Waar zijn de april 2009 moeders?

He dames,

Fijn om weer even te lezen hoe het bij jullie gaat. Niet dat het zo fijn gaat, dat bedoel ik niet. Herkenbaar: die homronen en een positieve test. Ik was vanmorgen zo nieuwsgierig naar hoet het mijn hormonen zou zijn dat ik ook maar een testje erbij gepakt heb. Nou, anderhalve week na de curettage verscheen er al plassend een dikke vette streep. Hartstikke zwanger. Dus ik verbeeld me niet dat ik nog van alles voel, er gieren nog steeds hormonen door mijn lijf.
Zaterdag heb ik nog een fikse nabloeding gehad en vanmorgen een iets kleinere. Maar dan wel zo dat alles vies en nat is. Morgen dus maar weer naar de huisarts, want ik wil nu toch echt wel een controle-echo. Ik kom de dag nog niet door zonder pijnstillers, middagdutje en af en toe een fikse lekkage. Zo kan ik nog niet aan het werk.
Hopen dat hij me door wil verwijzen.
Van de vk heb ik niks meer gehoord, alhoewel het al wel twee weken geleden is dat we daar op de echo zagen dat het niet goed was. En we zijn nog wel "oude" bekenden; het was onze derde zwangerschap. Ach ja.....
Jullie sterkte dames, dat afwachten lijkt me ook niet makkelijk, al begrijp ik de motivatie erachter wel.

groetjes!

Hoi hoii

MeisjeB, wat verschrikkelijk dat je moeder je zo laat zitten ! Net nu je haar hard nodig heeft !! Heb je (normaalgesproken) een goede band met haar??
Moeilijk he , al je verdriet en dan nog er zijn voor je zoontje !
Kop op meis...
Doe waar jij je lekker bij voelt.. Is er verder niemand die eventjes op je zoontje kan passen zodat jij even tijd voor jezelf hebt??

Ka Rosie.. Ik snap dat je zo denkt !
Ik verloor snachts heel veel bloed en wist dat t mis was.. toch bij de inwendige echo had ik de hoop dat er nog wat te zien was... helaas niet...
Een kennis van ons was ook zwanger van een tweeling.. ook bloedverlies en heeft 1 vruchtje verloren, inmiddels is ze bevallen van een dochtertje..
Maar voor de curr maken ze nog een echo.. dus is er nog iets te zien dan zien ze het dan !!
Sterkte !!

Hier over twee dagen mn nod... Gister bij het middageten ineens giga misselijk en vanmorgen tot 11 uur uitgeslapen (moest oppasse maar kon t echt niet opbrengen zo moe, beroerd en veel eczeem)     en toen ik later een slok thee nam, heb ik boven de wc pot gehangen.. zo misselijk !!!
Zouden het tekeken zijn? OF houd mn lichaam me weer voor de gek ???
Word er helemaal gek van.. overal liggen velletjes door het hele huis heen,blijf stofzuigen....
Ik zal nu maar weer ff stofzuigen....

Liefs Maike Sanne

Wens voor drie.. terwijl ik aan het typen was postte jij je berichtje..
Ik heb idd na mijn controle ook nog een test gedaan, deze was negatief.
Dit adviseerde de gyn mij ook, ze zei stel je ongi blijft uit en je test en deze is positief.. dan kan het best nog zijn dat er nog hcg in je lichaam zit.. dus vandaar eers getest en deze was nega.   Wanneer ik nu weer positief test dan weet ik dat het echt is...

Meis wat balen dat je nogsteeds vloeit !!   Ik zou idd een verwijzing vragen want dit lijkt me niet goed..   Helemaal niet als je nog zoveel pijn hebt !!
Sterkte ermee !

Hoi allemaal,

Ik was ook een april mama. Ik heb me toen niet aangemeld bij de april mama's. Dacht; dat doe ik na mijn eerste echo wel. Maar helaas was bij die echo geen hartje te zien. Dat was 9 september.
Ik zou die dag 8 weken en 4 dagen zijn. Echo meting kwam uit op 8 weken en 3 dagen. Dus waarschijnlijk de dag voor de echo is het hartje ermee gestopt. De vk heeft gewoon met een uitwendige echo gekeken. Nee zegt ze..ik kan het hartje niet vinden.
Ik vraag dus zeker. Ja...met deze termijn kan je geen fout maken. moet je het hartje duidelijk kunnen zien.
Pff....nou jullie kunnen zelf invullen wat er dan allemaal door je heen gaat.
Wij hebben een dochtertje en idd...bij die echo was meteen een flikkerlichtje duidelijk te zien.
Nu ben ik dus al 2 weken in afwachtig van een miskraam. Word er helemaal gek van. Wou gewoon dat het eruit was. kun je tenminste een plekje geven. Nu....
ja...word je er alleen maar steeds mee geconfronteerd. Nog steeds vlagen avn misselijkheid, pijnlijke borsten, moe moe meo en temperatuur blijft gewoon hoog.
Afgelopen vrijdag moest ik naar vk bellen als er nog niets gebeurt was.
Toen is er oor me een afspraak gemaakt met het ziekenhuis voor aanstaande woensdag. Dan gaan ze kijken met een echo en oordelen wat ze gaan doen. Pff...ik word gek van dat wachten.
Maar af en toe heb ik ook dat beetje hoop dat ze misschien verkeerd gekeken heeft. Maar dan denk ik weer; ik hou mezelf gewoon voor de gek. Met 6 weken is er zo'n twijfelgeval, maar met 8 weken niet meer.
pff heb ook al zitten zoeken. maar niets over te vinden.
Ach we zien woensdag wel.
Wat kan een lijf je toch voor de gek houden zeg. Al die tijd geen druppel bloed verloren en dan ga je er dus vanuit dat het goed zit...en nog steeds geen druppel en je weet dat het fout zit.
Voor mijn gevoel liever vandaag eruit dan morgen. Al is het met een curretage.
Liever niet...maar het duurt me gewoon te lang zo..
Allemaal sterkte ermee en hopen dat we snel verder kunnen met de aprilmama's!

