Waar zijn Moon en P3?

ow meisje wat klote zeg!
je blijft hopen, totdat je de RD ziet!   wat kan je lichaam je plagen he!
ik had nog geen tijd om op je berichtjes te reageren, maar ik wil dit nog heel even kwijt.
volgens mij is het niet zo slim om na een pregnyl spuit eerder een zwangerschapstest te doen, omdat deze de test beinvloed en dus positief geeft terwijl dit niet zo hoeft te zijn.
je wordt dan blij gemaakt met niks. ik heb dit nagevraagd omdat ik ook graag voor mijn NOD wil testen.
Hier nog weinig nieuws. ik moet morgen de pregnyl spuit zetten voor hulp bij een eventuele innesteling, en dan weer wachten wachten wachten.

ik heb op t moment migraine, maar durf er niets voor te nemen. ben bang dat die sterke medicijnen misschien iets verpesten. dus even relaxen nu, en dadelijk hard aan het werk!

ik hou je op de hoogte
xxx Saar

Hey Saar,
Ja, je hebt wel gelijk, te vroeg testen zou misschien fout zijn i vm de pregnyl. Dit staat ook in de beschrijving van de test, maar ik had er gek genoeg niet zo bij nagedacht. Gelukkig dat m 'n gevoel me al zei dat ik niet eerder moest testen (bang voor de uitslag)
toch bedankt nog voor de tip!

Hoe is 't nou? nog een paar daagjes wachten, the story of our lives!!!
Ik moet woensdag voor een echo om te kijken hoe het met m 'n eitjes gaat,
Ik heb stiekem de eerste twee dagen een tablet extra clomid genomen, dus niet 100mg maar 150 mg, erg ondeugend en eigenwijs van me, maar ja, ik wil deze ronde echt nog goed kans hebben (voordat we met de gyn over iui gaan praten), dus dacht ik, ik doe het gewoon, dan weet ik (bijna) zeker dat er in ieder geval eitjes zijn.   Ben benieuwd dus hoe dat woensdag uitpakt.
sterkte van de week...
Groet, MOON

Hoi Moon,

het is vaak goed hoor, om op je gevoel te handelen. het is jouw lichaam, en misschien is het wel juist goed om een beetje te experimenteren.
Ben je inmiddels al bij de gyn geweest???

hier gaan de dagen langzaam voorbij.
Ik heb last van steekjes en 's middags af en toe een vlaag van misselijkheid.
Ook kan ik maar moeilijk naar het toilet. ( sorry !! )
maar ja, ik heb iedere maand wel ergens last van, en dan wordt ik ook voor de gek gehouden. dus waarschijnlijk zal het nu niet anders zijn.
maar nog een paar dagen wachten.
en dan weten we of we aan de volgende stap moeten gaan beginnen.

heel erg spannend!

x saar

Hi,
Ben vanmorgen naar het z 'huis geweest voor de folikelmeting. Er zit nu voor de verandering eens een keer in m 'n rechter  eierstok  een mooie folikel van nu al (dag 10) een folikel van 14,5 mm. Dat is vrij groot dus, komt denk ik wel doordat ik dus wat meer clomid heb genomen. Vrijdag moet ik weer terugkomen en dan hoor ik welke dag ik moet gaan spuiten. Waarschijnlijk zondags.
Ook heb ik de uitslag van het bloedonderzoek gekregen en wat denk je...een supergoeie waarde progestron, namelijk 64!!! de vorige keer, in januari, was het maar 12, dus nu echt perfect met behulp van clomid en pregnil. Ben hier echt blij mee, hoewel ik me er van te voren niet zo 'n zorgen over maakte. Is altijd fijn om positief nieuws te krijgen, niet dan!?!

Ja, ik herken het wel dat je toch weer vanalles voelt en zelfs wat misselijk bent, dit zet je aan het denken, maar nu je al zo 'n lange tijd bezig bent en je lichaam een beetje denkt te kennen, weet je ook dat dat vorige maand(en) ook zo was, en het dus niet echt betrouwbaar is.
Echt vervelend als je lichaam zo reageert, dat gevoel en die misselijkheid is er ook echt, niet dat je het je maar verbeeld of het kunt negeren, dat maakt het nog moeilijker om niet helemaal gek te worden!!!

Wanneer kun je testen?? Ik hoop echt voor jullie dat   het raak is !!! en dat we binnenkort (het liefste) samen naar het zwangerforum mogen gaan. Maar ook dat zeggen we beide al zo lang, nu moet het er toch een keer van komen hoor!!!
Je hebt het over de volgende stap, bedoel je een andere behandeling als het niet gelukt is, of dat het juist wel is gelukt en daar dan mee verder gaat??

