wachten of niet?

hoi fiebke

ik ben kim 22 jaar.
ik ben nu 30 weken zwanger, en mijn vriend en ik zitten allebei zonder werk.
toen ik eind vorig jaar zwanger werd hadden we allebei nog een baan.
mijn vriend was assistent en ik werkte bijna 3 jaar in een supermarkt.
maar hellaas werd het contract van mijn vriend niet verlengt, en die van mij moest vast worden.en de baas wou geen vast personeel in dienst.
ik had het hellemaal niet verwacht dat het zo allemaal is gelopen.
maar ja je doet er niks aan. dus ik denk als jullie echt graag kinderen willen dat je er gewoon voor moet gaan. als je moet wachten tot je een vaste baan krijgt,kan je nog wel 3 jaar wachten.
en je moet doen wat je heel graag wilt.
want onlangs alles geniet ik echt van me zwangerschap.

groetjes kim

haha wat grappig.
nou we hebben het berekend en we redden het op een paar honderd euro per maand niet denk ik dus ik zal wel moeten gaan werken.
mijn sollicitatie van gisteren ging best goed en ik was 1 van de 4
vandaag zou ik iets te horen krijgen ik ben zo zenuwachtig want als ik wordt aangenomen wil dat zeggen dat ik over een paar maanden mag stoppen met de pil van mijn vriend.
we hebben eerst nog het een en ander in het huis te regelen, zoals een nieuwe cv ketel, heel belangrijk, en we willen nog het een en ander verbouwen, in de bouwvakantie.
met mijn salaris redden we dat wel en kunnen we met de pil stoppen als we dat geld apart hebben gezet.
thanx voor jullie verhalen wel grappig dat het zo hetzelfde is.
heel veel succes met zwanger worden
en met de zwangerschap!

nou van die laatste sollicitatie krijg ik in de loop van volgende week pas wat te horen.
Mijn vriend kwam gisteren thuis met de mededeling dat hij hetwel   ok vond als ik met de pil zou stoppen maar dan wel pas als ik werk had.
ik had steeds het gevoel dat ik er zelf heel veel mee bezig was en hij niet, maar dat blijkt dus van niet. ik vroeg waarom hij er nu ineens mee kwam, omdat hij eerst altijd zei dat we nog een paar maanden moesten wachten, hij melde dat hij ook steeds meer die kleine kindjes zag lopen en dat hij dat zelf ook wel wilde.
ik was dolblij met dit nieuws, maar ja nu moet ik natuurlijk nog wel eerst werk vinden.
willen jullie aub met me mee bidden want ik wil het zo graag!!!

kusje

hallo

toch vraag ik me af,. als jullie allebei geen werk hebben, hoe kan je dan een goed onderkomen en genoeg gezond eten en dingen voor je kindje.

wij hebben namelijk gewoon een hypotheek te betalen en allerlei verzekeringen en daardoor loopt het allemaal heel erg op.

quote: fiepke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2006 13:22:06'));

hallo

toch vraag ik me af,. als jullie allebei geen werk hebben, hoe kan je dan een goed onderkomen en genoeg gezond eten en dingen voor je kindje.

wij hebben namelijk gewoon een hypotheek te betalen en allerlei verzekeringen en daardoor loopt het allemaal heel erg op.

deze reactie is voor kim bedoeld was ik vergeten erbij te zetten.
graag een reactie want ik vraag me echt af hoe jullie het in elkaar gezet krijgen

hoi fiebke

je vroeg hoe wij het redden zonder baan?
nou wij wonen particulier en dat is in ons geval goedkoper dan gewoon huren.
( betalen all-in )
wel een gewoon huisje hoor ( 2 sl , grote keuken tuin enz ).
en de rest van onze vaste lasten zijn niet hoog.
en mijn vriend en ik hebben gewoon recht op een uitkering. en dat is ruim voldoende
voor ons.
ik weet dat geld erg belangrijk is, maar ik denk dat een kindje gelukkiger is dat het heel veel liefde krijgt in een warm gezin,dan dat het alles kan kopen en krijgt wat het wil en geen liefde heeft.
maar ja ik heb het zo ook niet geplant en had het ook het liefst natuurlijk anders gehad,
dat mijn vriend nog werk had enz. maar ja zo zie je maar ook al denk je dat je alles goed hebt geplant het nog anders kan lopen.
maar ik wens je heel veel succus met het zoeken van een baan en hoop dat je die snel vind.

groetjes kim

tja dat geluk hebben wij niet.
we hebben een koophuis dus dat brengt vanalles met zich mee.
maar ik heb het uitgerekend hoe en wat, en als ik een baan heb voor 2 dagen in de week, dan moeten we het kunnen redden. goed dan hebben we het wel krap maar dat heb ik er voorover.
nu is het gewoon afwachten of ik een baan krijg of niet ik blijf elke dag solliciteren, maar echt opschieten doet het niet.
als het kindje wat ouder is kan ik ook meer gaan werken en er zijn zoveel dingen die je goedkoop kunt doen.
ik ben helemaal gelukkig, ik moet alleen nog ergens worden aangenomen, en dan is het sprookje compleet.
mijn vriend is ook helemaal blij en laat steeds meer blijken dat hij het ook heel graag wil, dat vind ik wel heel fijn, anders heb ik zo het gevoel dat ik er alleen mee bezig ben, maar dat is dus niet zo.
groetjes

Terug
Bovenaan