maar dan moeten jullie het natuurlijk wel zelf willen delen met ons. Ik ben in elk geval heel benieuwd hoor en hoop echt voor jullie allebei dat de menstruatie weg   blijft en jullie straks op een test een hele dikke vette plus of streep zien ;-)

Erg fijn Kammie dat het gesprek vorige week goed is verlopen. Morgen mag je weer he, dus wens ik je alvast weer een goed gesprek toe.
En joh wat een bijzonder verhaal wat je verteld over die klant en over je vriendin en over wat ze zeiden.
Ik vind het altijd een beetje engig als mensen van die dingen voorspellen en zeggen te weten hoe het je zal gaan, maar dit over je volgende zwangerschap en dat die wel goed zal gaan is wel goed om te horen he. Nu maar hopen dat het ook echt zo is. Heerlijk dat je jezelf weer zo goed voelt. Er gaat niks boven lekker in je vel zitten he. geniet er maar van.

Mati. Pffffffff hahahha zucht meid...... ik wordt al moe bij de gedachten dat ik 5 weken lang om de dag aan het klussen ga.
Begrijp me niet verkeerd hoor want ik vind het altijd iets speciaals en heerlijks maar om de dag. Petje af hoor meid dat jullie dat kunnen. Wel ook verstandig dat jullie het leuk houden door af en toe voor de openhaard te gaan liggen met een kleedje en dat soort dingen. Klinkt heel romantische en fijn in ek geval.

SanPap, wat fijn dat je jezelf weer goed voeld en dat je lekker hebt kunnen volleyballen. lijkt me idd echt heerlijk om je frusttratie af te reageren op zo een bal. Hebben jullie gewonnen?
Wat betrefd het zwanger worden na je miskraam daar zijn echt de meningen over verdeeld. de ene arts zegd zoals je zelf al hebt ondervonden dit en de andere arts zegd weer dat. Volgens mij kan het echt geen kwaad om gelijk na je miskraam weer zwanger te worden. er zijn meer vrouwen die dat hebben en bij wie alles gewoon goed gaat. Het enigste nadeel van zwanger worden na de miskraam is dat je dan niet precies weet hoelang dat je al zwanger bent omdat dat moeilijker te berekenen valt maar daar kom je vanzelf en ook de verloskundige of de gyn wel achter hoor.
Hoe was het carnavallen?

Zo ik ga nu een lekker bakje doen met me liefje.
fijne avond allemaal.

Groetjes, Nathalie

Hoi,

Vlinder, ik ben van België en moest lachen bij volgende zin: "Ik ga even een bakje doen met me liefje". Ik kan me daar niet veel bij voorstellen en denk dan bijvoorbeeld aan samen een cake bakken of zo. ha ha! Is het zoiets?
Ik heb me gisteren niet kunnen inhouden en heb een test gedaan (had hem nog liggen, mijn man koopt ze per 2 ivm het aanblijven van die hcg). Natuurlijk was die negatief (wel goed voor de hcg) maar het heeft me toch een serieuze klap in het gezicht gegeven.

Ik had hem beter niet gedaan maar ik maakte me zot met de gedachte dat ik misschien terug zwanger was. van dat idee ben ik nu dus terug afgestapt. Wel vervelend dat ik mijn menstruatie nog niet gehad he, ik wil verder!

Als ik ze volgende week vrijdag (nu vrijdag 6 weken geleden) nog niet heb gehad, maak ik een afspraak bij de gyn. ik heb nog steeds pijn aan mijn borsten en bven vreselijk moe maar misschien heeft dat dan te maken met de menstruatie die er aan komt. Naar 't schijnt zijn de eerste na een mk heftiger dan anders.

Ik heb nu opeens ook geen zin meer om te klussen, aangezien het doel lijkt voorbijgestreefd. Een beetje rust zal geen kwaad kunnen.

