We gaan ervoor!! - Part I

Hey allemaal!!!
Heb vandaag wel met jullie meegelezen, maar kon op t werk niet reageren, maandag is altijd drukke dag, tijd vloog ook echt wel om!!

Marijke fijn meid dat je het weer wat beter kan relativeren...
Kan me voorstellen dat je data flink van kan balen als je man dan niet wil...
Fijn dat julie het weer hebben goed gemaakt...

Laura nog maar twee weekjes!!! gaat lekker snel nu!!! Wij moeten nog 4 weekjes!!!

Yosha fijn dat je test nagatief was, en nu op naar een snelle positieve test!!

Janneke klinkt heerlijk zwanger!!!!! Goed zo!!!! leuk wat je hebt gekocht!!!!
En druk maar dus wel leuk wekeend gehad....
Goed dat je toegeeft aan je moeheid, doe ik ook maar is vaak het beste...

YF was de bios leuk, kan me voorstellen dat het dan wel even slikken is als je collega wel fijn zwanger is....

Miep leuk en fijn wat van je te horen....!!!!
Veel plezier in de apenheul!! Leuk!!!! en lekker relaxen in de sauna!!!!
Keuken lekker schoon?>???

Roos fijn dat je je wat beter voelt en geen hoofdpijn meer hebt...
Probeer toch te genieten van de rust en alle vrije handen die je nu even hebt!

Patricia, soms zegt je klusniveau niets hoor, twee keer p week is niet heel slecht, toen ik de eerste keer zwanger werd hadden we t in de hele maand maar 4 keer gedaan.... dus you never know!!! Hoop dat het raak is voor jou!!
Ik heb daar eigenlijk(nog) niet echt over nagedacht nog jongen of meisje.... eerst was er alleen de angst en nu langzaam wordt mn gevoel beter......

laura iets bloed... spannend!!!!!! Kan natuurlijk heel goed innestelingsbloeding....Ik duim met je mee!!!

Hier gaat het wel goed, zoals ik al zei ik begin er een goed gevoel over te krijgen.... gek he maar voel me anders als de vorige keer en zie er ook anders uit, wordt veel voller, mn borsten ook kan mn buik ook niet helemaal inhouden meer.....
mn moeder zie ook al je ziet er aardig zwanger uit.....
Alleen mn verstand durft dat gevoel nog niet helemaal toe te laten, nu ben ik vanaaf minder moe en mn borsten doen minder zeer en denk ik meteen oei!!!!
Dus blij dat t net weer even steekte!!! wat kan je toch raar denken...
vanmorgen na het opstaan ook een wee gevoekl in mn lijf niet echt misselijk, maar ook niet zials normaal.....En ik ben altijd gek op thee maar t kan me nu niet echt lekker smaken!!! dat is echt een rare beleving iedereen die mij kent weet dat ik thee verslaafd ben zeg maar haha raar!!!
En dat soort dingen geven me een goed gevoel, zegt niet alles, maar toch en nog steeds gerommel in mn buik had ik de vorige keer ook niet....
En ik heb wel neiging wat te kopen voor ons beebje, maar hou me ff in zeker tot maandag eerst de echo.....

Nou weer genoeg geteut........ ga gauw mn bedje opzoeken... morgen heel vroeg op op mn vrije dag. Ze komen dubbel glas zetten boven.... dus moet om half 8 wel in de kleren zitten want dan trekken ze alle ramen boven eruit!! Ga naar mn vriendin ketting maken. Ben benieuwd of dat me gaat lukken!!! haha

tot morgen!!! Slaapse!!

Goedemorgen ladies!

tis echt verslavend zo'n site! Log echt minstens tien keer per dag in (als het niet meeeer is..haha)

Maar goed, ik ben gelukkig een prater en heb veel mensen om me heen zowel prive als zakelijk met wie ik over mijn gevoel kan praten, maar hier anoniem vind ik toch ook wel prettig, vooral omdat jullie hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt! Lees ook vaak weer tips e.d....Helemaal leuk!

Gister stond ineens onze boekhoudster op kantoor voor mijn neus met haar 25 weken zwangere buik....bleeeegggggggggggghhhhhhhhhhhh, kan daar de hele dag wel naar kijken, maar wordt daar zoooo verdrietig van! IK WIL DAT OOK WEER! goh, nooit geweten dat ook ik zooooo weinig geduld zou hebben....haha

Gun het iedereen van harte maar ons natuurlijk nog het meeste! Maar dat gevoel dat herkennen jullie ongetwijfeld.

