wat is nou echt handig???

Volgens mij is het advies over het gebruik van de maxi cosi er ook op gebasseerd dat je je kindje niet te lang in een bepaalde gefixeerde houding mag laten, zodat ze genoeg bewegingsvrijheid hebben om zich motorisch te kunnen ontwikkelen. Dit geldt ook voor bv een draagzak of wipstoeltje, ook daar mogen ze niet te lang in zitten. Ook wordt er met dit advies tegengegaan dat mensen het autostoeltje te gemakkelijk als wippertje gaan gebruiken. Maar het is geen bezwaar om je kindje daar tijdens bv winkelen een of twee uur in te laten zitten. En inderdaad, ook ik vind dat toch wel erg handig, en ook voor Roef wel zo rustig.

Enne nog even over de inderdaad totaal overbodige berg hydrofiele washandjes: wij hebben er een stapel van in de keukenla liggen, die als ze ouder worden wel erg goed dienst doen als snoetenpoetsers!!

ik denk dat je het zelf moet gaan proberen wat je handig lijkt dat is voor iedereen verschillend. maar hier mij lijstje

- wipstoeltje
- tummytub (vind ie prachtig)
- hydrofiele luiers en die andere ook
- aankleedkussenhoezen
- wegwerpwashandjes van zwitsal (als je een keer snel wil ideaal
- mobile boven box (zag ie al vanaf een paar weken) heb van tiny love met bach en mozart en beethoven muziekjes

flop
- voedingskussen (bijna nooit gebruikt
- badje hij was al snel wat te lang en kon zich dan niet lekker strekken
- kleertjes in maat 50 (had 1 pakje gekocht maar die paste hij al niet na de geboorte)
- zwitsal verzorgingsproducten (kreeg ie uitslag van hoor ik heel veel om me heen)
- fopspeen vind ie niks aan

En Siesa, heb je wat aan deze lijst?
Ik vond het tijdens m'n zwangerschap ook leuk om dit soort lijstjes te lezen. Heeft er toch maar mooi voor gezorgd dat ik geen navelbandjes heb aangeschaft, ook al stonden ze wel op de uitzetlijst van het kraamzorgburo .

Het beste is denk ik om op je gevoel af te gaan, en iets wat je mist is er echt zo bijgekocht hoor, dat viel mij reuze mee.

groet
Mandarijn

quote: EJ1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2008 15:46:46'));

Dat is geen mening maar een feit. Er komen steeds meer kinderen met klachten omdat ze veel te lang en te veel in die stoeltjes hebben gezeten.
Van de auto naar het cb lopen prima, even broodje bij de winkel halen prima.
Maar dan sjouw ik de maxicosie.
Met de adapters word het wel heel makkelijk om toch langer je kind er in te laten zitten.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar die zijn een   van de weinige dingen waar ik fel op tegen bed. Je kind onnodig in de macicosie meenemen.

Dat langdurig in een maxicosi liggen niet goed is voor je kindje is een feit.
Dat je geen adapters moet kopen is een mening.
Mijn mening is dat ik juist blij ben met de adapters, want 7 kg houdt ik niet zomaar even vast tijdens het winkelen. En dat is geen gemakzucht.

Groetjes

hoi hoi...

Er zijn idd heel veel dingen die je nooit gebruikt..of zo weinig dat je het er best zonder had kunnen doen. De adapters voor de maxi-cosi zijn erg handig, ik loop met mijn zoontje van 5 maand in het ziekenhuis en dan moeten we vaak van de ene naar de andere afdeling..en om daar nou speciaal de kinderwagen voor mee te nemen...En dat ze er niet lang in mogen zitten weet iedereen...maar dat mag ook niet in de wipstoel e.d..

Wat ik ook heeeeel veel gebruik zijn hydrofiel luiers. Daar kun je geen genoeg van hebben..handig als spuugdoek(wij hebben een spugertje) en handdoek enz...multi functioneel..

Zal ff een lijstje opstellen...

+ hydrofielluiers, zoveel mogelijk
+ aankleedkussenhoezen ook hier heb je niet gauw teveel van...
+ mobile voor boven box/ledikantje
+ 2 van hetzelfde soort knuffel...
+ draagzak
+ bakerzak
+ kleine kleertjes (div maten)(wij hadden vanaf 62 en meneer paste alleen maar in 50...dus wij hebben eerst nog nieuwe kleertjes aan moeten schaffen)

- badje( onze zoon is vanaf dag 1 al gek van douchen, en in het badje paste hij al vrij vlot niet meer, dus nu in het grote bad of onder de douche)
- al die verzorgingsproducten (wij gebruiken sudocreme voor de billetjes en bepanthene)

Ik ben erachter gekomen dat heel veel dingen van die lijsten die je op het internet vindt overbodig zijn. Maar daar kom je gaandeweg pas achter, want je wil alles zo compleet mogelijk hebben. En waarschijnlijk geldt dat ook voor iedereen anders....wat de een + vindt is voor een ander misschien wel een   -

Nou succes en geniet ervan.....!!!

hoi

wat wij ontzettend fijn vonden dat we in huis hadden waren twee dingen:
* een bakerzak

* een draagdoek van www.draagdoek.nl

alle twee ideaal.
maar ja een bakerzak je weet natuurlijk niet of je moet gaan inbakeren. maar ja. op marktplaats zijn ze ook tweedehands te koop. of je kan kijken op www.inbakeren.nl als het zover is.

maar ja geniet nu nog maar van je zwangerschap dit en andere dingen zijn zorgen voor later.
oh wanneer komt je kindje precies??? ben wel benieuwd.

groetjes Inge (mama van Bob 02-09-2007)

Wat grappig om de "tegenstellingen" te zien!

Ik gebruik juist wel het duo-wasbakje: onze zoon gaat om de dag/ twee dagen in bad of onder de douche. Dit omdat anders zijn huid zo uitdroogt. Maar ik was dan natuurlijk op de andere dagen wel toet en billen! En dit doe ik met de hydrofiele washandjes! Welke ik ook gebruik om gezicht en billen te wassen voordat hij in bad gaat.

Ook de flanellen luiers vind ik erg fijn als zachte onderleggers op aankleedkussen, of op andere plaatsen waar je je kind even neerlegt of verschoond.

Rompers met lange mouwen: ideaal ook onder tuinbroek/ kruippakjes en lekker warm onder t-shirts en leuk ook onder t-shirts met korte mouw.

Verder ben ik dolgelukkig met m'n Urban Jungle wagen én de adapter voor de Maxi Cosi voor als  ik naar het cb ga of op visite, want inderdaad is 6,5 kilo baby niet meer te tillen in de Maxi Cosi zonder rugpijn te krijgen!

Ook top: de fleece deken-in-vorm van Red Castle. Je tilt je kind zo van Maxi Cosi in wagen, in box, etc. zonder hem te moeten uitpakken!

Nog een topper: regenhoes voor de Maxi Cosi! Niet te missen in dit land, ook fijn bij harde wind.

Terug
Bovenaan