Waarom krijgen thuismoeders dat niet?

Hee Daan,

Even een korte reactie. Ik heb verderop in mijn reactie ook geschreven dat er uitzonderingen zijn enzo. En ik wou je niet voor het hoofd stoten hoor en snap best dat sommige kindjes niet naar familie kunnen. Vind het ook erg jammer dat je moeder er niet meer is en wil alleen even zeggen dat ik het niet verkeerd heb bedoeld hoor! Maar ik denk dat je dat wel begreep.

Groetjes Kirsten

iedereen heeft recht op heffingskorting alleen bij werkende word dit
jaarlijks met hun loon/aanslag verrekend en voor de niet werkende hebben ze de regel dat ze dit maandelijks uitbetalen.

Ikzelf ben ook thuismoeder en kijk er gewoon tegen aan dat als ik niet werk en geen opvang nodig heb ik ook geen kosten kan terug vorderen!
Bij de jaarlijkse belangsting teruggave moet je een beetje de slimme trukjes weten om er alles uit te halen wat er uit te halen valt! als je dit niet doet zullen zij je echt niet vertellen dat jij het vergeten bent aan te geven of terug te vorderen.
Nessie

Ik hou idd geld over aan het eind van de  maand anders bleef ik ook  wel thuis
Maar ik vind het logisch dat je geen geld terug krijgt voor iets waar je geen gebruik van maakt.
ik betaal voor nog wel 100 dingen belasting maar zolang ik er geen gebruik van maak krijg ik er ook niets voor terug
Voorbeeld: als ik nooit invalide word (wat ik hoop)   dan heb ik ook belasting betaald zonder gebruik te maken van dat "potje'.   Dan krijg ik nu ook geen bonus om me te belonen dat ik geen invalide ben.

Tja das het leven.

groetjes Wendy

Grapje tussendoor: namens het MRC ( ravalidatiecentrum) waar ik werk: Wij zijn blij dat we jouw " potje" goed kunnen besteden, wendy! Laten we dat ook vooral zo houden dan maar, toch?  

Gr. Marieke

Al die potjes. er wordt goed gebruik van gemaakt! Als ik zie wat er elke maand aan loonheffing van mijn salaris wordt afgehaald, wordt ik ook best verdrietig. Zeker met de wetenschap dat een deel daarvan naar mensen gaat met een uitkering die makkelijk aan het werk kunnen!

Nog een voorbeeld: wij mogen volgens de CAO 1/4 van de werktijd kolven (ik werk 20 uur, dus da's 5 uur per week kolven!).
Ik geef al vanaf de geboorte de fles, zou ik die kolfuren niet in vakantie-uren kunnen omzetten?

Leuke discussies!

Esmeralda

Hoi hoi,

Eigenlijk wilde ik me buiten deze discussie houden maar gezien het feit dat ik degene ben die, weliswaar in een ander topic, met het rekenvoorbeeld van die "€ 170,-" kwam, toch nog even mijn reactie.

Wij krijgen dan weliswaar een mooi deel van de kosten van het kdv terug via de bd maaaaaarrrrr, één dag minder werken (via ouderschapsverlof ben ik nu een jaar lang 3 ipv 4 dagen gaan werken en daarna laat ik mijn arbeidscontract van 4 naar 3 dagen omzetten), kost mij wel € 440,- netto!!! Dus...... wij gaan er, ondanks de belastingtegemoetkoming, wel op achteruit hoor!  

Ik ben dus van de stelling die voor mij ook al werd geuit door verschillende mama's:
maak je geen kosten voor kdv omdat je thuisblijfmoeder bent, prima, maar dan ontvang je dus ook geen tegemoetkoming in de kosten voor kdv!

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan