waarom deze naam gekozen?

Wij hadden onze jongensnaam al lang klaar: Raff!
Toen de meisjes naam nog zucht zucht.
Na lang onderhandelen bleef er nog een rijtje over.
Reza, Lea of Andrea.
Mijn man kende iemand die Lea heette en dat was niet zo'n aardige mevrouw. Dus Lea werd het niet. Ik had het wel leuk gevonden want het zijn ook de letters van de doopnamen van mijn beste vrienden (Lianne elizabeth adriana).
Andrea zou volgens mij afgekort worden tot Andre (Hazes) of Dre dus dat werd het ook niet. Ik vond het ook wel leuk want dan was ze naar mijn opa vernoemd. Maar in eerste instantie ginge het om de mooie naam.
Dus Reza zou het zijn! Ik had me er al helemaal op ingesteld! Totdat....... manlief kwam erachter dat zijn broer ooit een hond had gehad die zo heette. Die hond heette dan wel Raisa maar hij vond het er te erg op lijken.
Nog weken zoeken.. geen andere naam! Dus er maar vanuit gaan dat het een jongen zou worden... Bij 38 weken hebben we 'voor de lol' het namenboekje door zitten kijken en voor een meisje kwamen we Tyche tegen. Klonk leuk met de achternaam.. dat zou het worden! Tyche, griekse godin van het geluk. Verder geen doopnamen. Tyche Peeters!

Vonden jullie het ook zo'n bijzonder moment toen de verloskundige /gynaecoloog vroeg hoe je kindje zou gaan heten? En dat je het ein-de-lijk mocht zeggen!

Sja, ehh
Nou, wij wisten al een leuke meisjesnaam voordat ik zwanger was....
Maar een jongensnaam....da's iets heel anders! We hebben veel gezocht, maar steeds niks gevonden. Arno zei ook steeds: "het is niet belangrijk hoe we een jongetje zouden noemen, want het wordt toch een meisje". Gelukkig ben ik een drammer en heb ik toch aangedrongen op een jongensnaam. Uiteindelijk was Stef voor Arno de minst stomme naam...... Dus die mocht dan wel. Maar toen we eenmaal wisten dat we een jongetje hadden, vonden we Stef meteen helemaal bij hem passen. Dus toch niet een "ach, het moet maar" haha.

We hebben niet eens gekeken naar wat het betekent...zal het toch eens opzoeken...
En verder heeft hij geen namen. Alleen Stef...

Liefs Annet

Hoi,

Leuk om te lezen hoe het kroost aan hun naam zijn gekomen. Ruim voor ik zwanger was zaten de vader van Tess en ik samen een film te kijken, daarin kwam de naam Aliya voor en we vonden het een mooie naam, als we ooit een kindje mochten krijgen dan zou ze Aliya heten. Vele maanden later, ik was zwanger en de relatie werd minder en minder... tijdens de echo was het waarschijnlijk een meisje en mijn gevoel zei: ik kan mijn dochter niet Aliya noemen, niet als roep naam, ik zag mezelf al staan bij het hek en haar roepen... nee dat was het niet. Ik had een tijdje het programma gevolgt van McClouds Daughters, daarin is een Tess en ik vond het een stoere krachtige naam. Heb het de vader verteld, nou die was niet blij, maar met hem ver weg en op een totaal andere golf lengte ben ik toch voor Tess gegaan. Mijn ouders waren helemaal blij, die vonden het een super naam. We hebben het niet aan mijn zus verteld en die was na de geboorte zo blij... ze vond Aliya geen leuke naam.

Toch heb ik Aliya als 2e naam gekozen, als herinnering aan de tijd dat het nog wel leuk was met haar vader.

Als jongens naam had ik Jayden, 2e naam Emmanuel. Eerste naam kwam ik gewoon tegen op het internet en vond hem speciaal, Emmanuel vond ik er gewoon mooi bij klinken en had een verwijzing naar zijn vaders geloof en de bijbel.

Ben super blij dat het een meisje is... vind Tess gewoon geweldig!

Omdat mijn man Portugese voorouders heeft,hebben wij een Portugese achternaam.... Omdat  wij niet van de oer hollandse namen zijn en het ook niet bij onze achternaam past gingen wij al snel zoeken naar een beetje zuidelijke namen.... dus onze oudste zoon heet : Diego Valentino en onze kleine man heet : Nino Guiliano  en wij vinden onze namen natuurlijk prachtig zoals iedere ouder hun uitgekozen namen mooi vinden....

Oja, als onze jongste een meisje was geweest dan had ze Gioia Graciella geheten.....
Gioia spreek je uit als djoija

leuk onderwerp
meisjesnamen hadden we genoeg dus
daar hoefden we niet over na te denken
en we hadden twee jongens namen die allebei
mooi vonden en teon bleek dat ik een tweeling
vewachtte en ook nog jongens was het duidelijk
dat ze tristan en etiënne gingen noemen
helaas zijn met 24 weken levenloos geboren
dus de namen zullen we niet vaak hardop horen
ik was daarna gauw weer zwanger en toen we wisten
dat het weer een jongen ging worden konen we geen naam
vinden wat ons aansprak ongeveer 3 weken voor de
geboorte zag ik een film met de naam Lorenzo en die
bleef in mijn hoofd hangen en manlief vond hem ook
mooi hij wilde graag een italiaanse naam vandaar.
voluit heet hij Jan-willem,Hendrik,Lorenzo

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi Bianca, ik vond en vind Lorenzo ook een mooie naam, heb toen ooit een film gezien die heette....Lorenzo's Oil.... en vanaf toen stond ie op mijn lijstje.....  

Terug
Bovenaan