wat is nou echt handig???

Ik heb ook veel hydrofielluiers (18).
Ze gaan zo snel, onder hoofdje in de box, wandelwagen, ledikantje, heb er ook 1 op aankleedkussen liggen, met douchen gebruik je ze.
Had ook washandjes, maar die gebruik ik ook niet veel.
Ik had bij het badje zo'n waskom zeg maar gekocht, met 2 vakken. Heb daar nu spulletjes van Zwitzal in staan, want gebruik hem dus niet en ook nooit gebruikt in het begin.
Had maar een paar kleertjes gekocht maat 50, je weet niet hoe groot je kindje is als het wordt geboren, maar alles is zo bijgehaald, dus ik zou niet teveel kopen.
Ik heb heeeel veel kleertjes gehad, maar als mensen vragen wat je kan gebruiken zou ik ook om waardebonnen vragen. Thijmen kan volgens mij de helft niet aan.

hydrofiele luiers en spuugdoekjes zijn heel handig. Niet handig zijn washandjes van hydrofiele stof, heb ze nog nooit gebruikt.
waskussen hoesen zijn ook heel handig, ik heb er zo'n stuk of 7, gebruik ze namelijk ook voor de kinderwagen.
Tummy tub heb ik nooit gebruikt, ook geen emmer, gewoon in het badje, of onder de douche. Zo'n zit ding voor in bad heb ik ook niet, zou ik ook niet kopen tenzij ik misschien een bad had, maar wij hebben alleen een douche.

Kleding moet je maar naar jezelf kijken, ben je lang of je partner? ik ben niet de grootste en had dus kleding nodig in maat 50 voor onze twee. En we hebben ook maat 46 moeten kopen, ze was 5 weken tevroeg. Maar kleding is zo gekocht en je krijgt ook heel veel. Wat ik wel heel irritant vond en zelf ook niet kocht is kleding met drukknoopjes op de rug. Ik heb ze met drukknoopjes tussen de beentjes.

Zelf heb ik ook 3 boxkleden, onze kid's zijn beide spugertjes.

Je hebt trouwens ook flanele luiers, die heb ik nooit gebruikt, ook onzin is navelbandjes.

Zelf heb ik bij de tweede niets van zwitzal gekocht omdat mijn eerste er uitslag van kreeg, heb nu meteen seba med baby en weleda gekocht.

Veel kan je vragen, zoals een boxkleden, muziek mobiel (ook top deze is hier favoriet), kleding.

succes met je zwangerschap
lia

Ik krijg wel de indruk dat de reacties elkaar tegenspreken ;-)

Die hydrofiel luiers waar ik iedereen over hoor bijvoorbeeld; ik heb ze wel maar bij beide kids nauwelijks gebruikt.
Uiteindelijk heb je eigenlijk maar heel weinig nodig, als ik enthousiaste verhalen over allerlei nieuwigheden hoor denk ik altijd maar dat ik  ze niet gemist heb. En bedenk ook voordat je iets (groters) aanschaft dat het allemaal maar in je huis staat - ook als je kind er te groot voor geworden is. Wij hebben zoooveeel spullen met 2 kinderen!

Top:
-Daphne badstoeltje - beide handen vrij om onderkinnen te wassen
-Veel luiers en billendoekjes
-Voor de eerste weken dekentjes, later slaapzakken
-Mobile voor in de box; vinden ze al heel snel leuk
-slobbroekjes
-Gemakkelijke kleertjes, geen jurkjes, tuinbroekjes e.d., gewoon een lekkere pyama

Flop:
-Niet te veel kleine kleertjes, ze groeien zo snel
-Bumbo baby stoeltje waarin ze vroeg kunnen zitten (lijkt op een potje)
-Tummy tub
-Al die knuffeltjes die we van de kraamvisite kregen ;-)

zoals je leest is het ook erg persoonlijk van wat jij handig vindt.
ik zelf heb bijvoorbeeld i=ook zo'n zitje voor in het bad, Renske is morgen 11 weken, ik heb het nog geen 1 keer gebruikt.

en ik moet eerlijk bekennen dat ik haar vaak ook gewoon in de wastafel zet. vooral als er een poepexplosie is geweest en ik alleen thuis ben. Om dan het hele badje te vullen... dat duurt me dan te lang, dus dan laat ik de wasbak gewoon even vollopen. Ze vindt dit trouwens erg leuk, denk omdat het wat kleiner is dan het badje. Waarschijnlijk had ze een tummy tub erg leuk gevonden, alleen die hebben we niet.

zelf heb ik de ervaring dat het groeien nou weer niet heel snel gaat. bij mijn dochtertje althans. ze loopt nu dus al bijna 11 weken in maat 56 kleding en het is nog niet te klein. ik dacht ook steeds van ohh dat gaat snel, maar onze kleine neemt gewoon de tijd.

Hydrofiele luiers
voedingkussen (geef al 13 weken bv en gebruik hen bijna altijd)
Goede wandelwagen
Wipstoeltje
mobile voor in de box
tummy tub, snel vol water en te tillen. een badje is erg zwaar als ie vol water zit.
Kadobonnen van de hema

Flop

knuffels
speentjes (die wil mijn dochter niet)
stugge kleding in kleine maatjes, dat zit niet lekker, kun je moeilijk aantrekken bij zo'n mini mensje.

Groetjes van Gea

Lars heeft de eerste drie maanden in een rieten reismandje in zijn ledikant geslapen. Heb ik een uitkomst gevonden, want dit (voor hem bekende) bedje konden we makkelijk meenemen (in zijn box, naar opa en oma, etc.).

Allergrootste tip: Marktplaats en Ebay. Hoeveel kleertjes ik daar al niet gekocht heb. Ze zien er vaak nog prima uit en voor weinig geld heb je zo de kast vol!
Onze zoon was groot bij de geboorte (4200 gram), maar heeft nog twee weken maat 50 aangehad. En die had ik dus niet, want ik dacht, dat hij in maat 56 zou beginnen...
Te grote kleertjes staan niet echt leuk. Dus gewoon via internet een paar leuke 2ehands setjes scoren: aanrader!

Geniet van je zwangerschap!

hi

ben nog wat vergeten, wat heel handig is, is een magnetron sterilisator, die had ik niet bij mijn eerste kookte toen alles uit in een pan, wat een ellende (is ook wel is wat drooggekookt en verbrand). Ook al geef ik borstvoeding gebruik ik het ding veel, kolf op werk en kook dus de kolf uit en de avent via potjes. Speentjes heeft ze niet maar anders kunnen die er ook in. En natuurlijk flesjes als je flesvoeding geeft.

groetjes
li

Terug
Bovenaan