We gaan ervoor!! - Part I

Hee meiden,
Daar ben ik weer. Nou Janneke en Marieke, jullie hebben me wel een huildagje bezorgd....
Ik ben hartstikke blij voor jullie, echt waar. Maar het is heel raar, ik ken jullie eigenlijk niet, maar aan de andere kant juist hartstikke goed, en ik voelde zo'n jaloezie!!! Ik vind het zo erg van mezelf, want ik gun het jullie zo!! Maar mijzelf ook.....!! Dus Miep je bent niet de enige die enige traantjes moest laten!
Dus na mijn berichtjes vanmorgen ben ik weer bij manlief in bed gekropen en heb ik gehuild "mijn forum-vriendinnetjes zijn alweer zwanger en ik wil oohook..."
Was het helemaal vergeten, maar we gingen vanavond nog op kraamvisite en ik zag er opeens zo vreselijk tegen op. Dus weer huilen.....
En toen we daar vanavond waren en ik met dat kleintje op schoot zag, waren daar die waterlanders alweer!!
Vanmorgen nog wel even geklust, want ei is in zicht, ja dat is toch het enige wat we er aan kunnen doen. Ik hoop zo dat ik over een paar weekjes ook weer met een positieve test  in handen sta!!!
Nou ik ga nu lekker slapen hoop ik (benauwd hier) want ben bekaf van deze dag!!
Welterusten en groetjes Laura

Hoi Jannie,

Wat een geweldig nieuws. Ik ben net terug van vakantie en zie hier! Wat een super leuk bericht. Gefeliciteerd zeg!

@ Marieke, ik ken je niet maar ook van harte gefeliciteerd namens mij.

Groetjes en geniet er van he.

Petra

Oh Mama13, geen idee of je die ovu-testen ook bij apotheek of drogist kunt krijgen. Vast wel. Bij www.sensitest.nl krijg je ze thuis gestuurd in witte envelop zonder afzender, heel discreet dus. En past gewoon door brievenbus. Succes!!

Hi ladies,

Laura: ik snap wat je bedoelt hoor. Een van mn eerste reacties na de + testen was ook: oe moet dit snel melden op t forum! We kennen elkaar niet echt maar toch wel goed volgens mij op de een of andere manier. We melden elkaar ons hele hebben en houwen, dus volgens mij niet raar dat we zo reageren. Logisch dus dat je jaloezie voelt, ik zou precies hetzelfde hebben...

Ik hoop echt dat de een na de ander volgt nu, zou zooo leuk zijn en dan krijgen we allemaal wat we verdienen, toch?!

Els: succes ermee joh, tis niet niks. Gelukkig heeft dit forum je nu al een beetje geholpen en info gegeven, fijn! Veel sterkte ermee, is niet niks.... En die zin in vrijen die komt vanzelf weer, no worries!

Heb vannacht 10 uur geslapen en ga zo even naar de sportschool en vanmiddag: Dirty Dancing!!!! Manlief is mountainbiken in de bossen en vanavond weer op tijd t mandje in!

Greetzzz Jannie

Goedemorgen,

haha mama13, bij jullie in huis gaat het dus zo van, AANVALLUUUUUHHHH. Ik heb je gegevens trouwens aangepast.

Ik heb dat ook wel hoor dat het hier vertrouwd aanvoelt. Ik 'spreek' jullie vaker dan mijn real-life vriendinnen en weet ook meer van jullie en laat ook makkelijker dingen los hier. Ik weet echt geen klusschema's van mijn vriendinnen of welk cijfer ze aan hun rekoefeningen geven, als ze die uberhaupt al doen, hahaha.
Wat ik wel eng vind nu de 1e zwangeren er zijn, is dat er ook meiden als laatste zwanger gaan raken. Bleh, naast dat ik bang ben dat ik tot die categorie behoor, lijkt me dat sowieso voor de achterblijvers erg lastig. Bleh, maar niet teveel aan denken en hopen dat de 'laatsten' onder ons allemaal in dezelfde maand positief mogen testen!! (en die laatste is dan zo'n twee maanden weg, hoop ik)

Het weer is hier trouwens heerlijk. Gister ook geen regendrupje gezien. Haha in de vroege ochtend wel onweersflitsen en het zonnescherm bij mijn schoonouders die op vakantie zijn, stond nog open. Vriendlief dus heel vroeg zijn bed uit om dat dicht te gaan doen, gaat het niet regenen. Ach arme drommel.

Jannie veel plezier vanmiddag. Zal vast wel lukken denk ik!

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25 maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
5 april 2009
1e
1e
31 juli
29

Hoi Jannie,

volgens mij was de tekst voor roos bedoeld,
met mijn naam er onder, ik snapte er al niks van hahaha
geeft niet hoor ik moet ook 2 vensters open omdat ik anders
niet meer weet wie wat schreef.

laura: dank je voor het www-adres als het niet lukt bij de apotheek
dan maar via internet.

gr. els.

