wat is nou echt handig???

hoi allemaal! vraagje van ik als zwangere (en die hier dus eigenlijk niks te zoeken heeft hihi): wat zijn nou dingen om te kopen die echt handig/waardevol zijn voor na de bevalling. je kunt echt ALLES aanschaffen, maar wat is nou aan te raden en wat is bijvoorbeeld een miskoop of niet nodig??

ben benieuwd!! groetjes kim

Hoi!

Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat ik heel handig vind is zo'n zitje voor in het badje. Dan heb je zelf je handen vrij om je kleintje te wassen. En een mobiel met muziekje om boven de box te hangen, dan hebben ze iets om naar te kijken.
Wat ik ook voor allebei de kinderen heb  is een babyboek waarin ik alles van het eerste jaar bij kan houden. Dit is bijvoorbeeld leuk om als kraamcadeau te vragen (ze zijn te koop bij de prenatal).

groetjes,
Simone

Ik heb ongeveer  de lijstjes aangehouden, het meeste daarvan heb ik ook wel gebruikt.
Van spuugdoekjes en hydrofielluiers kun je er in elk geval niet teveel hebben.
Verder vond ik de tummy tub niet handig en het badje veel leuker!
De meeste kleding enz. kun je toch het beste kopen als je je babytje hebt. Ik had best wat kleding in 56 en 62 gekocht, maar uiteindelijk heeft ze ruim 2 maanden maat 50 gehad. Ik heb dus  nog een hoop  in 50 bij gekocht.
Ook heb ik na  ruim een week  als nog een wiegje gekocht omdat ze niet in haar eigen bedje in slaap kon vallen 's nachts.
Voor hele kleine baby's is een dekentje handiger, in een slaapzakje kunnen ze nog met hun hoofd zakken.
Verder kunnen baby's best 2x achter elkaar het aankleedkussen onder plassen, dus wat meer dan 2 hoezen is ook handig (of een hydrofielluier er dubbel opleggen :) ) en badcapes zijn ook handig om je baby in te wikkellen voor de warmte.

Verder heb je ook snel genoeg bijgekocht als je nog iets nodig hebt, dus koop niet te veel in van te voren.

Succes!!

Hoi Siesa,

Zoals hiervoor wordt aangegeven kun je spuugdoekjes en hydrofielluiers niet genoed hebben.
Ook ik vond de tummy tub niet zo een heel groot succes het badje vind ik inderdaad ook veel leuker.
Ik weet niet wat je wil gaan doen bv of fv. Ik heb geef nl. fv en heb dus de magnetron sterilisator gekocht. Ideaal, het is zijn geld dubbel en dwars waard geweest.
Wat ik echt onzin vond en dus ook niet gekocht heb is het manicure setje. En tja, voor de rest moet je denk ik je eigen gevoel volgen of je wel of niet iest prettig vind.

Groetjes Sandra

Hoi hoi,

Ik denk dat je moet kijken wat jij basic vindt.
Als alles met jou nu goed gaat en de bevalling gaat goed, is het best wel lekker om zelf nog wat aan te schaffen. Ben je er even uit, je doet iets iets leuks en iets nuttigs.
Maar goed, dat weet je pas op het moment dat het er is.
Over die hoezen voor het aankleedkussen. Daarover legde ik een luier (hydrofiel). Deze zijn nl goedkoper, ik vond het iedergeval makkelijk. En zo'n badhulp vond ik niet prettig (dat is natuurlijk persoonlijk...) maar bij dat soort dingen denk ik dat dat handiger is om te kopen als je denkt dat dat voor jou handig is.
Een badcape vond ik wel erg handig, zeker toen ik naar het cb moest.

Heel veel succes met alle aankopen!

