Waar zijn de april 2009 moeders?

Karosie hopelijk is het gisteren goed bij je gegaan. Ik ging er gisteren ook voor in de ochtend. Het is me gelukkig fysiek meegevallen, geen pijn en ik bloed amper. Alleen heb ik het gevoel dat ik nog niet echt het besef heb, juist doordat ik weinig bloed.

Wensvoordrie, ze zeiden gisteren echt tegen mij dat het met 2 dagen minder bloed moet zijn en geen pijn meer, anders moest ik bellen. Ik hoop dat ze je dus snel kunnen helpen.

@Karin en Rosa:
Hopelijk valt het allemaal mee bij jullie. Ik ga morgenochtend voor een controle echo. Ik maak me wel een beetje zorgen. Vannacht had ik ook weer een enorme bloeding; het gieterde er zo uit. Ik lag gewoon rustig en bed en ik voelde iets lopen, Dus hup, meteen naar de wc; alles onder. Getver! Daarna ook meteen weer buikpijn. Ik ga nu zo eindelijk weer een uitje ondernemen: op de fiets (4  minuutjes) naar de bieb, want mijn boeken zijn uit. Het is het eerste uitje sinds het niet zo geslaagde bezoekje aan de supermarkt zaterdag (hevige bloeding) en gisteren even naar de huisarts ( ook 4 minuten fietsen, maar was daarna weer bekaf).
Ik bedacht me dat ik gewoon al 3 weken aan het "kloten en hannessen" ben. Eerst was ik nog hartikke beroerd door de hormonen en heel verdrietig, toen de curretage en de nasleep daarvan houdt ook al bijna twee weken aan.

wens voor 3 waardeloos is dat! ik weet hoe je je voelt ik ben ook al weken aan het kloten
Vandaag weer (heb zwat een abo daar) bij de gyn omdat ik bleef bloeden. Nu staat er een curretage gepland voor dinsdag....zucht, nog niet alles was weg
Denk je een mk dat is al er maar die nasleep die je er nog van hebt is ook verschrikkelijk
Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen en dat een 2 de curretage voor je niet nodig is, al ziet het er voor je niet erg hoopvol uit met dat bloeden
Ik zat net al te denken mijn zoon blijft maar enig kind maar achteraf is de wens weer groter dan dit ongemak
pffft zal blij zijn als we deze bladzijde om kunnen slaan!!

Ohh meiden toch! Wat een nare berichte hier allemaal !
Hoop dat jullie snel weer op de been zijn, geen bloedmeer verliezen en snel zwanger raken en blijven !!

Ik vind het moeilijk om te zeggen, maar moet het toch kwijt
----Ik ben Zwanger !---  
7 weken na mn mk, twee weken na mn eitje heb ik vandaag positief getest.
Ben vandaag precies 4 weken zwanger !!
K mag over 3 weken voor een echo om me gerust te stellen....
Ben ontzettend blij maar vind   t ook best eng..

Vind het erg moeilijk om dit hier te zeggen.
Ik hoop dat jullie ook snel weer zwanger zullen raken en blijven !!!

Liefs Maike Sanne

Hallo allemaal!
Maike Sanne, mijn eerste reactie: ik krijg er helemaal kippenvel van en moet m'n armen vast houden om niet te gaan juichen(staat zo raar, zo achter de pc), wat een mooi nieuws joh, echt supergefeliciteerd! Ik ben erg blij voor je, maar ik kan me ook voorstellen dat het toch wel erg spannend is....Ik hoop dat alles goed blijft gaan, dus je moet ons wel een beetje blijven bijpraten he????

