wat is nou echt handig???

ja, wat is heel handig. Ik weet zeker dat je dingen te kort komt en andere dingen weer veel te veel hebt.
Het ligt ook aan jezelf en aan je kindje. Wat jij fijn vindt gebruik je, maar ook je kindje moet het fijn vinden.
Ik heb inminddels 2 kids en heb voor onze eerste een babygym geleend van een nichtje, de kleine zou er toch weinig mee doen, dus om zo'n ding aan te schaffen is onzin! En inderdaad ik was blij dat ik hem  niet zelf had gekocht want de oudste heeft er nauwelijks naar gekeken. Maar onze jongste is nu 4,5 mnd en heeft die babygym al compleet gesloopt, zoveel speelt hij ermee.
En zo nog wel meer spullen, die ik bij de oudste wel gebruikte en nu een stuk minder en andersom. Dus wat nu echt handig is.
Het meest ideale wat ik heb aangeschaft is mijn babybjorn draagzak. Echt ideaal. Je hebt je handen vrij en kunt toch iets doen. Bij onze oudste al heel fijn, hij kon lekker bij mama zijn en ik kon gewoon werken (ik heb een eigen bedrijf, dus moet de handen uit de mouwen steken en heb de kleintjes altijd). En nu ook ik heb mijn handen vrij voor de oudste en heb toch de kleine bij. (en weer het werken, natuurlijk).
En hydrofiel luiers, lekker makkelijk en veelzijdig. je kunt ze gebruiken als luier, dekentje, slabbertje, onderdekentje in bed (zodat ze daarop spugen en niet meteen op je schhongewassen hoezen, enz enz. Echt super makkelijk, die kun je niet genoeg hebben.

succes met je zwangerschap en geniet van je kleintje (en al je spulletjes)
memmeh

na alle tips ook van mij nog  even een 'handig' en een 'minder handig' lijstje:  

handig:
hydrofielluiers (minstens 18!)
spuugdoekjes
slabbetjes die je over het hoofdje trekt
voedingskussen (al tijdens je zwangerschap om te slapen!)
magnetronsterilisator
elektrisch kolfapparaat dubbelzijdig (ameda)
tummy tub
wieg (voor 's nachts op je slaapkamer)
ledikant (voor overdag op de babykamer)
aankleedkussenhoezen
badcapes
conversiestukjes  om de maxi-cosi op het onderstel van  de kinderwagen te zetten
babybjorn (kun je later aanschaffen, wij gebruikten hem pas na een week of 8)

minder handig:
rompertjes met lange mouwen
flanellen luiers (staan op de uitzetlijst van prenatal, nog nooit gebruikt!)
hydrofielwashandjes
handkolfapparaat (langzaam & pijnlijk!)
badje (maar 1 x gebruikt, veel te groot & onhandig!)
slabbetjes met touwtjes/klitteband

succes met inkopen en geniet van je zwangerschap!
groetjes,
*bijnaeenbaby*

hihihi wel grappig, heb voor Silas juist
rompertjes met lange mauwen gekocht, heerlijk warm!
Gebruik heel veel hydrofielwashandjes, hij heeft vaak ontstoken oogjes.
Flannellenluiers gebruik ik als hoeslakens in de kinderwagen en in de wieg.
Badje gebruik ik altijd!! Heerlijk!!
enne, ik gebruik alle soorten slabbetjes, hij spuugt namelijk erg veel...

Dus je ziet, zo heeft ieder weer zijn eigen dingen die hij of zij heel veel of juist helemaal niet gebruikt. Het is denk ik moeilijk om te zeggen.
Fijne zwangerschap, geniet ervan, en hopenlijk heb je gauw een lief klein gezond kindje in je armen!
Liefs Hilma.

koop geen adapters zodat je de maxicosie op het onderstel van je kinderwagen kunt zette. Maxicosie is een auto stoel niet om mee uit wandelen te gaan!!!!!!! Maar jah gemak dient de mens. bij mij gaat de gezondheid van me kind voor.

Dag Kim,

wat ik persoonlijk heel handig vind zijn de luierzakjes voor de poepluiers en de luier container hier om de hoek.
De hydrofiele luiers zijn ook ideaal, want ze zij overal voor te gebruiken!
En we waren enorm blij met de Defrax fles die de vorm heeft van een borst..\
Maar goed, smaken en meningen verschillen.
Oh ja...... een wandelwagen mét zwenkwiel vinden we ook een hele uitkomst!
Comfortabele onderbroeken/ boxers voor na de bevalling, daar was ik vooral erg blij mee!
En de vingerspuit + handkolf  hebben hier veel dienst gedaan, net als de flessenwarmer en de magnetronsteralisator.

Sjonge.... het lijkt wel reclame!

Groetjes en sterkte.

je hebt gelijk EJ1983, de maxi-cosi moet je niet gebruiken als wandelwagen, daar is hij niet voor gemaakt.
maar ik vind de conversiestukjes om de maxi-cosi op het onderstel van de wagen te zetten wel erg handig en functioneel als je bijv. met de auto naar het consultatiebureau of de supermarkt moet. dat duurt niet zo lang en dan hoef je je kind niet eerst uit bed in de maxi-cosi, dan uit de maxi-cosi in de wandelwagen, dan uit de wandelwagen in de maxi-cosi en dan uit de maxi-cosi in bed te hijsen, dat is zo onrustig voor zo'n kleintje.
maar goed, iedereen doet 't op zijn manier, dat is alleen maar prima, toch?

veel succes!
groetjes,
*bijnaeenbaby*

quote: EJ1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2008 21:34:47'));

koop geen adapters zodat je de maxicosie op het onderstel van je kinderwagen kunt zette. Maxicosie is een auto stoel niet om mee uit wandelen te gaan!!!!!!! Maar jah gemak dient de mens. bij mij gaat de gezondheid van me kind voor.

Ieder zijn mening............
Wij vinden het wel erg handig als we even een boodschapje of iets moeten doen.

Groetjes

Dat is geen mening maar een feit. Er komen steeds meer kinderen met klachten omdat ze veel te lang en te veel in die stoeltjes hebben gezeten.
Van de auto naar het cb lopen prima, even broodje bij de winkel halen prima.
Maar dan sjouw ik de maxicosie.
Met de adapters word het wel heel makkelijk om toch langer je kind er in te laten zitten.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar die zijn een   van de weinige dingen waar ik fel op tegen bed. Je kind onnodig in de macicosie meenemen.

Terug
Bovenaan