Hey meiden! En welkom Maui, goed dat je er bij gekomen bent! Het is fijn om ervaringen uit te wisselen en lekker van je af te schrijven.
Ik ben vanochtend druk op zoek geweest naar die medicijnen die je miskraam kunnen opwekken en heb daarna de gyn gebeld. Ik kon bij toeval vanmiddag nog komen om de opties te bespreken. Er is toen ook een echo gemaakt en natuurlijk was er geen hartactie en nee...het was ook geen tweeling..... Wat wel heel bijzonder was, was dat het vruchtje nog volledig herkenbaar was, niet verder vervaagd ten opzichte van 11 sept en er waren duidelijk armpjes en beentjes te zien. De gyn adviseerde mij toch een curretage, omdat de ervaringen in dit stadium van de zwangerschap en met de grootte van dit vruchtje niet goed waren. Bijna altijd moest er alsnog een curretage volgen en omdat ik dan heftig vloeide en veel pijn had voorzag hij al een ambulanceritje..... Wat ik heel erg fijn vond was dat de gyn zei: jeetje meid, wat heb jij het al lang volgehouden zo!
Hij dacht dat het niet veel zin zou hebben om nog langer te wachten, omdat mijn lichaam kennelijk erg vasthoudend was en omdat er in 3 weken tijd niets was veranderd aan de vrucht zag hij dat op korte termijn niet veranderen.
En dan kan het snel gaan, want ik kon gelijk door naar de planning en morgenmiddag omstreeks 14.30 is de operatie al achter de rug....zucht.....
Ik zie er niet tegen op, omdat ik weet wat ik kan verwachten, maar ik vind het wel weer spannend. En dan is het definitief he, daarna ben ik echt niet zwanger meer.....
Vreemd trouwens dat niet iedereen standaard een nacontrole krijgt, al is het alleen maar om nog even na te praten en er daarna een punt achter te zetten. Ik heb het de eerste keer ook niet gehad, maar omdat we over een aantal weken met onderzoeken gaan beginnen zal er nu ook wel een nacontrole komen.
Zucht...nou meiden, de volgende keer als ik inlog ben ik niet meer zwanger.....  
Liefs, Karin  

Hoi Karin,

O jeetje zeg ! Gaat wel snel nu...morgen al curr...
Was moeilijk zeker om de echo nog een x te zien ??

Meis heel veel sterkte morgen !!!   K denk aan je !

Liefs Maike Sanne

heeij allen!
@ wensvoor3 jij hebt ook nog zo bloedverlies? balen joh1 ik ook, vanmorgen toen ik opstond dreef het me zo langs de benen BAH gelijk maar de gyn gebeld dit lijkt me nl niet goed, een week na mk moet het toch minder zijn? BAH heb je al verdriet van die mk en dan blijft dat waardeloze vloeien ook maar doorgaan zo kun je natuurlijk niks afsluiten

@maike sanne doe eens een test!! volgens mij heb jij postitieve berichten!! i hope so!! ik duim voor je, het ziet er iig hoopvol uit!
Met mijn moeder heb ik nooit echt een goede band gehad, ze heeft borderline met deze mensen is het moeilijk leven, ik heb nog een jonger zusje en die is alles voor haar. En zeker nu doet dat zeer. Want had zij die mk gehad had ze er wel gestaan dat weet ik zeker.En dat doet zeer ook al weet je ze is ziek

@karosie veel succes met de curretage!! das snel dat je terecht kunt! ik hoop dat je strax ervanaf bent en niet teveel klachten eraan over houdt

@maui helaas welkom hier dit forum hoop je niet terecht te komen maar goed we hebben steun aan elkaar hier he allen in hetzelfde schuitje

Maaarrrr wie weet en houden we in de zomer of het najaar van 2009 wel allen een gezonde baby in onze armen!! ik hoop het! Ik ga voor het najaar hahahaha want eerst ff pauze!

@ Karin: heel veel succes! Je hebt het inderdaad dapper lang volgehouden. Ik denk aan je vanmiddag.

@meisjeb: Ik heb nu a.s. donderdag een controle echo. Ben benieuwd. Voel me nog steeds flut, dus werken is nog niet aan de orde. Zucht......

@ Maui: ook welkom hier.

Terug
Bovenaan