Sinds ik mijn mk heb gehad, laat ik me wel makkelijker gaan ivm s,oepjes en snacks als de kids boven aan het slapen zijn. Ik was na mijn 3e zwangerschap 15 kilo afgevallen (lopen en op eten letten) en ben echt blij met mijn gewicht. Ik zou het dus zonde vinden om nog een paar kilo bij te komen. Tot nu toe nog niks maar dat gaat snel. Maar soms kan het me echt niet meer schelen en geniet ik zo van een zakje chips!

Dus hopelijk ben ik snel zwanger! Dan is dat weer veratnwoord!

Groetjes aan allemaal,

Mati

Mati,

Haha, nee hoor meid ik heb gister  geen cake gebakken samen met me vriend. Zou ik wel leuk vinden om te doen maar dat doe ik toch meestal alleen.
Een bakje doen betekent bij ons in Nederland meestal dat je een bakje koffie gaat drinken. Zo komen we nog eens wat te weten he van onze buurtlanden wat, wat ongeveer betekent ;-)
Balen dat je negatief getest hebt. Begrijpelijk dat je je niet in kon houden en toch de test hebt gedaan. En of je er nu achter komt dat je niet zwanger bent of je komt er pas achter als je menstruatie doorbreekt, het blijft toch moeilijk he.
Nu weet je wel weer ff waar je aan toe bent, en kun je je nod afwachten. En nee dat is niet leuk maar wel een goed teken als dat doorzet dat je lichaam weer goed functioneert en dan wordt je hopelijk toch snel weer zwanger. Wat betrefd het klussen kan ik me goed voorstellen dat je daar nu ff geen zin in hebt. Anders stop je daar nu toch ff mee, of in elk geval dat je het alleen op de momenten doet dat jullie beiden echt zin hebben? En dan ga je zodra je je menstruatie hebt gehad een week later gewoon weer beginnen met om de dag klussen? je moet het natuurlijjk zelf weten maar zo hou je het misschien wel langer vol?
Ik hoop in elk geval echt voor je dat je snel je nod krijgt zodat je daarna weer verder kunt.
Oweja en het last hebben van moeheid en van je borsten en een soort zwanger gevoel hebben dat heb ik dus afgelopen maand   ook gehad. Verradelijk he zoiets, want zo denk je echt dat je weer zwanger zou kunnen zijn maar bij mij was dit ook niet het geval. je lichaam kan je dus aardig voor de gek houden.

De uitslag van mijn bloedonderzoek van vorige week, was dat ik toch weer teveel trombosyten in me bloed heb en teveel trombosyten kan dus zorgen voor een bloedstollings probleem en een bloedstollings probleem dat kan dus weer zorgen voor een miskraam, dus nu heeft me dokter me doorgestuurd naar een internist ( morgen moet ik er een afspraak mee maken) en dan gaan ze verder kijken hoe of wat. Misschien dat ik dan wel aan de bloedverdunners moet, maar als dat een volgende miskraam voorkomt dan heb ik dat er heel graag voor over.
even afwachten maar wanneer ik bij de internist terrecht kan.

Dames, fijne avond nog.
Groetjes, Nathalie

Hallo dames,

Hoe is het met iedereen?
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik en mijn mannetje zijn natuurlijk nog erg verdrietig, maar wij zijn niet minder gelukkig! We hebben lieve familieleden en vrienden die ons er wel doorheen slepen! Ik heb van die momenten dat het heel goed gaat, maar ook momenten, dat ik even lekker ga uithuilen bij mijn mannetje.

Zaterdag heb ik heerlijk gevolleybald. We hadden een bekerwedstrijd, helaas verloren. Is wel jammer, dat wij nu niet door zijn naar de ronde 5, maar ja het is geen competitie. Die is veel belangrijker, omdat we nog maar 7 wedstrijden hoeven en we het hele seizoen al nummer 1 staan!!!! Op naar het kampioenschap... zou wel heel leuk zijn, want dan gaan we naar de promotieklasse. Even spannend. Ik zou dus niet meer volleyballen, omdat ik zwanger was, maar tja nu kan kan ik weer meedoen. Hopelijk is het niet voor lange duur, maar dan moeten we maar even afwachten.

