We gaan ervoor!! - Part I

Hallo!!!

na enige internetstrubbelingen kan ik er weer op!!! Lastig hoor als dat het niet doet!!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om te lezen als er weer mensen zwnager worden!! Ik zou hetzelfde hebben!! en inderdaad fijn dat we het hier eerlijk tegenover elkaar kunnen zeggen....zo moet het ook toch!!
Ik hoop ook echt dat er snel meer schapen over de dam komen....
Vond het ook wel moeilijk om te lezen dat jullie daardoor een moeilijke dag hebben gehad, ik kan me zo goed voorstelle hoe jullieje voelen.....En ik wil natuurlijk niet dat jullie je rot voelen, nou ja snappen jullie wat ik   bedoel.... haha
En ik moet ook eerst nog even zien dat alles goed gaat!! De eerste stap is natuurlijk zwanger worden, dat is nu gelukt, ben ik blij om , maar voor mij komt nu stap 2 zwanger blijven......

Janneke, hoe en wat vertellen weten wij ook nog niet...... we zien t wel......
Sprak gister iemand in de stad en die zag het aan me???? Nou ik helemaal verbaast natuurlijk!!!!! hihi Wij hebben ook patatjes gegeten.... geen last gehad hihi...
Lekker weer gehad dus in den bosch.... lekker, wij hebben ook overdag mooi gehad maar 's avonds echt zwaar onweer, ook niet mijn ding hoor!!

Roos, idd ik open twee schermen kan het ook echt niet allemaal onthouden...
Fijn dat je wat hebt gehad aan onze verhalen.... ga voor je eiegen gevoel!!

jannekechris, dus je ei nog steeds kwijt..... gewoon doorgaan met klussen dan!!
wel onzeker dan he...stom he van die negatieve test, i had er toen oook een dubbel gevoel bij....

idd els je kunt ze overal kopen, maar veel duurder als op internet, gelof bij kruidvat 5 voor 10 euro...

Laura wel bijzonder he.... je kent elkaar niet maar ook weer wel heel goed, en we weten nu natuurlijk hoe we eruit zien, maakt het echter.....
Hebben jullie nog bootje kunnen varen??

Petra leuke vakantie gehad??...
Leuk dat je hier weer even komt langswaaien...

Janneke ik dacht ook eerst forum aan vertellen en in mijn geval kijken of jij al had getest....Lag op bed met de test en de pc haha

Miep het zou leuk zijn   samne met je vriendin zwanger zijn...... Ik duim voor jullie!!!!
En jij bent ongeveer de eerste van het lijstje die nu nod heeft.... (weet niet of sjenietje nog komt lang niet gezien...) dus ga heel hard voor jou duimen...
Lekker dat je met je vriendin lekker kan praten over zwanger worden enzo....

Hier erg warm vandaag bleh benauwd.....lekker dagje samen, hangen beetje in de tuin of binnen, heerlijk dagje voor ons samen!!

Tot laters!!

Dag dames!

Dirty Dancing was ge-wel-dig!! Een hele vrolijke musical met leuke spelers en leuke liedjes. Gelukkig wel de liedjes in t Engels, anders lijkt t zo nep. Liep natuurlijk op n wolkje maar vriendin had t niet in de gaten. Denk niet dat iedereen t al weer zo snel verwacht, dus dat scheelt. We willen t nog wel even geheim houden.

Miep: je NOD is in zicht: spannend!!!! Heb je gegevens even rood gemaakt. Wie weet meid! Kan me voorstellen dat je erover nadenkt hoe je het gaat zeggen tegen je vriendin, hopelijk zijn  jullie samen zwanger!!!

Hoe is het verder dames? JannekeChris en Laura: is het al bijna Pasen?

Groetjes!

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Janneke
7 juli
25 juli
8 augustus
1e
geen
28

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25 maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
5 april 2009
1e
1e
31 juli
29

Hey ladies,

Zondagavond alweer, het weekend zit er alweer op helaas.
Vandaag een heerlijk dagje aan het varen geweest! Bruinverbrand!!
Het gaat vandaag weer een stuk beter met mij hoor! Ik kan het nu weer relativeren en wie weet mag ik mezelf binnenkort toevoegen aan het onderste rijtje!! Morgen verwacht ik mijn ei volgens het lijstje......en over 2 weken is mijn NOD alweer.....

