waarom deze naam gekozen?

Ik heb de naam uit een sprookje wat ik vroeger altijd voorgelezen wilde hebben toen ik nog klein was.. Kay speelde er toen de hoofdrol in. De naam is altijd blijven hangen en gelukkig van mijn vriend hem ook leuk!

Het betekend "de zich verheugende",.. en ja,.. wat hebben we ons op zijn komst verheugt haha..

Nu hebben we dus ons eigen sprookje waar wederom Kay de hoofdrol in speelt..

Esmé mv Kay

Omdat wij met veel moeite via eiceldonatie zwanger zijn geworden wilden we graag een bijzondere naam met een betekenis.
De tweede naam lag heel erg voor de hand.
DIANKA is een verbastering van de namen van mijn vriend,mijzelf en mijn lieve nicht die de eiceldonor is.Uit onze 3 eenheid is de naam dianka gekomen.

Zoë betekent leven en we vinden het gewoon een hele mooi naam,die je nog niet zo heel vaak hoort.

Ze heet dus Zoë Dianka.

Wij vonden een jongensnaam erg moeilijk om te bedenken.
Bert voetbalt al zn hele leven en ik heb twee jaar in de kinderopvang gewerkt. Dus heel veel namen zijn de revue gepasseerd, maar bij heel veel namen hadden we al een bepaald beeld.
We wilde hem graag vernoemen naar beide opa's en we wilde zijn eerste naam met een J, maar dan hadden we drie generaties JEA, dus da's niet handig.
Uiteindelijk op internet aan het struinen geweest en vonden we Joël, maar het moest geen J zijn, dus is het Yoëll geworden. En hebben opa en papa de voorletters JEA en Yoëll YEA. Yoëll Eduard (van bert zn vader) en Antonius (van mijn vader)

Hij komt maar 2 keer voor in de afgelopen 24 maanden, dus dat is ook wel leuk.
Onze meisjesnaam kwam van een liedje, maar de afgelopen 24 maanden zijn er al aardig wat meisjes zo genoemd dus dat wordt hem niet meer.

Pauline

Hai hai,

Isa heet Isa Estelle. Isa is gepikt van Isa Hoes (vind ik zelf een hele leuk meid met een hele leuke, korte supernaam) en Estelle is afgeleid van de oma van mijn vriend. Pas vlak voor de proefdruk van de geboortekaartjes (we wisten van te voren dat het een meidje werd dus we konden ze zo goed als klaar maken) vertelde mijn vriend dat hij weer heel erg aan zijn oma moest denken en het eigenlijk wel fijn zou vinden als we Isa naar haar zouden vernoemen. Dus zo werd de 2e naam ook "geboren".

Grtz. Poppetje71

Mijn  vriend is helemaal gek van voetbal. Op het  WK (of EK kan ook) van vorig jaar speelde Italië de finale tegen Frankrijk. Italië won met één doelpunt verschil. Het winnende doelpunt werd gemaakt door Fabio Grosso.

Ik vond het ook een erg leuke naam, al hou ik totaal niet van voetbal hihihi

Groetjes van Cissy

Heel leuk onderwerp, leuk om te lezen waar iedereen de namen vandaan heeft.   Wij wilde ook graag vernoemen, maar dan alleen de 2de naam.   Mijn man en ik vonden Mark een hele leuke naam (ook makkelijk in het engels en nederlands) en als 2de naam zouden we m'n schoonvader vernoemen.   Die heet Johannes, daar hebben we dus John van gemaakt.     Dus het werd Mark John.
Groetjes Liesbeth

Leuk om te lezen dat iedereen zo een verhaal achter een naam heeft. Al moet ik zeggen dat er bij ons niet echt een verhaal achter zit. Ik werk zelf in de kinderopvang en ik had bij een heleboel namen een bepaald beeld.
Wat we wel wisten was dat als het een jongen was dat hij Tijn zou heten, ik had die naam een keer gehoord en ik vond hem helemaal geweldig en ook Bart was het hier mee eens. Voor een meisje was het moeilijker en tot de geboorte van Tijn waren we er nog niet  uit het zou worden. De één is een lieve naam, de ander een wat stoerdere naam, we hadden zoiets van dat zien we wel als het daadwerkelijk geboren is en toch een meisje is. Ik was er namelijk van overtuigd dat het een jongen was en maakte me niet zo druk over een meisjesnaam.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Wij hadden eigenlijk niet echt een verhaal; toen ik net zwanger was zei mijn hubbie dat hij als het een meisje werd Tessa wel een leuke naam vond. Vele namenboeken zijn daarna verslonden, maar Tessa bleef met stip op nummer 1 staan!! Voor een jongensnaam hebben we heel wat moeten nadenken, een week voor de bevalling hadden we pas overeenstemming!!
Tessa (Grieks) betekent warmte en als we naar haar kijken staan we ook in vuur en vlam!  

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)  

Terug
Bovenaan