@ Mati: Oww meid wat K*T voor jullie, dat je een test hebt gedaan en die is negatief, terwijl je lichaam je gewoon voor de GEK houdt... Raar is de natuur soms eigenlijk maar. Hopelijk mag je snel je NOD hebben en dan weer op naar de vruchtbare dagen!!! Hahaha dan is het klussen altijd extra leuk!!

@ Kammie: Hebbeb jullie al een test gedaan? Hopelijk is het voor jullie ook snel raak en helemaal zou het mooi zijn als het gewoon weer op de natuurlijke manier zal gebeuren! En dat het maar allemaal goed mag gaan!! dat duimen we voor iedereen.

@ Nathalie: pff dat is ook wel even schrikken, dat hetniet helemaal goed is met je bloedstolling. Hopelijk kan de internist iets voor jullie betekenen en mogen jullie snel zwanger zijn, en dat jullie over 9 maanden een mooie liefdesbaby in jullie armen hebben.

Wat is eigenlijk jullie leeftijd, en was de miskraam jullie eerste zwangerschap? Hebben jullie veel rondes over gedaan om deze zwangerschap te mogen krijgen? Ben eigenlijk wel nieuwschierig!! Als jullie dit niet willen zeggen, ook geen probleem hoor.

Roken jullie of hebben jullie gerookt? Ik ben voordat ik zwanger wou worden gestopt met roken. Ging eigenlijk heel goed, maar vorige week met die miskraam en deze week heb ik wel lekker gerookt. Heel slecht. Ik heb nog 6 sigaretten inzitten en dan is het weer afgelopen! En ik weet zeker dat dat gewoon gaat lukken hoor. Ik wil immers het beste voor onze beeb... Kan ik deze ronde de stoffen weer uit mijn lichaam en de volgende ronde weer helemaal voor gaan!

Liefs SanPap

P.s. het caravallen was wel gezellig.... hihih... 4 wijntjes gehad, en die sloegen goed aan. Na die 4 wijntjes hoefde ik niets meer, en had er de volgende dag niet echt gemak van... hahaha. Maar ja nu mocht het van mezelf, terwijl ik normaal nooit echt veel drink. Eigenlijk alleen in het weekend en dan gewoon 2 wijntjes ofzo. Dus mijn lichaam was het ook niet echt meer gewend en natuurlijk 2,5 maand niet gedronken omdat ik zwanger was. Nou ja hopelijk moet ik er snel weer vanaf blijven.

Hoi allemaal,

Sanpap, bij jou is het nog heel recent, dus ik vind het knap dat je er al zo positief tegenover staat. Een beetje genieten (heb je bij mij ook kunnen leezn) moet er dan ook af kunnen. Dan gaat het misschien ook weer makkelijker om terug zwanger te worden, als je met andere zaken bezig bent.

Nathalie, kan dat probleem op korte termijn worden opgelost en heeft dat nog nadelige effecten voor jezelf, bv makkelijker bloedingen krijgen of zo? Ik hoop dat je znel verder geholpen wordt want jij verkeert nu toch ook in de onzekerheid en dat is sowieso niet fijn.

Ik heb al 3 supergezonde lieve schatten van 5,3 en 2 jaar. Ik mag dus eigenlijk niet klagen maar dat vierde kindje willen we toch zo graag. Dan pas zou ons gezinnetje compleet zijn, dan is onze ontbijttafel vol en zo willen we het ook zien. Ik ben ook nog jong, 26 jaar, maar dat maakt het des te moeilijker om te begrijpen waarom dit juist mij is overkomen (ik had gisteren een tobmoment in bed). Ik heb trouwens 2 moeilijkere dagen achter de rug, met zin om te huilen soms en denk terug aan het waarom van de hele zaak. Vandaag is dat al weer over beter. Mijn zoontje vroeg vanmorgen of er al terug een kindje in mijn buik zit. Helaas, neen! Maar het deed me geen pijn meer.

