waarom deze naam gekozen?

Ik hoorde de naam Kian op televisie. Iemand vertelde over haar pasgeboren zoontje. Kian...huppeldepup. Kwam nog een enorm scala aan namen achteraan.
Ik heb de naam onthouden en op ons lijstje gezet, en we gingen er steeds meer aan wennen. Uiteindelijk heeft niets deze naam kunnen evenaren.
Het betekent: Berg/heuvel.
Liefs Nelleke

Ik heb altijd gezegd, dat als ik een jongetje zou krijgen hij Tim of Tom zou gaan heten.. Nou ben ik getrouwd en de achternaam begint met een M.... dat vond ik dud helemaal niks. Dezelfde eindletter als   beginletter! Wel wilden we graag gaan vernoemen naar opa of oma. Opa heet Antoon, en daar knden we met de beste wil van de wereld niets leuks mee maken. Al met al zijn we toen uitgekomen op Thomas. Lijkt een heel verhaal maar we waren er echt in 5 minuten over uit, hihihi!

-X- Marieke

Na veel wikken en wegen zijn wij op de naam Tygo gekomen. We hadden deze naam al op internet zien staan (gewoon tussen een namenlijst), maar waren nog niet overtuigd. Toen we de naam een apar keer hardop zeiden, klonk het wel lekker in combi met de achternaam. (Tygo Janssen)

Na de 20-week-echo was manlief ineens niet zo zeker meer over de naam Tygo (terwijl we net hadden gehoord dat het een jongetje werd). Hij vond het niet ze lekker meer klinken en er moest weer wat anders verzonnen worden. Dit lukte niet en na een paar dagen zei hij: nou, ik vind het nu toch wel weer een leuke naam... Fieuwwww, want ik vondhet al die tijd een hele gave naam.

Er zit geen vernoeming bij, geen betekenis die op ons van toepassing is... Gewoon een leuke naam.

Groetjes happyM.

p.s. en nee... we hebben hem niet vernoemd na Tygo Gernandt, die van tv... pfffff iedereen vraagt dat... Dat is dus gewoon toeval.

Na veel wikken en wegen zijn wij op de naam Tygo gekomen. We hadden deze naam al op internet zien staan (gewoon tussen een namenlijst), maar waren nog niet overtuigd. Toen we de naam een apar keer hardop zeiden, klonk het wel lekker in combi met de achternaam. (Tygo Janssen)

Na de 20-week-echo was manlief ineens niet zo zeker meer over de naam Tygo (terwijl we net hadden gehoord dat het een jongetje werd). Hij vond het niet ze lekker meer klinken en er moest weer wat anders verzonnen worden. Dit lukte niet en na een paar dagen zei hij: nou, ik vind het nu toch wel weer een leuke naam... Fieuwwww, want ik vondhet al die tijd een hele gave naam.

Er zit geen vernoeming bij, geen betekenis die op ons van toepassing is... Gewoon een leuke naam.

Groetjes happyM.

p.s. en nee... we hebben hem niet vernoemd na Tygo Gernandt, die van tv... pfffff iedereen vraagt dat... Dat is dus gewoon toeval.

Lukas hadden we vrij snel. Geen speciale betekenis ofzo, we vonden het gewoon mooi. Eerst was het Luuk maar dat vonden we wat te simpel. We hebben wel lang zitten twijfelen of we het met een 'c' of een 'k' zouden schrijven. De doorslag kwam bij de prental ze hadden geen 'c' meer in die houten letters.

Zijn tweede naam is Remco, naar mijn man. Dat heb ik bepaald. Ik vond Lukas Remco mooi klinken. Mijn man vond het maar niets omdat hij het raar vond dat zijn zoon naar hem vernoemd zou worden. Maar aangezien hij erop stond dat Lukas zijn achternaam zou krijgen zei ik, prima maar dan bepaald ik de tweede naam.

Annemieke

Ik wou een korte naam voor mijn kinderen. Tess was een naam die ik al jaren geleden ergens gehoord had en ik heb altijd gezegd als ik een dochter krijg dan gaat ze Tess heten.

Bij de oudste heeft het iets langer geduurd voordat we een naam hadden omdat we het niet eens konden worden (ik weet overigens wel dat als ik echt een zielig gezicht op had gezet ik wel mijn zin had gekregen. Maar dat wou ik niet een naam moet je allbei leuk vinden) Uiteindelijk zijn we bij Nick uitgekomen en ik ben er nog steeds erg blij mee.

groetjes sandra

Hoi, leuke topic!!

Wij wilden graag onze ouders vernoemen, maar dan alleen met de doopnamen.

Bij de oudste was mijn moeder aan de beurt, zei heet Adriana (Adrie). In het namenboekje gezocht en Nadia kun je goed uit Adriana halen. En de betekenis van Nadia (hoop) vond ik ook erg mooi.

Bij de 2e werd het al wat moeilijker, aangezien m'n schoonmoeder zulke vreemde namen heeft. Ze heet namelijk Cunera (roepnaam) Klaziena. Ik had besloten dat de naam voor ons kindje dan in ieder geval met een C moest beginnen, dus alle namen met een C in het namenboekje bekeken.
Uiteindelijk is het dus Céline geworden. Alle letters zitten wel in de namen van m'n schoonmoeder.

Bij de 3e hebben we eerst een mooie roepnaam gezocht, omdat m'n schoonvader/vader aan de beurt waren. Aangezien je van Piet en Ton niet echt een meisjesnaam kunt maken, vonden we het erg moeilijk en hebben dus gewoon een naam gekozen die we mooi vonden. Goed, dat werd dus Marin.
Toen de doopnamen nog, ik wilde eigenlijk wel dat de letters van de roepnaam ook een beetje in de doopnam voorkwamen.
We hebben mijn vader vernoemd en zijn moeder (mijn oma naar wie ik ook ben vernoemd) Mijn vader heet Anton en m'n oma heette Maria. Dus werd het Anthonia Maria.
Later zagen we in het namenboekje dat Marin eigenlijk is afgeleid van Marinus en zo heet Marcel van zijn doopnaam! Dus eigenlijk is ze een beetje naar opa, overgrootmoeder, mama en papa vernoemd!

Onze meiden hebben trouwens ook nog alledrie Theodora als doopnaam, omdat dit Godsgeschenk betekent en zo voelen we het ook.
Dus voluit:
Nadia = Adriana Theodora
Céline = Cunera Klaziena Theodora
Marin = Anthonia Maria Theodora.

(wat ook wel grappig is dat alle doopnamen op een A eindigen en die van mijzelf ook)

Sorry voor het lange verhaal!

Hoihoi,
Wij hebben nogal   een verschillende smaak wat betreft namen,we houden alle twee van niet-alledaagse namen maar toch bleef het moeilijk.
Bij de eerste hebben we helemaal lang getwijfeld.
Vernoemen wilden we niet(aangezien onze familie-banden niet helemaal lekker lopen wat betreft de opa's).
Wij wisten beide keren dat we een jongen zouden krijgen dus vernoemen was geen optie.
De eerste werd uiteindelijk Giovanni,zonder reden,gewoon omdat we het een mooie naam vonden.
De tweede was makkelijker toen we eenmaal wisten dat het weer een kereltje was.
Ik riep op een avond,Delano,dat is dé naam.
Na even te moeten 'wennen' was mijn man ook helemaal verkocht.
Nog steeds zijn we blij met onze keuzes en krijgen er veel leuke reacties op.
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan