Waar zijn Moon en P3?

Hoi Moon,

sorry dat ik zo lang nix van me heb laten horen. maar vind het steeds moeilijk om na die teleurstellingen iedere maand, weer positief en vol goede moed te zijn! maar het gata nu wel weer en we gaan weer met frisse ( tegen)zin voor!

Super fijn om te lezen dat je deze maand weer een kans maakt, en dat je zelf ook positief gestemt bent! het wachten duurt lang he! ik weet het meis!
en iedere keer dat er iemand vertelt zwanger te zijn, doet het steeds een beetje meer pijn. Ook jij moet goede moed houden!

Vandaag weer bij de gyn geweest, en hij moest helaas bevestigen dat het inderdaad weer een miskraam was. mijn ei was nu ook nog klein omdat alles een beetje de weg kwijt is. maar staan nu de op de planning voor onze 6de en dus laatste IUI.
heel erg spannend! de gyn heeft wel besloten het nog een keer te proberen op de manier zoals het de vorige keer ging, met een iets andere methode van zaadjes selecteren. zeker omdat het de vorige ronde in principe gelukt was.
ben zo blij dat hij echt na denkt en niet zomaar iets doet!

we hebben vandaag ook de uitslag gekregen van het chromosonen ( schrijf je dat zo??? ) onderzoek gehad van mijn man! en er was geen genetische afwijking te vinden! hij was zo opgelucht! ( ik ook) maar het begint hem de laatste tijd steeds meer aan te grijpen.
en dit is toch een fijn gevoel, dat hij weet dat hij onze kids ( ja ja, er komt een dag dat ze er komen!!!) niet genetisch belast.

hoe gaat het bij jou??? heb je al ergens last van???

ik ga je nu echt beter op de hoogte houden. ik beloof het!

x Saar

Hey Saar,
Ooohh, ik snap echt wel dat je niet iedere dag hier komt hoor, zeker niet als je weer met zoveel teleurstelling te maken hebt gehad.   Ik ben natuurlijk steeds wel benieuwd hoe het met je gaat, maar ben dan ook deste blijer als je dan ook weer geschreven hebt.
Fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat en dat je weer voor een nieuwe poging staat. Wanneer staat het te gebeuren??   En je mag toch wel verwachten van een gyn. dat ie nadenkt over de behandeling.. toch!!   Maar, ik snap wel wat je bedoelt hoor...fijn om te  merken dat hij echt z 'n best doet, speciaal voor jullie. Fijn ook dat de uitslag van die chromosomentest goed was, is toch weer een hele geruststelling, terwijl je bij  dat soort dingen vooraf misschien niet zo stilstaat.

Jaaaa, wachten, wie dat ooit bedacht heeft verdiend een flinke schop onder z 'n ...
Vandaag over een week is m 'n nod.
Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is zoooo moeilijk. Ik probeer ook om bij alles wat ik voel  niet steeds te denken dat ik zwanger ben. Ik voel nl. wel wat gerommel en gesteek in   m' n onderbuik, en denk af en toe m 'n borsten te voelen, en heb vooral ook erg veel last van afscheiding. Maar al die dingen had ik vorige maand ook, dus daar probeer ik nu steeds aan te denken om mezelf niet al te gek te maken.   Maar het blijft moeilijk hoor!!
Gisteren heb ik bloedgeprikt om m 'n progestrongehalte nog eens te laten controleren.   Na je eisprong kan die oplopen tot 50 of 60, maar bij de vorige keer dat er bij mij getest is, was de waarde maar 12. Dit was voor de clomid en pregnil, dus hopelijk is straks de uitslag goed. (of doet het er allemaal helemaal niet meer toe en ben ik gewoon zwanger)   Het is ook nog zo dat ik die zaterdag bij m'n eigen gyn. was, omdat die dienst had, en die gaf aan dat ik die zaterdag nog moest gaan spuiten met pregnil, m 'n ei was toen 19,5mm.   Ik ben toen een beetje eigenwijs geweest, want de fertiliteitsmedewerkers gaven de vorige keren aan dat ik zelf mocht uitrekenen wanneer ik zou spuiten, om zo kort mogelijk voor de eisprong te gaan klussen. Ik heb dus uiteindelijk niet zaterdagavond gespoten, want dan zou m 'n eisprong op maandagochtend zijn, maar op zondagochtend, zodat m 'n eisprong maandagnacht heeft plaatsgevonden.   Dit heeft er misschien ook wel voor gezorgt dat het eiblaasje nog wat verder heeft kunnen groeien. Leek me op dat moment een goeie beslissing, vraag me niet waarom.
Tja verder heb ik nogsteeds last van m 'n rug, en ben ik nog in de ziektewet. Ben al wel therapeutisch weer een paar uurtjes naar m'n werk geweest, en vanmorgen gaan sporten om weer wat in beweging te komen. dit ging wel goed. Gelukkig geeft het ook niet echt problemen tijdens het klussen, haha  
Ik hou je op de hoogte verder....
groet, MOON

ow moon! het duurt zo lang he! het wachten.
gek is dat je de eerste maanden de geduld wel kan bewaren.
Maar dan ineens, kun je niet wachten tot je NOD.
Ik moet zeggen dat ik ook helemaal GEEN geduld heb! ha ha
maar je moet echt rustig wachten.
Ik vind het ook iedere keer weer fijn om iets van je te lezen. echt top om elkaar op de hoogte te houden.