Ik heb gerookt tot als ik zwanger was van de oudste (pakje per dag, ik wist niet dat ik zwanger was en heb dus nog 8 weken doorgerookt). Dan als die  5 maanden oud was, weer begonnen tot de dag dat ik wist dat ik zwanger was van mijn zoon en dan weer begonnen toen die 5 maanden was tot de dag dat ik een positieve test had. Hierbna ben ik nooit meer gestopt en ik ben er blij om! Dat stinkt alleen maar en is heel ongezond voor kinderen, dat merk ik als ik bij mijn moeder op bezoek ben geweest. Ik heb nu net vorige week weer eentje gerookt maar ik voel me dan altijd zo misselijk dat ik ze meteen weer vervloek! Niet meer aan beginnen dus!

Drinken doe ik wel praktisch nooit, heb er weinig plezier van. Soms een goed biertje (België is het land van de biertjes he!). Verder leef ik redelijk gezond. Goed gewicht, veel sport. Dus ja, waar zal het aan liggen?

Gisteren was ik van het gedacht gestapt dat ik misschien terug zwanger ben, vandaag begin ik helaas weer te twijfelen. Ik voel vanalles maar het probleem is dat ik bij mijn vorige zwanegrschappen nooit iets heb gevoeld en dat nu ook neit zal doen. Dus ik beeld het me allemaal in of let er extra op. Vrijdag zou ik mijn nod moeten krijgen, dus daar hop ik dan toch op.

We zien wel,

Groetjes,

Mati

Hallo meiden hier weer even een berichtje van mij.
Ik heb lang getwijfeld over of ik misschien gelijk weer zwanger zou zijn na mijn mk. Heb 2x een test gedaan die negatief aangaf, maar de rare vage klachten bleven wel.
Vandaag is mn menstruatie begonnen. Morgen is het 6 weken geleden dat ik een mk heb gehad.
Aan de ene kant ben ik wel blij hoor dat de menstruatie er is, weet nu waar ik aan toe ben en kan een beetje gaan tellen wanneer de volgende menstruatie is.
Ik ben trouwens 34 jaar. We waren 8 maanden bezig om zwanger te worden.
Ik heb een dochter van 2,5 (juli06) en daar geniet ik met volle teugen van.

Groetjes an1974

Hallo allemaal,

An; fijn dat je ongesteldheid weer op gang is gekomen maar natuurlijk superjammer dat je niet zwanger bent! Wat voor "vage" klachten had je?

Mati; ik herken wat jij schrijft (we zijn ook ongeveer even ver); ik voel ook van alles, en heb bij mijn vorige zwangerschap ook niets bijzonders gevoeld. Of let er inderdaad nu meer op, want wist toen pas met 7 weken dat ik zwanger was. Had toen achteraf wel af en toe steken in mijn onderbuik (bandenpijn?), want dacht nog dat het mijn nieren ofzo waren. Die steken voel ik nu weer, of denk ik te voelen... Pfff! Word echt moe van mezelf!

Sanpap; goed om te lezen dat het wat beter met je gaat!

Nathalie; wanneer kan je terecht bij de internist?

Dan nog even de vragenlijst afwerken: Ik ben 30 jaar en dit was onze eerste zwangerschap. Anderhalf jaar geleden gestopt met de pil en na een jaar van diverse fertiliteitsonderzoeken en -behandelingen eind vorig jaar toch op de natuurlijke manier zwanger geworden. Ik rookte ook, maar niet zo veel. Zodra ik wist dat ik zwanger was gelijk gestopt met roken en drinken. Na de miskraam ben ik wel flink aan het roken geslagen en mag ook graag een borrel drinken, wat ik nu weer probeer te minderen of liefst stoppen.

Fijne avond allemaal!

Terug
Bovenaan