Hoi Patricia,

Dank je wel voor het aanpassen zou niet weten hoe dat moet.
Ja lol in bed is er zeker.
ik snap een beetje je angst heb ik ook wel een beetje van nou
nu ik, en lukt maar niet.
ach ik hoop dat we allemaal achter elkaar gaat lukken meschien
een maandje ertussen hebben we een baby boom op dit forum

gr els

Hoi Els,
Ja hoor, ovulatietesten kun je ook gewoon in de winkel kopen. Toevallig dat ik afgelopen vrijdag met een vriendin bij de kruidvat was en daar even spiekte in het rek met zwangerschapstesten. Daar liggen de ovulatietesten bij. Ik neem aan dat dat bij andere winkels waar je ook zwangerschapstesten kunt halen ook zo is.
Ze zijn daar alleen wel een stuk duurder dan op internet.

Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet wilt dat je man het weet, dat je niet weet hoe hij erover denkt. Ikzelf doe ook ovutesten en heb ze via internet besteld. Ik ben er al heel snel mee begonnen (de eerste keer al), vooral ook omdat mijn cyclus voordat ik aan de pil ging erg onregelmatig was.
Ik heb net tegen mijn man verteld dat er iemand op het forum is die denkt aan ovulatietesten, maar het niet meteen tegen haar man wil vertellen en ik heb hem gevraagd wat hij eigenlijk van die testen denkt. Hij is daar heel nuchter over. Hij zegt dat hij het wel makkelijk vindt. Hij zei dat je wel in het wilde weg maar wat kunt doen, maar dat het toch ook wel makkelijk is om te weten wanneer je het meeste kans hebt. Hij wil per slot van rekening ook heel graag een kindje. Ik vroeg hem of hij dan druk voelt of zo, of dat hij dan denkt van o, nu moet het. Maar nee, daar had hij helemaal geen moeite mee. "Geef er maar een slinger aan en we gaan ervoor".   Hihi.
Jouw man zegt zelf dat jouw ei moet worden aangevallen. In het leger wordt er toch ook nog niet geschoten voordat het duidelijk is waar de vijand precies is en wanneer? Hihi, Zie de ovulatietesten maar als een soort van satellietsysteem die de "vijand" opspoort.

Maar goed, jij kent jouw man beter dan ik. Je moet doen waar jij EN je man je het beste bij voelen.

@ Laura: Was jij ook toch nog zo verbaasd om je reactie? Ik bedoel, een hele tijd geleden hebben we hier al eens aangegeven dat het vast even slikken is als de eerste zwanger wordt en jijzelf nog niet, maar ik dacht (hoe naïef???) dat het nu wel mee zou vallen, omdat ik me de rest van de tijd eigenlijk heel goed voel. Ik kan me voorstellen dat de kraamvisite ook heel moeilijk was. Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurt. Mijn NOD komt eraan en jouw nieuwe eisprong. En de anderen hopelijk ook heel snel. Zoals Jannie al zei, hopelijk komt dit topic vol met goede berichten te staan.

@ Jannie (en Marieke): Inderdaad is het heel fijn dat we hier wel kunnen zeggen tegen elkaar hoe we ons voelen, ook als dat gevoel even wat minder is. In die zin kennen we elkaar nu heel goed en kunnen we eerlijk zijn. Ik weet dat als ik tegen jullie zeg dat ik heb moeten huilen bij jullie positieve berichtjes, dat jullie dan heel goed weten waar dat gevoel vandaan komt en dat jullie dat ons niet kwalijk nemen en dat jullie weten dat we ondanks de tranen toch eigenlijk ook heel blij zijn voor jullie.

Ik heb me nu in ieder geval voorgenomen dat mocht ik 12 weken zwanger zijn voordat die vriendin van mij zwanger is (die met die meerdere eitjes en alle echos)  dat ik dat dan tegen haar vertel op een moment dat we echt alleen zijn en dat ze de kans heeft om het even te verwerken. Ze werkt bij mij en we zien elkaar voornamelijk op het werk. Bijna elke pauze gaan we wandelen. Tegenwoordig hebben we het bijna alleen nog maar over zwanger worden, omdat zij daar zo mee bezig is. Ik natuurlijk ook, maar dat weet zij niet (denk ik). Hoe dan ook, stel dat het zover komt, dan ga ik haar echt niet in de pauze vertellen dat ik zwanger ben, vlak voordat ze weer de afdeling op moet en bij haar collegas moet gaan zitten.
Het leukste zou natuurlijk zijn als we samen zwanger zijn, dan kunnen we daar ook samen van genieten. Een van haar eitjes is overigens alsnog gesprongen. Ze baalde een beetje dat het pas zo laat is gebeurd, omdat ze nu dan ongi wordt in haar vakantie. Als ze ongi wordt. Tot ik haar erop wees dat als ze wel zwanger is, dat haar NOD dan op hun trouwdag valt. Mooier kan bijna niet, zou ik zeggen.
We wachten af.

Terug
Bovenaan