Hoi, leuke topic!!
Wij wilden graag onze ouders vernoemen, maar dan alleen met de doopnamen.
Bij de oudste was mijn moeder aan de beurt, zei heet Adriana (Adrie). In het namenboekje gezocht en Nadia kun je goed uit Adriana halen. En de betekenis van Nadia (hoop) vond ik ook erg mooi.
Bij de 2e werd het al wat moeilijker, aangezien m'n schoonmoeder zulke vreemde namen heeft. Ze heet namelijk Cunera (roepnaam) Klaziena. Ik had besloten dat de naam voor ons kindje dan in ieder geval met een C moest beginnen, dus alle namen met een C in het namenboekje bekeken.
Uiteindelijk is het dus Céline geworden. Alle letters zitten wel in de namen van m'n schoonmoeder.
Bij de 3e hebben we eerst een mooie roepnaam gezocht, omdat m'n schoonvader/vader aan de beurt waren. Aangezien je van Piet en Ton niet echt een meisjesnaam kunt maken, vonden we het erg moeilijk en hebben dus gewoon een naam gekozen die we mooi vonden. Goed, dat werd dus Marin.
Toen de doopnamen nog, ik wilde eigenlijk wel dat de letters van de roepnaam ook een beetje in de doopnam voorkwamen.
We hebben mijn vader vernoemd en zijn moeder (mijn oma naar wie ik ook ben vernoemd) Mijn vader heet Anton en m'n oma heette Maria. Dus werd het Anthonia Maria.
Later zagen we in het namenboekje dat Marin eigenlijk is afgeleid van Marinus en zo heet Marcel van zijn doopnaam! Dus eigenlijk is ze een beetje naar opa, overgrootmoeder, mama en papa vernoemd!
Onze meiden hebben trouwens ook nog alledrie Theodora als doopnaam, omdat dit Godsgeschenk betekent en zo voelen we het ook.
Dus voluit:
Nadia = Adriana Theodora
Céline = Cunera Klaziena Theodora
Marin = Anthonia Maria Theodora.
(wat ook wel grappig is dat alle doopnamen op een A eindigen en die van mijzelf ook)
Sorry voor het lange verhaal!