wat ben ik dom geweest

A

Anoniem

Guest
ik ben mama van twee kindjes en heb waarschijnlijk gisteren mijn ei gehad. dit heb ik vandaag even nagekeken en ik heb me vergist in de week. vanacht hebben mijn man en ik gevreeen en we gebruiken alleen in de 'gevarentijd' een voorbehoedsmiddel. we willen eigenlijk geen derde kindje meer.

ik ken mijn cyclus goed en weet normaal gesproken ook precies waar ik sta in de cyclus. maar vanacht lag ik al te slapen en voordat ik het besef was het al raak en ik heb de rest van de nacht onrustig geslapen omdat ik twijfelde over de week.
nou blijkt dus dat ik mijn ei heb gehad en vanmorgen stond ik al op met een menstruatie achtige buikpijn (dit heb ik altijd rond mijn ei)
maar oei oei oei... bij de vorige twee zwangerschappen telde ik zo vlug aan dat ik nu bang ben dat ik zwanger raak!
van de ene kant is een nieuw kindje echt wel welkom! ik durf niet op de feiten voor te lopen maar oef... wat als het zo is... dan krijgen we het nog druk met 3 kids!

Zo ben ik dus zwanger geraakt van mn tweede, terwijl de eerste pas 5 maanden oud was. Wij gebruikte ook rond de eisprong een rubbertje, en verder niets. Dat is 7 jaar goed gegaan, en dus 1 keer fout. Die ene keer fout, werd ik meteen zwanger.
Van mn oudste was ik gepland, en in de eerste ronde, zwanger.

Ook ik had direct de kriebels en ging dus de volgende dag op de kalender kijken, en tellen. En idd, een week vergist.

Zo ik jouw verhaal lees, denk ik dus meteen dat het voor jou raak is. Maar.... zelfs als alles meezit, is de kans op een zwangerschap nog ruim minder dan 100%, dus er zit niets anders op als afwachten. Of een morning after pil......

O ja, ik heb trouwens mn vriend wel op de hoogte gesteld dat ik me verteld had. Toen was de positieve test twee weken later niet zo'n hele grote schok voor hem.....

het zou toch wel het toppunt zijn he... 1x vergist en meteen raak!
nee die aftermorning doe ik niet. heb ik wel even aan gedacht maar een derde zou hier best welkom zijn                 (maar wel heeeeeeeeeel erg wennen aan het idee)
ik heb vanmorgen samen met mijn man naar de kalender gekeken dus wij delen onze 'angst' samen, wel zo eerlijk denk ik!
ja ik moet zeggen dat het idee naar een derde nu wel wat meer vormen begint te krijgen. ben net eens aan het tellen gegaan en ik zou dan 28 febr uitgerekend zijn... pfff wat maf!
nou ja... we wachten maar eens eerst even af!

maar de kans zit erin. mijn moeder zei ooit tegen mij: als je op mij lijkt hoeven ze alleen maar naar je te kijken en ben je al zwanger...

oja aan alle mama's met 3 kindjes... is dat druk? ik vind het met twee al flink aanpoten soms, vooral in de ochtend en avond...

O jee, heel suf. Maar goed, je bent gelukkig ook wel positief toch?
Ik heb 2 kinderen, maar heb nu bewust even gewacht tot ze iets groter zijn, nu we voor de 3e gaan. Ik hoop dat de drukte dan meevalt. Hoe oud zijn jouw eerste 2 kids?
Nou, de kans dat je zwanger wordt is niet altijd heel groot, maar het kan natuurlijk wel...
Houd je ons op de hoogte?

Hoihoi..

Ik zit met hetzelfde verhaal!
Ik ben in maart bevallen van ons 1e kindje, en ik heb me ook een week verteld. Afgelopen donderdag onveilige seks gehad, terwijl achteraf bleek dat dat de dag van mn ei was..
Heb me ook een week vertelt, dus ben erg benieuwd. Ook wel even aan de morningafterpil gedacht, maar ik hou toch niet zo van zulke praktijken. Een 2e zou wel welkom zijn maar het zou inderdaad wel heel erg snel zijn..

Wanneer weten jullie meer? Ik volgende week donderdag dus!

Groetjes!

hoi josefina,

het volgende weekend zou ik kunnen testen, de zaterdag. goh ja... zwanger.... pfff ik vind het nu wel spannend en ergens wel weer leuk (denk ik ;) )
ik heb een vriendin die snel zwanger is geworden na nr 1, het was ook niet gepland maar wel welkom.
ze heeft het nu wel druk hoor, het gaat dan vooral om de practische dingen, zoals je eerste die ook van de trap gedragen moet worden. ach ja... de box wat langer behouden is ook een optie (niet altijd, maar ala!)
ja spannend ook voor jou dus! ik laat het je zeker weten of het zo is. trouwens bij allebei de zwangerschappen wist ik al 1 week voor mijn NOD dat is zwanger was! ik heb 1x een vroege miskraam gehad en dat voelde ik ook min of meer.

dus ik houd mijn lijf weer goed in de gaten en bij veranderingen zal ik het melden..
:)

Terug
Bovenaan