Vrouwen Met Een Zwangerschapswens in 2022

Hallo dames,mag ik er ook even bij?  Ik 30 jaar en mijn vriend 31. We hebben al een zoontje dat volgende maand 3 jaar wordt. Na meer dan een jaar zagen heeft mijn vriend toegegeven voor aan 2 kindje te beginnen ?. Ben 26 januari gestopt met de pil en mijn cyclus is al elke maand anders geweest ? nu deze maand 1ste keer met ovutesten gewerkt en heb mijn piek gevonden op 1 mei nu zou mijn NOD 17 mei zijn maar ja ben zo onzeker ik voel altijd vanalles. En zeker omdat ik na mijn ovulatie dacht dat ik schimmelinfectie had en die is na 2 dagen vanzelf over gegaan en heb ook sinds me ovulatie hele tijd buikpijn alsof ik mijn menstruatie moet krijgen. Na lang twijfelen heb ik dan toch beslist om hier eens mee te schrijven aangezien ik er thuis niet echt kan over praten. Groetjes
 
Hey gebruiker10394697, welkom! 
Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Mijn man is al niet z'n prater, maar zeker over dit soort dingen ziet hij het allemaal wel, terwijl ik me over elk dingetje druk kan maken ? 
We zijn dan ongeveer tegelijk met de pil gestopt (ik in december). Deze cyclus loopt bij mij ook wat raar. Bij mij blijft de lijn linksonderin mijn buik aanhouden na de eisprong. Ik had deze pijn elke keer, maar deze ging meestal na 1 of 2 dagen weer weg...
 
Hoi @Sanna
Heb even me naam aangepast zal makkelijker zijn om te praten nu. Wanneer is jou NOD? Voel je deze pijn nog steeds in je buik? Ook direct na mijn eisprong had ik direct pijnlijke borsten nu nog steeds. En soms denk ik dan zou het? Maar dan denk ik nee kan niet anders zou ik niet zoveel pijn hebben in me buik. Als ik dat dan tegen mijn partner zeg zegt hij dat ik al test moe doen en stoppen met zagen ?. Maar ik durf niet bang voor teleurstelling. 
 
@Grote droom, met naam werkt wel iets makkelijker ja ?
Als het goed is is mijn ei toch gesprongen op 7 mei en is mijn NOD dan 21 mei. Ik heb inderdaad nu nog steeds die gekke buikpijn. Pijnlijke borsten na de eisprong had ik tot nu toe juist elke cyclus behalve deze ? 
Wij zijn na de laatste positieve ovulatietest wel gestopt met klussen, want ik had er deze cyclus 3x positief... Maar ik hoop nog steeds een beetje dat het ondanks de gekke cyclus misschien toch is gelukt. 

Een test doen is ben ik bang nog wel te vroeg. Ik denk dat mijn man er vanuit gaat dat hij het wel hoort als ik een positieve test heb en verder is hij er niet echt mee bezig. Terwijl ik juist elke keer bang ben dat er vanalles mis is of kan gaan... 
 
[quote quote=10555216]Hallo dames,mag ik er ook even bij? Ik 30 jaar en mijn vriend 31. We hebben al een zoontje dat volgende maand 3 jaar wordt. Na meer dan een jaar zagen heeft mijn vriend toegegeven voor aan 2 kindje te beginnen ?. Ben 26 januari gestopt met de pil en mijn cyclus is al elke maand anders geweest ? nu deze maand 1ste keer met ovutesten gewerkt en heb mijn piek gevonden op 1 mei nu zou mijn NOD 17 mei zijn maar ja ben zo onzeker ik voel altijd vanalles. En zeker omdat ik na mijn ovulatie dacht dat ik schimmelinfectie had en die is na 2 dagen vanzelf over gegaan en heb ook sinds me ovulatie hele tijd buikpijn alsof ik mijn menstruatie moet krijgen. Na lang twijfelen heb ik dan toch beslist om hier eens mee te schrijven aangezien ik er thuis niet echt kan over praten. Groetjes[/quote]
Hoi hoi!
Zeker, welkom!! Ik vind het erg fijn hier te kletsen, ik herken wel wat je zegt. Mijn vriend is er ook veel minder mee bezig, opzich logisch omdat wij natuurlijk alles voelen etc. 

 
Hoi allemaal! 


Is er nog iemand die nu de vruchtbare week in gaat? Ik ben vanaf gisteren begonnen met ovulatie testen en ga vanaf vandaag om de dag klussen (om de ovulatie zeker weten niet te missen) 
Hoe doen jullie dit? Ook om de dag? Ik las dat dit het beste is (ook voor de man) 
Heb nog een ander vraagje..? Houden jullie nog rekening met bepaalde standjes? En alle andere dingen die je hoort zoals billen/benen omhoog houden? 
Misschien vinden jullie dit echt achterlijk hoor hahaha.. maar ik dacht.. laat ik daar ook maar rekening mee houden misschien. 


Ik hoor het wel?
 
@Danielleeeee, geen gekke vraag hoor. Ik heb het me ook allemaal afgevraagd ? Ik ben de vruchtbare week dus net voorbij. 
Maar wij proberen in ieder geval om de dag te klussen rond die periode. En op de dagen dat de ovulatietest positief is elke dag. Ook om het maar niet te missen ?


Met de standjes houden we een beetje rekening. Dus staand of iets dergelijks, liever niet. Maar niet altijd een bepaalde ofzo. Ik probeer erna wel altijd een minuut of tien gewoon te blijven liggen voordat ik naar de wc ga. 
 
[quote quote=10555347]@Danielleeeee, geen gekke vraag hoor. Ik heb het me ook allemaal afgevraagd ? Ik ben de vruchtbare week dus net voorbij. Maar wij proberen in ieder geval om de dag te klussen rond die periode. En op de dagen dat de ovulatietest positief is elke dag. Ook om het maar niet te missen ? Met de standjes houden we een beetje rekening. Dus staand of iets dergelijks, liever niet. Maar niet altijd een bepaalde ofzo. Ik probeer erna wel altijd een minuut of tien gewoon te blijven liggen voordat ik naar de wc ga.[/quote]
Ah gelukkig. Nou ja eigenlijk niet nee.. maar wel super fijn om hier gewoon die vragen te stellen. 
Oké dus dat zit dan wel goed.. gaan we daar gewoon mee door haha. 


Ik las ook dat je liever niet (meteen) na de seks moet gaan douchen etc.. dus dat doen we ook maar niet. 10 min blijven liggen doe ik nog niet dus ga ik maar even ietsje langer proberen haha! 


Ik heb nu 4 weken geleden mijn mirena laten verwijderen, week daarna was mijn ovulatie test op woensdag positief (licht 2e streepje) en op donderdag 2 donkere streepjes, dag daarna weer negatief. Ik had die woensdag mijn testen binnen dus toen begonnen.
Hoeveel dagen hebben jullie een positieve test? Meestal is dat 2 dagen toch ongveeer? 
 
Terug
Bovenaan