waarom deze naam gekozen?

wat ontzettend leuk om te lezen wat een verhaal er achter een naam kan zitten! Dingen die je echt niet zou verwachten als je een moeder een kindje op straat hoort roepen. En ook als er geen betekenis achter zit maar het gekozen is omdat het gewoon een leuke naam is, is het leuk om te lezen waar de naam voor het eerst gehoord is!

Hoi,

Leuk topic zeg!
Bij ons was de meisjesnaam snel gekozen, ik vond in eerste instantie Iris heel mooi maar wilde graag een wat apartere naam (ik heb het zelf altijd heel leuk gevonden dat ik een naam heb die je niet zo vaak hoort). Toen werd het dus Isis, en binnen 2 weken vonden we Isis zelfs mooier dan Iris. Ik was toen 12 weken zwanger, en we hebben daarna geen seconde meer getwijfeld aan de meisjesnaam. We zijn er nog steeds superblij mee (met Isis zelf, maar ook met de naam!!).

Een jongensnaam was een ander verhaal, we kwamen er gewoon niet uit! Alles wat ik mooi vond, vond vriendlief verschrikkelijk, en andersom ook. Na de 20-weken echo was duidelijk dat we een meid kregen, en vanaf dat moment stopte mijn vriend met serieus zoeken naar een jongensnaam, terwijl ik persé een jongensnaam achter de hand wilde hebben (voor als ze een foutje hadden gemaakt, haha!). Uiteindelijk zijn we er gewoon níet uitgekomen, dus ik was heeeeeeel blij toen  het uiteindelijk toch een  Isisje bleek te zijn!

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006)

Terug
Bovenaan