Babies daar heb ik helemaal geen moeite mee om te zien of vast te houden hoe groot of klein ze ook zijn, maar zo'n dikke zwangere buik.....pffff dat is wel even slikken, terwijl we het best al hebben verwerkt hoor, maar dan ga je weer zitten rekenen van oh ja, gister zou ik 16 weken zwanger zijn geweest...NIET DOEN, zeg ik dan tegen mezelf....we schieten er namelijk niets mee op, het is niets en het zou ook nooit iets worden....

Kan niet wachten tot volgende week woensdag! Dan mogen we weer aan de klus....merk ook aan mijn man dat ie nu ongeduldig wordt...haha Hij wil mij gelukkig net zo snel zwanger maken als de vorige keer zegt ie...hij heeft ze al weer zwemles gegeven hihi, dus hij gaat er vanuit dat ze het weer redden!! (ik ga er maar niet vanuit dat het weer in 1 keer raak zal zijn hoor, maar goed, you never know!)

Vanavond gaan we onze trouwfoto album ophalen, spannend hoor! (we zijn 29-4-08 getrouwd, maar door vakantie en miskraam waren de foto's even uitgesteld)...

Nou meiden, ga gauw weer aan de slag!

liefs Yosha

Goedemorgen!

Ohh heb me gister heerlijk laten verwennen door mn schoonheidsspecialiaste. Daarna een poging gedaan om de film PS I love you te kijken, maar ik moest alleen maar huilen... Heb t boek net gelezen en daarbij had ik al paar keer gehuild, en de gedachte aan het verhaal maakte me zoo verdrietig! Manlief wist even niet wat ie met me aanmoest, haha.  Na 10 minuten dus maar afgezet en naar mn bedje gegaan met mn boek. Heb vandaag echt geen zin om te werken, was vanmorgen megasjagrijnig en ik heb t vermoeden dat mn hormonen dus op hol zijn geslagen...

Yf: kan me voorstellen dat dat even heftig is van je zwangere collega. En dat zal waarschijnlijk nog wel blijven tot ze bevallen is. Of je moet tzt alweer zwanger zijn natuurlijk... Ik kan me heel goed voorstellen dat je misschien toch een curettage wil, ik werd ook stapelgek van dat wachten en achteraf vond ik dat echt te lang (2 weken) en emotioneel slopend. Heb wel echt kunnen rouwen die weken maar poeweej; je weet niet wat je kunt verwachten. Curettage viel me ook erg mee en het risico dat er iets gebeurd is klein. Met een spontane miskraam kan ook iets verkeerd gaan denk ik dan.  maar begrijp dat je twijfelt. Doe wat je hart je ingeeft zou ik zeggen!

Miep, ik snap het wel hoor dat je minder reageert. Ik denk dat als ik niet meteen zwanger was geraakt ik ook wat was gaan minderen. Je bent toch soort van verslaafd en je bent er nóg meer mee bezig dan normaal het geval is. maar gelukkig blijf je wel terugkomen! En wat balen dat je last hebt van je ongi, oneerlijk! Gelukkig genieten jullie lekker van je vakantie! Mmmm naar de sauna! Geniet ervan meid!

Roos: Fijn dat je hoofdpijn weg is! O ik houd me best in hoor, wat betreft kleertjes kopen. heb alleen dat witte basicpakje nu gekocht met sokjes en speentje. Dat wilde ik de vorige zwangerschap al kopen maar durfde niet. Nu voelde het goed dus ik dacht: ik koop het. Weet dat ik door de zwangerschap heen genoeg zal krijgen van mensen om me heen en na de geboorte. Kan niet wachten! maar ik houd me in hoor...

Patricia: vorige keer was ik er vanaf dag 1 van overtuigd dat ik een meisje zou krijgen. Manlief dacht dat dat kwam doordat ik het misschien graag wilde. Nu heb ik vanaf dag 1 al het idee dat het een jongen wordt! In de winkels keek ik zaterdag dan ook meteen naar jongenskleertjes. geen idee dus, maar we zullen zien. Mn intuitie komt wel vaak uit.... En volgens de chinese geslachtskalender wordt het ook een jongen. Niet dat ik me daaraan houd, maar toch grappig. Wie weet!

