wachten of niet?

Hoi Fiepke,

Ik ben marjan 23 mijn vriend, na ja verloofde is 33.
We hebben samen een kindje van nu 9mnd en nog een zoon(van mijn vriend) van 5, ik werk niet en ben thuis.
We kunnen redelijk rondkomen maar ook wij kunnen niet elke jaar een luxe vakantie houden, merkkleding kopen of elke maand lekker uit eten.
Maar wij zijn wel gelukkig met ons gezinnetje en dat is toch wat telt..
WAAROM wachten? Omdat jij dan misschien een vast contract hebt? Misschien ook wel niet. Maar als dat wel zo is wie kan jou dan de zekerheid geven dat je vriend niet ontslagen word door bv reorganisatie?? Of dat hij in de ziektewet zit of wao.
Er zijn geen zekerheden in het leven dus waarom zou je daar op wachten.
Andere mensen zeggen wacht op een vast contract maar ze kunnen jou niet vertellen dat er dan niet weer iets anders is..
Als je er allebei aantoe bent dan is dat het enige wat telt.
Sorry als ik wat doordraaf maar ik hoor dit zo vaak van bv vriendinnen die aan kinderen willen beginnen en van iedereen te horen krijgen dat ze eerst op een contract moeten wachten, eerst moeten trouwen of eerst nog wat van het leven moeten genieten en daar kan ik niet zo goed tegen.
Meid doe wat je denk dat voor jullie goed is en geniet ervan!!!!!!!!!!!

Succes Groetjes Mary jane

Hallo mary jane.

Thanx voor je steun. je hebt ook helemaal gelijk. k heb alleen nog eens goed gerekend en we halen het net niet op een paar honderd euro per maand na dus ik zal toch wel een beetje erbij moeten blijven werken.
We hebben dan ook besloten, dat zodra ik ergens wordt aangenomen dat we stoppen met de pil. zo kunnen we ondertussen toch nog mooi een beetje sparen voordat ik ga bevallen.
we willen het ook heel graag, mijn vriend liet het me gisteren nog eens merken, door even snel te kijken wat een pak luiers ook alweer kost haha
maar ja hij heeft ook gezegd dat ik eerst werk moet hebben, want we zullen toch nog wel een beetje moeten sparen.
dat trouwen komt inderdaad nog wel, en het is ook net zo leuk als je kindje het zelf ook mee kan maken.
wij zijn geen merkmensen, juist helemaal niet, een een weekendje op de camping is net zo leuk als ik een duur hotel,
nu moet ik alleen nog ergens worden aangenomen, want ik wil zo graag stoppen met de pil om een kleintje te maken, het lijkt me allemaal zo ontzettend bijzonder om zwanger te zijn.
ik heb maandag weer een belangrijk gesprek,

duimen jullie voor me/

kusje

ik ben aangenomen!!!
maar nu stellen we het wel nog iets uit want
die zekerheid vind ik toch wel belangrijk en het is zo'n leuk bedrijf
het zal maar een paar maanden zijn, maar toch...

heel erg bedankt allemaal.
en jullie heel veel sterkte!
ik laat nog van me horen zouden er nog dingen gebeuren

x

quote: moosje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2006 19:33:18'));

Hoi

Weet je wel dat je eerst een jaar aaneengesloten moet hebben gewerkt voor dat je recht hebt op een uitkering voor de ww.
Alle kinderkortingen   kun je pas aanvragen als je kleine een half jaar oud   bv.
 geboren in 2006 augustus je kunt dan pas een voorlopige teruggaaf aanvragen voor de kinderkorting in januarie 2007

www.uwv.nl en
www.verlofwijzer.nl
www.belastingdienst.nl

succes monique

beste moos,

wat hier staat klopt niet helemaal!!!!(in mijn ervaring)

je moet inderdaad 26 weken achtereen gewerkt hebben om in aanmerking voor ww.

en de kinderkorting gaat in vanaf het moment dat de kleine is geboren.
bij ons is de kleine op 7 juni 2004 geboren en ik kon als ik dat wilde de kinderkorting vanaf de volgende maand per maand laten uitbetalen als ik dat wilde.
wel een vereiste is dan dat je dan weet wat je per jaar  verdient.
in mijn geval was dit niet bekent omdat ik in mijn zwangerschap ben ontslagen met alle toestanden er omheen dus heb ik dit achteraf met de aangifte laten berekenen.

dit was alleen even ter info kan nu natuurlijk weer anders zijn want waarom zullen makkelijk doen als het moeilijk kan aldus de belasdienst!!!!!

groetjes

we zijn zo wispelturig!!!

zoals vernomen ben ik dus aangenomen.
maar we gaan volgend jaar ook trouwen, dit hebben we laatst gepland.
maar nu kriebelt het bij ons toch nog heel erg en hebben we bedacht dat dit dan toch maar de laatste pil moet zijn, met alle risico's
het risico dat ik mijn baan verlies, werk nu nog via het uitzendbureau,
het risico dat we het heel krap gaan krijgen financieel enz.
maar we willen het allebei zo graag dat we toch hebben besloten om er voor te gaan als deze strip op is, en dat duurt niet zo heel lang meer.

joepie kan niet wachten tot het zo ver is.
ik weet ook dat het heel lang op zich kan laten wachten, maar dat zien we vanzelf

groetjes

boehoe hoe

ik word er niet goed van, we hadden besloten om te stoppen, maar nu toch weer niet.
we moeten namelijk toch sparen voor de bruiloft, en dan kan ik het niet riskeren om ontslagen te worden door mijn zwangerschap, ben er pas net aan de gang.
en ik wilde zo graag.
dat wordt dus weer een tijd uitstellen, want we willen ook niet da ik hoogzwanger op de bruiloft rondloop.

snik
ik baal er wel een beetje van.
maar alles komt op zijn tijd

Hoi Fiepke,

Eerst even gefeliciteerd met je verloving en nieuwe baan natuurlijk, ik hoop dat hij bevalt.
Je schreef dat je nog een paar honderd euro's te kort komt mocht je zonder werk komen te zitten.
Ik weet niet of je het weet maar als je thuis bent heb je recht op algemene heffingskorting van de belastingdienst de hoogte is afhankelijk van het inkomen van je man, maar ddit is toch al snel 2000 euro per jaar.
Vaak heb je ook recht(als je kindje 6mnd oud is) recht op kinderkorting is ook weer afhankelijk van je inkomen van je partner.
Misschien kun je dit eens nazoeken op de site van belastingdienst of een folder aanvragen.

Succes met je baan en ik hoop voor je dat je snel kan stoppen met de pil, het is je gegund.

Groetjes Mary jane

dank je maryjane.

ik wist niet dat dat zo was.
en ja hoor het is weer zover ik wilde mijn laatste bericht alweer wissen.
we twijfelen weer nou eigenlijk ik niet meer zo, ik heb meer zoiets van we zien het allemaal wel, maar mijn vriend moet er natuurlijk wel achterstaan.
zoals ik het zie moet het allemaal wel lukken, maar hij twijfelt nog.
en we doen het met zijn tweeen of niet,
ik ga niet per ongeluk zwanger worden of zo want daar schiet je nix mee op.
wat een rare ben ik he dan weer wel en dan weer niet.
je denkt dat je verstandig doet, maar je wilt iets heel anders.
en mijn gevoel van dat andere is zo sterk, dat ik dat niet kan negeren.
vandaar dat ik iedere keer mijn beslissing weer wijzig.

bedankt voor alles en ik laat wel weer iets horen!

Terug
Bovenaan