Waarom zitten zoveel mama's zo op die voedings tijden??

hallo...hallo.....

Ik ben met je mee eens ....want zo doe ik dat ook   !!!!!
op aanvraag !!!!!   Zo krijg je een minder huilende baby en een tevreden
baby .Maar ik denk dat niet iedereen dat weet of kan !!!
Maar bij mij gaat eva voor dan papa van eva en dan kom ik pas aan de
pas....hahaha...wat moet je toch voor over hebben ..hahaha
Maar ik vind het wel leuk.Maar je bent wel heel erg gebonden,Je moet
maar denken dat is tijdelijk.

veel succes met de andere mama's

groetjes....

Hier wordt ook gewoon op verzoek gevoed, hoor, nu FV. We houden echter wel het schema in de gaten, dat wil zeggen: we zorgen ervoor dat hij netjes 5 voedingen binnenkrijgt. Dat betekent dat hij in de avond vaak wordt wakker gemaakt voor de laatste voeding rond 21:00-21:30 uur en soms moeten we ook "ingrijpen" overdag als hij lang slaapt. We willen namelijk geen nachtelijke inhaalslag!

Ik ben het er ook mee eens dat FV toch wat meer voorbereiding kost en het dus vaak handiger is om even een half uurtje eerder iets te geven, zodat je daarna rustig en ontspannen dingen kunt doen die je moet doen...

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

Ik vind zowieso dat een ieder moet doen wat zij goed/fijn vind.
Ikzelf heb eerst bv gegeven en gaf op verzoek, Kyara was echter heel veel aan het huilen de eerste weken dus legde ik weer aan, ik kon dus echt niet duidelijk merken of ze honger had of het iets anders was.
Dit is niet de reden waarvoor ik op kv ben overgestapt, maar nu ik volgens schema werk weet ik precies wat er met haar aan de hand is als ze huilt, ik hoor het nog altijd niet precies, maar aan het tijdstip van de dag weet ik wel of het honger/moe/speeltijd oid is.

Ik voed dus wel precies op schema, maar zoals ik zei ook zodat ik mijn kindje beter begrijp. Het is wel zo dat ze als ik haar zelf zou laten kiezen makkelijk 5 uur tussen de voedingen kan laten, en ik wil vooral geen inhaalrace in de nacht. Tevens kan ik haar niet mee na 23.00 voeden omdat ze dan bijna niet meer wakker te krijgen is en al slaapt voordat de helft van het flesje op is. Het is bij Kyara dan ook nooit nodig om te rekken....

Ik snap heel goed dat sommige mama's het misschien erg veel van het goede vinden, maar ik vind als het werkt, dan werkt het.... wat een ieder ook fijn vind!

Liefs,
Nymue

Hoihoi

Ik ben het er ook mee eens dat iedereen moet doen waar diegenen zich goed bij voelt!
En ook wat je kindje nodig heeft!Ons kindje heeft het gewoon nodig dat ze op vaste tijden der flesje krijgt en weer naar bed gaat.En ja dat scheelt ook wel eens een half uurtje, maar goed dat kan gebeuren!En idd het is ook een beetje vastheid voor de ouders, dan weet je ten minste ook waar je aan toe bent!
Ze zeggen trouwens niet voor niets rust, REGELmaat en reinheid.
Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen ding doen!Moedersinstinct is het beste!!

Groetjes

reactie op bovenstaande bericht:

Regelmaat betekend volgens mij niet op de minute de voeding geven, baby's van 6 weken hebben geen horloge om hun pols. Ze hebben enkel het besef van dag en nacht. (uitzonderinge daar gelaten natuurlijk)

met regelmaat bedoelen ze volgens mij dat je op een vaste volgorde de handelingen als voeden, knufelen spelen en in bedje leggen volgt. kan natuurlijk ook spelen voeden knuffelen zijn, zo heeft je baby regelmaat en zal dat ritueel herkennen.
En daar door beter in zijn vel zitten.

groetjes denise
tymo 01 juni 2007

Hi Denise,

Je hebt helemaal gelijk: met regelmaat bedoelen ze een vast volgorde aanhouden en niet op vaste tijden voeden!

Hier wordt ook ongeveer op vaste tijden gevoed. Maar ons manneke komt ook om vaste tijden. Hij wordt tussen 6 en 7 uur wakker. Om 10.00 -10.30 komt zijn volgende fles, dan gaat hij rond de klok van 14 weer jengelen en tegen 17.00-17.30 krijgt hij weer een fles. Zijn laatste fles krijgt hij tussen 20.00 en 21.00 uur, afhankelijk of hij wakker is om 20.00 uur of niet. Het zegt trouwens niks over de tijd dat hij de volgende dag komt. Een uur laten voeden is niet een uur later wakker worden. Hij heeft echt zijn "vaste" tijden.

En dit ging vanzelf. Ik heb 6 weken bv gegeven en hij kwam 9 keer per dag! Ik werd er gek van. 's nachts 2x er uit. We hebben eerst bv per fles gegeven en bijgevoed met flesvoeding. We hebben toen de bv afgebouwd en sinds die tijd zit hij echt op een vast schema. Of ik wil of niet.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Terug
Bovenaan