Patricia en Laura: allebei zwangerschapskwaaltjes dus... spannend! Tja ik ken het: je wil het wegstoppen want je weet t maar nooit, misschien wil je het graag! Maar ja dat gevoel links laten liggen is niet zo gemakkelijk, I know!

@all: tja ik denk dat iedereen kan meepraten over onze klusschema's en die van de mannen. Denk dat zij zich niet graag laten leiden door de schema's, past denk ik niet bij het oergevoel, haha! Doorzetten ladies, kan het niet rechtsom, dan maar linksom... ;-)

Els; klinkt heftig dat verhaal, zeg, sterkte! Logisch dat je Inge niet graag uit handen geeft. Vindt Inge het zelf wel leuk bij opa en oma? Zo ja dat scheelt wel natuurlijk, maar sterkte joh.....

Linda: ben ook superbenieuwd hoe het met je is. Je hebt een stuk of 250 berichtjes gemist maar goed, je leest jezelf vast snel weer in hihi!
Knap idd dat je ons niet hebt opgezocht....

Laura: ik herken je gevoel zoooo ontzettend goed! Je wil jezelf niet gek maken maar toch zijn er kwaaltjes. Vooral die korte bloeding.... Ik duim voor je meid dat je lekker zwanger bent!!!!! Over 6 dagen is je NOD en aangezien jij wel regelmatig bent is dat wel een vast gegeven, toch? Spannend....

Ga zometeen even bellen voor de echo van as donderdag; ga er maar niet vanuit maar aangezien het een 5-minutenafspraak is ga ik het toch proberen. Zou leuk zijn maar anders maak ik mijn moeder gruwelijk blij, dat is ook wat waard! laat het jullie weten! Vind het wel enorm spannend..... Maar zeg af en toe wel tegen mezelf: tuurlijk kan het misgaan, maar waarom zou het misgaan??

Yosha: Jullie dus 29 april getrouwd; das op een dinsdag toch? O ja ik snap het; iedereen is de dag erna vrij. Haha leuk! Wij zijn 4 april getrouwd, maar het heerlijkle gevoel viel bij de mk ook helemaal in t water maar kwam langzaamaan weer terug gelukkig. Zou het zo weer doen!

Vraagje: zitten jullie allemaal al vanaf het klussen voor de 1e keer op het jongegezinnen-forum? Ik eigenlijk pas sinds mn zwangerschap maar toen was ik niet echt atief. Kwam pas op gang na de fatale echo.

Marieke: herkenbaar je gevoel. Ik heb dus megalast van moodswings, vorige keer was ik hyper! Komt ook door de angst vrees ik. En nu dus megaveel jeuk aan mn borsten, had ik vorige keer niet. Tis afwachten geblazen, spannend....

Ga weer aan de slag, tot snel! Groetjes!

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
1

-
33
Gron.
stad
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e

2/9
33

-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

7/8
30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e

-
29

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

?

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e

?
32

?

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
1

11/8
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

7/8
29
N-Br
20-27/9

Hoi Jannie,
Ik zit op het forum vanaf het moment dat ik zwanger was. Wilde toen van alles weten over de zwangerschap. Daarvoor wist ik van het bestaan van het forum niks af hihi.
Maar nu ook een stuk actiever dan toen ik zwanger was!
Komt natuurlijk van dit gezellige clubje hier!!

En Yosha, kom je nog wel aan werken toe hihi :)))
Ik heb em gewoon de hele dag aan staan.....
Maar moet hard werken om het nodige voor mijn vakantie af te krijgen, dus reageer thuis  stukken uitgebreider!

Tot laters dus!!

Goedemorgen!

Ik heb 'PS I love you' ook gezien en heb met name naderhand heel hard zitten huilen! Gisteren de Mummy 3 en Wall-E gezien. De Mummy hoef je niet naar toe, Wall-E was echt geweldig! Zo schattig!!!

Gelukkig hoef ik me met mijn schatje geen zorgen te maken betreffende ingewikkelde klus-schema's; hij wil altijd wel en op de ei-dagen is om de dag dan ook geen enkel probleem!

Ik hoop zo dat jullie inderdaad zwanger zijn!! Zal héél hard duimen!