En nu, mijn verhaaltje: gister de curretage gehad. Alles verliep anders dan de vorige keer(toen heel gemoedelijk en ik een rustige omgeving met een vaste verpleegster vanaf de voorbereiding, nu een en al hektiek). Dat alles anders was gaf me wel wat onrust en hoewel ik helemaal niet emotioneel was of er enorm tegen op zag moest ik toch wel erg huilen toen mijn vriend afscheid nam voor de operatie. De operatie was snel achter de rug en toen ik wakker was gemaakt uit de narcose werd ik weer heel emotioneel wakker. Ze hebben dus maar direct mijn vriend geroepen. Ik vond het zo bizar dat ik net als de vorige keer zo emotioneel was, hoe was dat bij jullie allemaal?
Na een hele tijd op de verkoeverkamer(ze waren me vergeten met de overdracht...) mocht ik weer naar mijn zaal. Daar heb ik de hele middag verder liggen suffen, eten en drinken. Het bloedverlies viel allemaal mee, tot ik me wilde gaan aankleden om naar het toilet te gaan(het plassen deed erg zeer, een branderig gevoel). Een en al bloed en dus ook smerige kleren. Een ziekenhuisonderbroek aangekregen en flink wat kraamverband en toen kon ik naar huis.
Ik heb alleen in het begin wat menstruatie-achtige pijn gehad, maar sinds ik thuis ben heb ik dat niet meer gehad. Ook het bloedverlies valt erg mee, vergelijkbaar met de laatste dagen van je menstruatie. Nog een beetje beurs van onder, maar al met al mag ik niet klagen.
En nu begint het verwerken en het kijken naar de toekomst. Over 6 weken heb ik een nacontrole en gaan we ook direct beginnen met de onderzoeken.
Wat betreft het verwerken, ik weet vandaag even niet zo goed hoe ik me nou voel en wat ik nou moe denken. Aan de ene kant opgelucht dat het wachten nu voorbij is en dat we ons weer op de toekomst kunnen richten, aan de andere kant is het ook allemaal zo snel gegaan dat ik het nog amper besef.....
Maar goed, we moeten echt verder en de komende 6 weken mag ik toch niet proberen zwanger te worden, dus die tijd neem ik maar om verder bij te komen. Op mijn werk krijg ik alle tijd, maar ik denk dat ik maandag weer 3 halve dagen ga beginnen.
Hoe is het met de dames die zo erg bloedverlies hebben?
En met de rest natuurlijk?
Ik ga koffiedrinken, mijn vriendje(mijn grote held) roept dat het klaarstaat...
Tot gauw,
Liefs, Karin  

Hee meiden,
Nog een hele nasleep bij velen van jullie. Echt %^&$# is dat.
Vanaf het eerste moment dat ik bloed ging verliezen totdat het helemaal klaar was, ik was 5 weken verder. Was er behoorlijk klaar mee kan ik jullie wel vertellen.
Nou moet ik zeggen dat er bij mij een 'foutje' bij de controle-echo is gemaakt. Ze zeiden dat ik schoon was, maar achteraf bleek dat toch niet zo te zijn.
Heel vervelend, je voelt je emotioneel een wrak en dan ook nog dat lichamelijke ongemak erbij.

Neem de tijd voor alles hoor!!
En laat je niet met een kluitje in het riet sturen als je het zelf niet vertrouwd.

Wat ik ook nog wilde zeggen, door het vele bloedverlies had ik een ijzertekort en moest ik aan de staalpillen.
Dus laat dat evt even controleren bij je huisarts!

Sterkte meiden,
Groetjes Laura

Hee meiden,

Allereerst amikesanne van harte gefeliciteerd! Zo'n bericht klinkt me als muziek in de oren. Daar word ik weer zo blij van! Hoop dat er hier snel veel van zulke berichen staan, en niet zulke nasleepverhalen
Heel veel sterkte hiermee dames.

Wij zijn vandaag in   het ziekenhuis geweest. Ze gingen kijken met een inwendige echo. Er was nog niets gebeurt. Het is nui dik 2 weken geleden en alles zat nog potdicht...
HIj gaf me de keuze. Of nog langer wachte, medicijnen om het op te wekken of curetage. Wachten was voor mij uitgesloten. Medicijnen moest ik 2 dagen komen en dan zetten ze het net achter mijn baarmoeder. Er zou dan 50 % kans dat het eruit kwam. Deze laatste optie gaan we dus eerst proberen. Maandag en dinsdag dus naar het ziekenhuis. Ik weet op dit momnet niet wat ik moet voelen. Pfff
Ach en maandag is het ook weer zo...(hopen we dan maar)
Duimen dat het er gewoon voor die tijd uitkomt

allereerst maike sanne van harte!! kan me voorstellen dat je ook nog wat onzeker bent
Maar dit x gaat het vast goed komen!!

Voor de dames met de lange nasleep me incluis pffftttt
momenteel ben ik erg boos!! waarom vraag ik me af, waarom niet gewoon een mk en dan gelijk schoon, nee de hele kermis word afgedraaid, van een  prut vol met  pillen tot curretage, nou ik zei al dit niet nog een keer want dan blijft mijn zoon echt enig kind
Ook ga ik me rare dingen in mijn hoofd halen, jaja ik weet het zo ver heen doet rare dingen met je. nu ga ik me weer zorgen maken of ze met die curretage geen enge ziektes tegenkomen of zo...zucht...maar ja anderzijds als dat zo was hadden ze dat met de echo wel al gezien neem ik aan
Zal blij zijn als alles achter de rug is!

Terug
Bovenaan