Vandaag is de iui gepland. vanmiddag om half 5 inleveren en om kwart voor 6 inbrengen!
ben nu al aan het duimen voor een goede score.
Het staat weer op de planning om dezelfde methode te gebruiken als de vorige keer.
wordt weer een spannende tijd.

mijn schatje zegt iedere dag: saar, het komt goed!
dat geldt dus ook voor jou! blijf duimen, en blijf hoop houden!

tot snel

x Saar

Hoi Moon,

Gisteren zijn we weer bij de gyn geweest. alles zag er goed uit, we hadden zelfs een goede score. 16 miljoen zwemmers waarvan 32 % goed bewegelijk! zo'n goede score hebben we dus echt nog nooit gehad. daarvan zijn de 2 miljoen beste geplaatst.
Heb ook nog pregnyl spuit gekregen. en 1 voor thuis. die moet ik op 5 juni zetten.
een extra progestoron boost wat de innesteling kon helpen.
maar we wachten en ewachten en wachten weer!

hoe gata het bij jullie?

x Saar

16 miljoen zeg!! geweldig!!Echt fijn dat je nu weer zo 'n goeie kans maakt. Na dat rotgevoel van de vorige cyclus zul je je nu wel weer top voelen, of niet!!
En nu inderdaad maar weer twee weken in spanning zitten.
Had ik trouwens nog niet van gehoord dat je een extra pregnil-spuit kunt zetten om de innesteling te bevorderen. Wel een fijn idee dat dat een oplossing kan zijn als de innesteling niet vanzelf schijnt te gaan.
Ik zit zelf nl. nog na te denken over m 'n vorige cyclus. Vraag me echt af waarom het zo onrustig bleef in m 'n buik nadat m 'n eisprong was geweest. En toen werd ik ruim drie dagen tevroeg ongi??? Zou er misschien wel een bevruchting hebben plaatsgevonden, maar lukte de innesteling niet, waardoor het zo rommelde en steekte?? Tja, wie zal het zeggen.
Deze cyclus is toch weer ietsje anders. Als het goed is was maandag/dinsdag m 'n innesteling, Tot en met dinsdag was het ook wat onrustig in m'n buik, maar daarna werd het roch wat rustiger. Gisteren en ook vandaag rommelt het toch weer een beetje. Heb het idee dat als  m 'n blaas wat voller is, dat het dan wat meer gaat steken, vreemd.   Ook is m 'n ontlasting de hele week al een beetje van slag, de ene keer hard en dan weer zacht (sorry) Heb ook het idee dat sinds een paar dagen ik wat minder uitscheiding heb. terwijl het daarvoor sinds de eisprong behoorlijk hevig was.
Tjonge, heb ik toch weer een heleboel geschreven, en ik probeer nog wel nuchter te blijven en er niet zoveel mee bezig te zijn.   Moeilijk, zeker als je steeds zoveel in je lijf voelt.   Gisteren een buriloft feest gehad, maar 1 wijntje genomen en voor de rest water. Zal in dit stadium nog geen schadelijke gevolgen hebben als ik wel meer zou drinken, maar voor m 'n eigen gevoel...
Nou, een fijn weekend gewenst en zodra ik meer weet zal ik je wel een berichtje doen,
Groet, MOON

o ja, ik was eerst geneigd om misschien morgen al te testen met de test van mat-care die je 4 dagen voor je nod al kunt gebruiken, maar dat doe ik toch maar niet, wordt alleen maar onzeker als die test negatief is. Dinsdag is m 'n nod. ik denk dat ik dinsdagmiddag als m 'n man thuis komt van z 'n werk ga testen, tenminste als het dan nog nodig is...ik niet ongi ben geworden.
doei doei..

Ahum!! was ik net nog even op zo 'n uitreken-site, komt daar uit dat ik maandag al kan testen!! Heb me dus een beetje vertelt, maar inderdaad is maandag dag 28.
Heb wel een beetje hoop dat ik dit keer in ieder geval niet al drie dagen tevroeg ongi ben geworden...
doei doei!!

zucht... helaas, 'k ben ongi geworden. 't was echt heel gemeen, de hele dag niet, maar ik voelde wel vanalles, dacht ook wel dat ik het ging worden, maar ja, ergens toch een twijfel, want ik weet natuurlijk niet hoe het precies voelt om zwanger te zijn, dus misschien zou het toch kunnen. Steeds als ik naar de wc ging (en ik moest best vaak zo door de dag heen) dacht ik, nu zal ik wel ongi geworden zijn, maar nee, steeds niks.
Toen m 'n man thuis kwam zou ik testen, maar hij was wat laat en ik had het eten al klaar, dus eerst maar gegeten (misschien was ik al wel bang voor negatieve uitslag en probeerde het uit te stellen) daarna wilde ik dus gaan testen, de test klaargelegd en een potje voor urine. Toen ik geplast had en afveegde zat er ineens bloed bij
waarom nou net op dat moment?!?!?! pffff ach misschien maar beter, anders had ik voor niks getest en was het later vanavond toch ook duidelijk geworden. Nu heb ik tenminste nog een test overgehouden.
Op na een nieuwe ronde maar weer, ik merk dat ik er wel snel overheen gestapt ben, of misschien komt het besef later?
Woensdag maar weer beginnen met clomid

Hoe is het met jou??
groet, MOON

Terug
Bovenaan