wachten of niet?

Hoi Fiepke,

Wij hebben het ook niet al te breed, en toch intussen al 2 kindjes. Met het inkomen van mijn man komen we er net elke maand. Ikzelf blijf thuis voor de kindjes, want met gaan te werken kon ik van mijn inkomen maar net een kdv voor de oudste betalen, dus voor die 2 al helemaal niet meer. (Heb je dat in je financieel plan mee ingecalculeerd? Want dat waren wij toen even vergeten...) Er zijn echt wel dingen die we hebben moeten afleren toen de oudste er pas was. Winkelen doen we bijvoorbeeld nog maar één keer per maand, dan geef je een pak minder uit dan als je elke week gaat. Op vakantie is tegenwoordig een weekendje kamperen in de tuin van mijn ouders, of in het beste geval naar zee. Vakantiegeld en zo probeer ik zoveel mogelijk te sparen, voor het geval dat... Kleren en zo koop ik momenteel grotendeels in winkels als Zeeman of Wibra, of ik vraag ze cadeau als iemand van ons jarig is. We doen het nu inderdaad met een pak minder, en als je 'net' rondkomt met jullie levensstandaard van nu, heb je het misschien ook iets ruimer als je die standaard naar beneden haalt? Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie nu royaal leven hoor, want dat kan ik niet beoordelen. Het gaat er gewoon om wat je zelf belangrijk vindt. En als je echt voor een kindje wil gaan, dan moet je dat gewoon doen (hoewel ik denk dat het wel gemakkelijker is als je vast werk hebt of tenminste een bedrag op de bank). Veel succes ermee!

Groetjes,
Marian

Hallo Marian.

Ik denk dat wij het ook wel redden, maar dan moet ik er wel 2 of 3 dagen bij blijven werken.
ik doe al mijn boodschappen al bij de aldi, en het enige uitstapje is de vakantie.
nu werk ik er niet fulltime bij dus dat scheelt natuurlijk veel.
ik heb vandaag en gisteren weer een sollicitatie gehad, ik hoop dat er iets uitkomt
morgen mag ik op 2e gesprek bij een bedrijf, allen is dat voor 40 uur.
ik wil zo graag beginnen aan kindjes, ik ben alleen bang dat ze dalijk niet met me doorwillen, mocht ik zwanger raken.
wat moet ik nou toch doen, met mijn vriend zijn salaris alleen redden we het gewoon niet.

Hoi Fiepke

Ik snap best dat je een goede basis wil hebben als er kinderen zouden komen. Ik denk alleen dat je veel aan het plannen bent misschien wel te veel.
Ik bedoel het niet verkeerd maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is   (spreek ik uit ervaring)!!!!!!
Nu ben je alles aan het plannen en als dat voor elkaar is ga je stoppen met de pil en dan laat het zwanger worden op zich wachten wat dan????
Ik denk als jullie alletwee er aan toe zijn dat je inderdaad je gevoel moet volgen. Als je zwanger bent kun je ook je baan verliezen zoals je gelezen hebt en dan................! moet je ook verder toch.
Ik werk ook partime in de zorg en dat moet ik ook doen om het financieel rond te krijgen en dan hebben wij niet eens een eigen huis.
Ik wens jullie veel geluk en hoop dat  het in de toekomst zo gaat zoals jullie het graag zouden willen zien.
groetjes

Hoi allemaal!

Nou ik ken het probleem hoor!! Toen ik mijn vriend leerde kennen, was alles ok en geld; dat was geen probleem. Totdat ik erachter kwam dat er veel schulden waren..en toen mijn vriend ook nog eens werkeloos werd,   was ik een beetje einde raad...
Ik was van plan om bij mijn vent te blijven, dus zijn we aan de slag gegaan met alle problemen. Inmiddels zijn achterstallige schulden weg en blijft er bij de BKR wel een registratie staan.
Verder heeft mijn vriend een goede baan gevonden, maar er komen nog wat  schulden aan en al 2 jaar schuiven we het "beginnen" uit... we hebben ons laten leiden door; "wat er zou kunnen gebeuren over een half jaar".. dit doen we niet meer..

Zelf ben ik van plan 3 dagen te gaan werken en zo het kdv te betalen en de rest te sparen. Mijn vriend gaat ook een dag minder werken.
Er zijn ontzettend veel dingen waar je rekening mee moet houden, zorg dat je alles uitrekent en kijk dan wat je over houdt en bedenk dan wat je wilt..

succes!!!!!!!!!!!!!!!

ja jullie hebben wel erg gelijk.
mijn vriend en ik hebben besloten dat we wachten tot ik werk heb, en als ik dan mijn proeftijd erop heb zitten, dat we dan stoppen met de pil.
dan krijg ik in ieder geval nog ww, als het bedrijf mijn contract niet zou willen verlengen, das nog iets tenminste,
ik weet dat ik er niet vanuit moet gaan dat het meteen raak is, daarom is het wel fijn dat ik dan nog fulltime kan werken en nog wat extra apart kan zetten.
ik heb nu vanalles lopen en ik hoop dat er deze of volgende week iets uitkomt waar ik dan aan de gang kan want het thuiszitten heb ik nu wel gehad.
ik weet dat je niet alles kunt plannen, en misschien is dat wel goed ook,
heel erg bedankt voor jullie reacties.
ik hou jullie op de hoogte, en zodra ik ben aangenomen, laat ik weten hoe het verder gaat, mocht er nieuws zijn.
alle tips om dingen te besparen zijn welkom.

heel veel groetjes en heel erg bedankt

kus

Hoi

Weet je wel dat je eerst een jaar aaneengesloten moet hebben gewerkt voor dat je recht hebt op een uitkering voor de ww.
Alle kinderkortingen   kun je pas aanvragen als je kleine een half jaar oud   bv.
 geboren in 2006 augustus je kunt dan pas een voorlopige teruggaaf aanvragen voor de kinderkorting in januarie 2007

www.uwv.nl en
www.verlofwijzer.nl
www.belastingdienst.nl

succes monique

Hoi

Weet je wel dat je eerst een jaar aaneengesloten moet hebben gewerkt voor dat je recht hebt op een uitkering voor de ww.
Alle kinderkortingen   kun je pas aanvragen als je kleine een half jaar oud   bv.
 geboren in 2006 augustus je kunt dan pas een voorlopige teruggaaf aanvragen voor de kinderkorting in januarie 2007

www.uwv.nl en
www.verlofwijzer.nl
www.belastingdienst.nl

succes monique

nou ik heb gelezen dat er bij ons maar 26 weken aaneengesloten gewerkt hoeft te worden, en dat is maar een half jaar.
bovendien wil ik ook niet in de ww blijven zitten, maar stel dat mijn contract niet verlengt wordt, is het wel zo handig dat ik tijdens de bevalling enz toch wordt doorbetaald, daarna ga ik gewoon weer ergens werken.
ik ben niet zo iemand die de hele dag thuis kan zitten daar vind ik nix aan.
ik ben het wachten nu ook een beetje beu, ik wil gewoon aan de gang,. het liefste zou ik maandag meteen weer beginnen met werken. maar ja....
xje

Terug
Bovenaan