Nou, toi toi toi maar weer,
Groet, MOON

Oh, we hebben een afspraak bij de gyn op woensdag 25 juni
doei doei

Super moon! dat het zo goed uitpakt met je clomid.
ik ga weer voor je duimen hoor!

gisteren een paar hele flinke steken in mijn buik gehad. dit had ik nog niet eerder. echt heel erg hard. dit was dus echt geen inbeelding. maar ja, wat betekend het he!?!!?!

met de volgende stap bedoel ik, dat dit de laatste keer IUI was, en we dus na 1 maand wachten gaan   beginnen met waarschijnlijk ICSI. en als ik daaraan denk, brrrrrrrrrrr, krijg er rillingen van want vind het zo eng.

eerst maar even deze ronde afwachten. en ga heel hard duimen dat deze ronde wel goed afloopt en dat al dat andere niet meer nodig is!

xxx

ooh, ja, en  wat is ICSI ook alweer precies??
En wanneer mag je nu eigenlijk gaan testen?? ik dacht dat je dat misschien dit weekend al zou mogen, of heb ik het mis?  Ben ik nu ook voor jou al ongeduldig, haha

Ik heb vanmorgen al met pregnyl gespoten, en heb dus morgenavond m 'n eisprong.
Nu was ik vrijdag in 't z'huis voor de folikelmeting, en daar kreeg ik te horen dat de cycluspoli in de zomer 6 weken dicht gaat!!! Wel logisch natuurlijk, maar flink balen toen ik het hoorde.   De fertiliteitsmedewerkster gaf aan dat ik in die tijd wel door mag gaan met de clomid, maar dat gebruik van pregnyl niet kan omdat ik  van te voren niet kan laten bekijken of m 'n eitje groot genoeg is.   Ik snap het wel, maar het  voelt al verloren tijd.   Ze zei zelfs dat die zomerstop misschien een goeie tijd voor ons zou zijn om eens rustig alles op een rijtje te zetten (na het IUI gesprek van 25 juni) en dit zelfs zonder clomid te doen!!! maar dat wil ik zowiezo niet hoor, ik wil wel proberen om toch die eisprong te krijgen, hopelijk lukt dit ook zonder pregnyl, maar dan heb ik w.s die clomid wel echt nodig.   Ik kan dan d.m.v. ovulatietesten in de gaten houden wanneer m 'n eisprong eraan zit te komen, daar heb ik dan hun toch niet echt voor nodig, en d.m.v te tempen kan ik controleren of hij ook echt is gesprongen.
We willen wel eerst goed weten wat de meerwaarde is van IUI ten opzichte van hoe we het nu doen. Mijn man (en ikzelf ook) vind het niet zo 'n fijn idee dat het dan zo klinisch gebeurt allemaal. Nu doet ie het nog zelf, en dan zou het via een rietje gebeuren. Dit voelt nog even niet zo goed, maar we wachten eerst het gesprek even af voordat we er een beslissing over nemen. Misschien willen we het nog een tijdje op deze manier blijven proberen, maar door die zomerstop gebeurt dat natuurlijk al vanzelf dat we nog niet met de IUI gaan beginnen.
Eerst deze cyclus ook maar eens afwachten, misschien is het helemaal niet nodig...
Hopelijk lees ik gauw weer iets van je...iets positiefs graag,
groet, MOON

Hoi Moon,
ook hier heelas geen goed nieuws deze ronde.
ik ben gisteren ongesteld geworden.
heb de hele dag zitten janken. vooral om dat dit de laatste keer IUI was, en ik heel erg op zie tegen wat er nu allemaal gaat komen.
waarschijnlijk is ICSi de beste mogelijkheid voor ons, maar daar kan ik nu nog niet zo helder over nadenken. de teleurstelling is gewoon te groot.
ik snap het gewoon niet. de klap kwam nog harder aan. omdat mijn overbuurvrouw gisterenmorgen is bevallen van haar derde gezonde kindje. erg frustrerend en helemaal niet eerlijk! kan nu wel weer janken nu ik het zo op schrijf. ik kan het gewoon niet geloven dat het leven zo in eerlijk in elkaar zit.

Bij ICSI plaatsen ze in eicel , 1 zaadje, dus ze bevruchten als het ware de eicel al.
en bij IVF zetten ze bij 1 eicel 300.000 zaadjes en moet het beste zaadje moet dus zelf de eicel bevruchten.
wat balen zeg, dat ze 6 weken dichtgaan. ik heb daar bij ons nix van gehoord. zij zullen ook wel dicht gaan. toch es vragen als ik morgen bel.

het is idd klinisch allemaal, maar als dat de kansen verhoogd.
toch vond ik het met IUI nog wel meevallen. het is gewoon goed om te weten hoeveel hele goede zaadjes er over blijven, en dat ze precies op het goede moment op de goede plek zijn.

en tegen het klinische van ivf of icsi zie ik ook op, maar helaas is erg geen andere mogelijkheid. ik zou het ook graag anders zien. maar we zijn er nu aan begonnen. en dan blijf je je grenzen aan het verleggen.
we moeten nu zowiezo een maand wachten. omdat ze eerst een aantal gespreken plannen. en voor de start met de medicijnen.

we zien wel, eerst maar even nergens proberen over na te denken nu. al zal dat niet mee vallen.
ik hou je op de hoogte.

tot snel. x saar

Terug
Bovenaan