Waarom zou je altijd zwanger willen zijn?

Hoi meiden,

Ik zag een leuk topic op het september forum. Waarom zou je altijd zwanger willen zijn, want zijn de leuke kanten van het verhaal en de voordelen.

Wat ik het meest bijzonder vind is het kleine mensje dat ik regelmatig in m'n buik voel bewegen, dat gevoel zal ik straks echt gaan missen. Wat zal het leeg zijn in die buik.

Verder heb ik in jaren niet zo strak in m'n vel gezeten, want op een mooie dikke buik na ben ik overal afgevallen en dat is toch zalig als je lekker door kunt blijven eten. Gevolg hiervan zijn complimenten en wat is er nou heerlijker dan complimentjes krijgen...   .

En voor het eerst zwanger zijn is toch echt een once in a lifetime wat ik voor geen goud had willen missen, ondanks de spanning van de toch wel heel snel naderende bevalling en de kwaaltjes.

Ik ben benieuwd naar jullie voordelen!

Fijne dag vandaag,

Groetjes Jettepetje (vandaag 31 weken)
 
Ik vind het vreselijk om zwanger te zijn, kan geen enkel voordeel bedenken, het is slechts een heel vervelend middel tot een doel.
Dit is mijn 2e zwangerschap en kan niet wachten totdat het kindje geboren is en ik NOOOOOIT weer zwanger hoef te zijn.
 
Hoi,

Ook ik vind het helemaal niks, zwanger zijn. Voor ons is dit de laatste (mijn man laat zich nog voor de bevalling helpen) en ik kan niet wachten totdat ik weer gewoon lekker van alle kwaaltjes af ben.

3 keer tot aan je bevalling kotsmisselijk zijn en daardoor bijna niet meer op je benen kunnen staan (en dan nog andere spanningen zoals dreigende vroeggeboortes en groeiachterstanden) gaan je niet in de koude kleren zitten.

Syl
 
Bijzondere vraag inderdaad.

Ik zou niet altijd zwanger willen zijn eerlijk gezegd, maar er zijn natuurlijk wel positieve dingen aan. Het idee dat er nieuw leven in je gevormd wordt dat zonder jouw lichaam nooit tot stand zou kunnen komen. En dat knusse gevoel dat je nooit alleen bent. Als manlief weg is en je kind in bed bijvoobeeld, dat je dan gezellig met 'je baby in je buik op de bank zit. En... heeeeel groot voordeel: je hoeft je buik niet in te houden. Heerlijk was dat op het strand. haha.

Groetjes Empe
 
Hoi dames,

Ik had deze topic ook al zien staan en vond het erg leuk. Ik denk niet dat ik altijd zwanger zou willen zijn, zeker deze laatste loodjes niet. Ik heb echt weinig energie nu. Als ik eindelijk boven ben, dan ben ik aan het hijgen als een oude kerel! Zeker als ik mijn zoontje van 20 maanden ook nog heb getild.

Maar de voordelen zijn natuurlijk het niet ongesteld zijn! En toch  ook de complimentjes, zeker toen ik nog  lekker kon tennissen. En de spontane gesprekjes in de winkel of als ik voor mijn werk op bezoek  ga bij een bedrijf. Tegen een zwangere praat men naar mijn idee best wel gemakkelijk over het zwanger zijn en kinderen en alles daarom heen.  Mensen worden blijkbaar vrolijker wanneer zij een zwangere vrouw zien. Ander voordeel is toch ook het verlof. Ik werk 36 uur  per week en straks gewoon  4 maanden helemaal niet. Heeeeeeeeerlijk!
Hoewel  ik het de vorige keer ook weer heerlijk vond om aan het werk tegaan.

Liefs Janine  
 
Haha! Ik was degene die dat topic had aangemaakt op het septemberforum, maar niet met de bedoeling dat ik altijd zwanger zou willen zijn hoor! Ik heb echt een vreselijke zwangerschap en het blijft er ook bij 1, want ik heb zoveel klachten dat ik 9 maanden verzorging nodig heb en dat is zowel voor mijzelf als omgeving eigenlijk niet vol te houden. Maar juist om de moed erin te houden dacht ik laten we eens naar de positieve kant kijken. Erg grappig om te zien hoe dingen anders worden gelezen hihi!

Groetjes maaike (sept. forum)
 
Leuk toppic,

Eh
* niet ongesteld zijn maar dat lukt ook met een mirena spiraaltje
* Eindelijk eens trots zijn op mijn buik en deze graag showen.
* het gevoel van leven in mij
* de voorpret van hoe en wat het straks gaat worden en wat we allemaal moeten doen
* de positieve aandacht
* mensen gaan voor je staan in de bus

Eigelijk heb ik een top zwangerschap (alweer) en ga nog steeds vol stralen aan het werk.  Ik krijg dus ook zo vaak te horen dat ik er goed en blij uit zie. Dat doet een mens goed en zo voel ik me ook! .

Liefs Monique
 
Oh maar ik zou ook niet altijd zwanger willen zijn hoor, hahaha. Moet er zelfs niet aan denken! Ook hier maar halve dagen 'op' kunnen zijn om vervolgens een paar uur plat te moeten, maar er zijn al zoveel dingen waarover we lekker kunnen klagen dat ik dacht ik gooi hem hier ook in de groep, even de positieve kant van het verhaal bekijken.

En deze tekst roept lekker veel reacties op en dat is toch de bedoeling....

Meiden, kom dus maar door met die positieve gedachten!
 
Terug
Bovenaan