Hebben jullie allemaal een curettage gehad of heeft één van jullie het ook met medicijnen (mifegyne en misoprostol) geprobeerd? Ik heb dus nu inderdaad nog wat zitten in mijn baarmoeder. Het vruchtzakje is er wel helemaal uitgekomen.  Dat restje wil ik er ook zo snel mogelijk uithebben zodat we weer verder kunnen. Toch twijfel ik nog steeds, misschien is het ook beter voor mijn lijf even te wachten met weer zwanger worden. We zijn in 5 maanden 2x zwanger geweest, een keer 6 weken (EUG) en een keer 9 weken (missed abortion). Misschien is dat ook wat veel.

Het vriendinnetje dat gelijk met mij de eerste keer zwanger is krijgt een meisje. Ze is nu ruim 21 weken. Elke keer dat ik die buik zie ben ik toch wel erg verdrietig. En nu is het wéér gebeurd, tegelijk met een vriendin zwanger! Nou ja, ik niet dus.

Krijg soms ook rare reacties van mensen, dat het toch veel leuker is om een zomer kindje te krijgen dan een kindje in februari!?! Ik weet dat ze het goed bedoelen en niet zo goed weten wat ze moeten zeggen maar dit vind ik wel raar. Het kan mij nu echt niet meer schelen, al word mijn kindje op 5 december of met de kerst of oud en nieuw geboren!

Ik heb ook gehoord dat als je alleen een jongens- of meisjesnaam weet  weet je ook dat geslacht zal krijgen. Wij hadden bijvoorbeeld alleen een jongensnaam en hadden nog een klein meningsverschil over een meisjesnaam. Ik dacht nu ook dat het een jongen zou worden. Mijn zus is er echter van overtuigd dat wij meisjes krijgen. Had eerst een lichte voorkeur voor een jongen maar nu met al die toestanden kan het me echt niet meer schelen en wordt het cliché dat het maar gezond mag zijn zo vreselijk waar!

Ik werk 40 uur per week en heb 1x per maand weekend dienst en 1x per maand een week dienst. Mocht er toch een kleintje komen wil ik 32 uur per week gaan werken. Die diensten blijf ik wel houden helaas. Hoort erbij.
Ben na die EUG-operatie 2 weken thuis gebleven en na die missed abortion op woensdag ben ik de maandag erna weer gaan werken. Heb geen idee hoeveel rust je moet nemen na zo iets. Ik voelde me goed genoeg om weer te gaan werken. Maar op mijn werk is er heel veel begrip voor, gelukkig.

Ben afgelopen september ook met een nieuwe studie begonnen aan de universiteit maar dat ga ik volgend jaar toch echt op een lager pitje zetten, nu één vak tegelijk ipv het voltijd programma. Dat viel me toch wel zwaar moet ik zeggen. Gelukkig heb ik mijn eerste jaar wel in een keer gehaald, ondanks al die ellende. Daar ben ik ook best trots op!

mijn verhaal begint ook al wel heel lang te worden, sorry! ;-)
Groeten, Yf

Ik zat als eerste bij het 'februari 2009 moeders' maar toen het mis ging heb ik hier en daar gereageerd en eigenlijk ben ik bij dit forum blijven hangen.
Bevalt me goed! Vind het leuk dat we allemaal ongeveer even oud zijn.

Toch ben ik stiekum wel benieuwd naar wat jullie voor achtergrond hebben, studie, werk, woonplaats, etc. Maar ben zelf ook redelijk anoniem aan het schrijven al kunnen bekenden me er zo uitpikken denk ik! ;-)

Hoi,

@Jannie: ja stom he, waren helemaal vol over onze bruiloft, maar toen ik twee weken later zwanger bleek te zijn, vonden we dat ineens allemaal niet zo belangrijk meer!! Maar goed, nu niet meer zwanger, dus nu de foto's maar even allemaal regelen! haha

@Laura: ben inderdaad te benieuwd wie er heeft gereageerd en hoe het met iedereen gaat! maar log ook elke keer weer netjes uit hoor...haha Moet wel het goede voorbeeld geven hier!

Maar toen ik zwanger was ben ik pas op dit forum terecht gekomen....maar doordat er veel zwangeren waren die spookverhalen op het forum plaatsten, met alle ooit voorkomende kwalen en bange gedachten, was ik daar snel weer weg.....echter na de miskraam had ik behoefte om te praten met lotgenoten en toen heb ik jullie gevonden en moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben!

Ga nu echt weer aan het werk, moet een nieuwe collega inwerken!

tot later...

liefs Yosha

Terug
Bovenaan