Ja Miep, ik was ook best wel verbaasd over mezelf. Had niet verwacht dat het zo'n impact op mij zou hebben....ook ik voel me best goed de afgelopen tijd!  Maar ik zal nog erger moeten slikken als jij straks ook zwanger blijkt te zijn. Dat moet je niet verkeerd opvatten hoor, want ik gun het jou natuurlijk ook van harte. Maar ben zo bang om hier over te blijven. Herken jij die gevoelens ook??
En jij  maar denken dat niemand het door heeft dat je druk bent met zwanger worden ;-D. In de winkel bij de zwangerschaps- en ovutesten kijken, met je vriendin de hele tijd praten over zwanger worden..... Alsof zij niet doorheeft dat je er wel erg veel van af weet :))))
Ik dacht ook dat niemand het door had, maar toen mensen hoorden dat ik een miskraam heb gehad, toen keek niemand er van op dat ik zwanger was. Ze hadden het toch wel verwacht!!
Fijn van jouw vriendin dat haar ei toch nog gesprongen is. Zou wel heel mooi zijn als haar NOD op haar trouwdag is zeg!!
Dus jouw man weet niet dat je ovu-testen gebruikt? Aangezien ik altijd erg regelmatig ongi was, weet ik dus wel ongeveer wanneer mijn ei komt. En ik heb een korte cyclus, dus als de ongi is afgelopen, dan is het al bijna weer zover dat mijn ei er aan komt. Manlief weet dus precies wanneer er iets van hem wordt verwacht hihi en hij heeft er geen moeite mee dat er dan meer druk op zit. Ben ik wel blij mee.
Ik zal er deze dagen erg op letten of ik ook iets merk van mijn ei. Ben erg benieuwd. Was daar nooit zo mee bezig voordat ik zwanger raakte.
Rek- en strekoefeningen heb ik nog niet gedaan aangezien wij de afgelopen dagen druk waren met klussen.....hahahahaha

Janneke, hoe was Dirty Dancing????

Patricia, ja ik herken dat, we vertellen hier van alles en dit zijn echt geen dingen die ik in real-life bespreek met vriendinnen! Dat we bezig waren met zwanger worden vertelde ik niet eens. Nu ik een miskraam heb gehad weet bijna iedereen het natuurlijk, en opeens heb ik in mijn omgeving al van veel meer mensen gehoord dat ze daarmee bezig zijn. Raar is dat eigenlijk!
Ik ben ook bang om als laatste hier over te blijven terwijl de rest allemaal zwanger wordt. Daar denk ik ook maar niet teveel aan.

@Janneke en Marieke, ben blij dat jullie mij (ons) begrijpen en dat we natuurlijk hardstikke blij voor jullie zijn!! Het is fijn om hier eerlijk te kunnen zijn over onze gevoelens en het is nog fijner dat we elkaar begrijpen!
Ik ben  heel benieuwd hoe ver jullie nu zijn!! Zullen jullie zelf ook wel hebben..... Maar ja, dan hadden jullie de adviezen van de gyn maar niet in de wind moeten slaan hahaha!!!

Stiekem heb ik net even gekeken wanneer ik uitgerekend ben als het deze keer raak is. Dat is 23 april, een dag na mijn verjaardag. Zou leuk zijn toch!! Janneke een dag na haar trouwdag, ook al zo leuk!! Als dit nu eens geluk mag brengen!!!

Marieke, ik snap je onzekerheid over zwanger worden / zwanger blijven. Dat zal ook mijn grootste angst zijn als het eenmaal weer zover is!

Janneke en Marieke, gaan jullie het nu snel vertellen aan andere mensen of hou je het juist nu voor je totdat het zo'n 3 maanden is??

Welterusten!!
Groetjes Laura

Goedemorgen,

Ladies: blijf vertrouwen houden dat jullie ook binnenkort zwanger zullen zijn!

Laura: je ei is vandaag. Voel je je ei altijd of is ie misschien al geweest? Spannend! En dan vanaf nu letten op de kwaaltjes...

Dirty Dancing was dus fantastisch; een hele vrolijke musical. ik had het soms wel even zwaar, maar heb niet gehuild! Op onze bruiloft was namelijk onze openingsdans "I've had the time of my life" maar dat zijn dan alleen traantjes van geluk hoor!

Gisteren een hoop zitten rekenen. Wanneer ben ik zwanger geraakt? Wanneer had ik mn ei?

Mn dagboek er nog eens op nageslagen en aangezien ik vanaf 9 juli mn slijm checkte en vanaf die tijd niks duidde op een eisprong (behalve de ochtenden na het klussen maar goed, die tellen niet mee) moet het haast wel daarvoor zijn geweest. Helemaal omdat uik vanaf donderdagavond 17 juli al een voorgevoel had ivm die buikpijn in de baarmoeder.
EN: 7 juli had ik steken rechtsonderin mn buik en dacht ik dat ik mn ei had. Dus dat zou betekenen dat ik moet rekenen vanaf 23 juni (2 weken voor ei) en dan ben ik 30 maart uitgerekend. Dus: het zal ergens tussen 30 maart en 5 april liggen. Betekent dat ik nu 5 weken zwanger ben ongeveer maar t kan dus ietsje korter of langer zijn.

Gelukkig hebben we as donderdag een afspraak bij de gyn en aangezien zij ervoor doorgeleerd heeft, ga ik het sommetje maar eens aan haar voorleggen... ;-)

We zijn blijer dan we verwacht hadden maar ben er iets nuchterder onder dan de vorige keer. Toen was ik helemaal hyper.  Misschien dat we wel wachten maar vind eigenlijk wel dat onze ouders het mogen weten. Maar: mn moeder kan dr mond niet zo goed houden dus dan moet ik t mn broer t wel vertellen. En mn zusje woont bij mn vader en stiefmoeder dus die weet t dan sowieso.  En mn man komt uit n gezin van 7 dus voor je t weet weten een heleboel mensen het. Maar ik wil wel donderdag afwachten; gesprek en echo (neem ik aan). En aan de andere kant: als het (weer) fout gaat dan horen ze t toch wel.