Groetjes Bertine

Hai,
Ja, die badcapes hebben wij hier ook veel gebruikt. Om in te wikkelen de eerste weken, in te slapen, na het badje, erg handig. Slabben, hydrofiel handdoeken en spuugdoeken kun je niet genoeg van hebben. Hier is de tummy tub juist helemaal handig, hadden bij de tweede geen eens een badje klaar staan, badderen alleen maar in de tummytub. Ik vind zelf die boxpakjes met die knoopjes heel handig, is niet zo'n gedoe met aankleden. Een mobiel hebben wij hier pas in gebruik sinds hij een week of 10 is, kun je dus ook als kraamkado vragen. Ik zou niet te veel verzorgingsproducten kopen, die hebben wij in overvloede gekregen in de kraamtijd en uiteindelijk merk je door ervaring welke het prettigst is voor je kindje. Zorg dat je genoeg luiers in huis hebt, die vliegen er doorheen de eerste tijd. En billendoekjes. Zoals al eerder geschreven, sommige roepen dat je weinig in maatje 50 hoeft te hebben, maar ook hier had nr een dat maatje ruim 6 weken aan. de tweede woog ruim 8 pond en zat weer meteen in maatje 56. Ik ben ook fan van slobbroeken, vooral omdat ze die sokjes zo vaak uittrappelen. En, zoals tygetje ook schrijft, wat je mist is zo gekocht. Dus zorg voor de basis, manlief hier is de eerste week ook regelmatig even op pad geweest voor een ditje of een datje en dat is zo gepiept.
Suc6 en geniet nog maar lekker van je zwangerschap,
Groetjes Annemarie

Hoi Kim,

Ik zal ook eens even hier reageren!
Even over die tummy tub het is heel erg leuk hoor maar wij hebben m niet gekocht! Onze kraamverzorgster heeft het in de eerste week laten zien, en heeft gewoon een normale emmer gepakt dat werkt ook perfect! Zo'n zitje zou ik ook mee wachten.. Ik vond het veel leuker om de kleine zelf helemaal vast te houden.. Kan ook met een hand maar dat word je allemaal geleerd door de kraamverzorgster!

Hydrofiele luiers zijn ideaal, wij gebruiken ze nu nog om de kleine in af te drogen na het badje en heb je d'r al twee nodig! Duur zijn ze niet!!!
Spuugdoekjes! En kleding in Maat 50 is heel erg handig! Onze kleine heeft de eerste 2 weken in Maat 44 gelegen en nu nog steeds in Maat 50 (bijna 3 maand) wat nu pas te klein begint te worden!

En wat ik ook fijn vind.. is iets later pas nodig maar is een extra boxkleed! Aangezien er wel eens gespuugd word en je het kleed beter niet in de droger kan doen.. :)

Succes met je zwangerschap! Je kunt bij de geboortekaartjes altijd een wensenlijstje doen wat je als cadeautjes wil!

Groetjes Annelies
Mama van Shenaya 2-12-2007

ik zou zelf juist niets in maat 50 kopen. maar gewoon eerst even afwachten hoe groot je kindje is. je kan dan namelijk altijd nog extra gaan kopen. ons meisje was 50 cm bij de geboorte, ik heb gewoon de kleertjes van 56 gebruikt en alles omgeslagen. ze is nu 10 weken en draagt nog steeds maatje 56.
zelf had ik uiteindelijk dus wel wat meer in 56 kunnen kopen. want bezoek neemt toch vaak maatje 62 of groter mee heb ik gemerkt.

het kindje van een vriendin was namelijk bij de geboorte al 57 cm, dan zit je dus mooi met je maatjes 50 als je die gekocht hebt.

eigenlijk gebruik ik alleen de hydrofielwashandjes niet echt. daarvan heb ik dus te veel. maar gebruik die nu gewoon als spuugdoekje. die had ik in het begin ook niet echt nodig, maar vanaf week 9 is ze erg gaan kwijlen. dus nu zijn die doekjes erg handig.

hoes voor het aankleedkussen, daar heb ik er twee extra voor gehaald. gebruik er ook 1 om het matrasje van de kinderwagenbak.

Terug
Bovenaan