Mn beste vriendin weet t wel maar das prima. Maar denk dat ik het beter voor me kan houden nu. Ben niet superbang dat het fout gaat, we hebben er vertrouwen in al zal de spannendste periode nog wel komen denk ik!

Mn borsten doen zeer en zijn alweer een sruk groter (vindt manlief niet erg) en ben soms misselijk. En ik ben moe, maar heb besloten daar nu meer ana toe te geven dan de vorige keer. Helaas deze week een drukke week maar moet wel mn rust pakken. Ik ben er supergelukkig mee, laat dat duidelijk zijn!!!

Weet je wat? ik strooi nog even wat glitters in t rond:
GLITTERS ********************* GLITTERS *****************************

Ladies, fijne dag en tot snel maar weer!

Hee hallo Jannie,

Tuurlijk mag je hartstikke blij zijn dat je weer zwanger bent!! En dat zal ik natuurlijk ook zijn als het weer zover is, ik heb je glitters opgeschraapt hoor!!!
Zwanger worden is natuurlijk de 1e stap en zolang dat niet gebeurt......dus je bent met recht blij!!
Zwanger blijven is stap 2, zoals Marieke al schreef en dat zal zeker met de nodige angsten en onzekerheden gepaard gaan!! Ik hoop voor je dat er donderdag iets te zien is op de echo, heel spannend!!!

Volgens mij heb ik mijn ei nog niet gehad. Toen Miep een tijd geleden schreef over steken in buik herkende ik dat wel, al weet ik eigenlijk niet of ik dat meestal rond mijn ei heb/had....
Dus ik ben erg benieuwd of ik dat nu ook zal merken.
Qua klussen.....donderdagavond, zaterdagochtend, gisteravond en vanavond weer. Wat denken jullie, is dat niet teveel...?? Ik wil het liefst geen kans onbenut laten natuurlijk...

Wauw, even een weekje weggeweest en er zijn er twee zwanger! gefeliciteerd, ik hoop dat jullie er een beetje onbezorgd van kunnen genieten!
Het blijft toch een lastig iets idd, al die verwachtingen en onzekerheid voor iedereen. Mijn jalouzie is gelukkig even gezakt, zal ook wel met de vakantie te maken hebben. Veel afleiding denk ik. Maar mijn schoonzusje is inmiddels begonnen met proberen denk ik en als ze straks eerder zwanger is komt het weer dubbel terug. (   vorige keer was ze poging een probleemloos zwanger en ik heb natuurlijk al 2 miskramen gehad)

Ben ook naar het zomercarnaval geweest, was echt heel leuk en bovendien heb ik net als Patries een verhuizing in het vooruitzicht. pas in januari, maar toch iets leuks om vooruit te kijken.
Ik wil nog niet aan de ovutesten, probeer het eerst even zo en als ik na een maandje of 3 ,4 geen resultaat heb, ga ik maar eens shoppen.

Hi meiden,
ik wil me ook graag melden. Ben afgelopen april geopereerd; had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vervolgens eigenlijk gelijk weer zwanger en toen bleek het een leeg vruchtzakje en ben afgelopen woensdag in het ZH aan de pillen gegaan, was toen precies 9 weken. Gelukkig is dat goed gegaan en heb ik heel snel het vruchtje verloren dus was curettage niet nodig. Ben wel nog steeds erg boos, teleurgesteld en verdrietig maar hoop echt op 3x is scheepsrecht!
Mij is ook verteld één cyclus af te wachten maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in! Heb nog maar eén eileider dus wil eigenlijk alle kansen die ik heb benutten!
iedereen die reeds al weer zwanger is, super gefeliciteerd en hoop dat de rest (en ik) dat ook héél gauw zullen zijn!!
groeten, Y

Hi ladies,

Y, welkom "helaas"... Wat naar joh wat je hebt meegemaakt!!!!! Ik heb je toegevoegd en heb 23 juli als datum mk genomen, ei na 4 weken en NOD na 6 weken. Is er wel gekeken (dmv echo) of alles weg is? Schijnt vaak iets nog te blijven zitten en dan is het lastig. En als jij er klaar voor bent: meteen aan de slag. Ik had (volgens mij) 7 juli mn ei dus dat is iets minder dan 3 weken na mn curettage, 19 dagen daarna. En nu dus zwanger, net als Marieke. Kan me nog beter voorstellen dat je je kans wil grijpen aangezien je maar 1 eileider hebt. Sterkte zeg met alles!  

Joanna: welkom terug van vakantie! Jep je bent even weg en hoppa! Erg blij mee, maar besef het me nog niet echt. Jouw ei komt er ook weer aan, spannend!

Laura: volgens mij is dat niet teveel hoor, volgens mij heeft Miep ooit iets gezegd of beter meer zwemmers dan een paar snelle zwemmers die te laat zijn. Als t goed voelt... lekker doen! Spannend! Ik duim voor je, dat je dat maar weet!

Groetjes Jannie

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)