@ Laura: Natuurlijk herken ik dat, bang om als laatste over te blijven. Bang om elke keer weer degene te zijn die met slecht nieuws komt, terwijl iedereen om je heen fijn zwanger wordt. Ik denk dat we dat allemaal wel in meer of mindere mate hebben. Patricia heeft daar ook al een paar keer iets over gezegd. Zelfs helemaal onderaan staan op het lijstje voelt al niet prettig.
Op een andere manier had ik dat ook met mijn ex. Wij zijn min of meer als vrienden uit elkaar gegaan en al vanaf dag 1 dat we uit elkaar waren, gunde ik hem oprecht alle geluk van de wereld. Een nieuwe relatie, een gezin. Maar dan wel na mij het liefste. Ik weet niet waarom dat is. Het slaat eigenlijk nergens op, maar hoevaak ik ook tegen mezelf zeg dat het niet uitmaakt wie er allemaal wanneer zwanger raakt, dat dat niets te maken heeft met mij, toch voelt het anders. Eigenlijk zitten we maar raar in elkaar. Gelukkig zijn we wel volwassen genoeg om onze gevoelens te onderkennen en erover heen te stappen. Dat is denk ik het belangrijkste.
Vandaag was een lied van Baz Luhrmann op de radio. Ik weet niet of je die kent. Ik heb het net op internet opgezocht, want ik had eerlijk gezegd geen flauw idee van wie het lied was. Het lied is eigenlijk geheel gesproken en zit vol met goede adviezen. Ik heb geen idee wanneer het is uitgekomen, maar het is alweer een hele tijd geleden en ik had het ook al heel lang niet gehoord. Twee regels uit het lied sprongen er nu voor mij uit en hebben denk ik enorm betrekking op ons.
Don’t worry about the future; or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum. En verder:
Don’t waste your time on jealousy; sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind…the race is long, and in the end, it’s only with yourself.
Ik heb me voorgenomen dat ik vooral dat laatste advies de komende dagen heel vaak tegen mezelf ga zeggen.
Trouwens, jawel hoor, mijn man weet wel dat ik ovutesten doe. Ik kan zoiets echt niet voor hem verbergen. Het zou me waarschijnlijk wel lukken als ik echt zou willen, maar ik zou me daar absoluut niet goed bij voelen. Een kindje krijgen, is iets wat wij samen heel graag willen, niet iets wat ik stiekem achter zijn rug om ga doen. Wij hebben nu sinds bijna 3 jaar iets met elkaar. Ik denk, voor mij, dat een van de grootste voordelen van het krijgen van een vaste relatie op latere leeftijd, is weten dat het geen zin heeft om iets achter te houden. Dat dat alleen maar averechts werkt en dat eerlijk zijn tegen elkaar een goede relatie alleen maar sterker maakt.
En of mijn vriendin echt niet weet dat wij ook proberen zwanger te raken? Ik weet het echt niet. Ik denk inderdaad ook heel vaak dat het niet kan dat ze niets in de gaten heeft. Aan de andere kant weet ze heel goed dat ik iemand ben die alles op internet opzoekt als we het ooit ergens over hebben. Daarbij is zij zo ontzettend bezig met hun poging om zwanger te raken dat het me niets verbaasd als ze echt niet doorheeft dat wij ook bezig zijn. Maar nogmaals, ik denk ook heel vaak dat het bijna niet kan dat ze niets gemerkt heeft. Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Dat zal ook zeker een van de eerste dingen zijn die ik haar zal vragen zodra ik haar het goede nieuws kan vertellen dat ik 12 weken zwanger ben (hopelijk over 9 weken).
Maar uh, je hebt dus het idee dat je je ei nu zo'n beetje voelt? Dat zou inderdaad goed kunnen, he, gezien het normale verloop van jouw cyclus. Spannend hoor. Dat zal denk ik ook wel fijn zijn nu, dat je zelf volop weer bezig bent. Is toch prettiger dat de eerste dagen nadat je weer ongesteld bent geworden.
@ Jannie: Het klinkt alsof je een fijn weekend hebt gehad. Kon ook bijna niet anders natuurlijk. Geniet er maar van!
@ Marieke: Leuk he, als mensen het over een mogelijke zwangerschap hebben en er bij jou een geheimpje in je buik groeit waarvan je stiekem kunt genieten. Je gaat het dus misschien op je verjaardag vertellen. Leuk moment.
Als het bij mij nu deze keer raak is, dan zit ik in het weekend na mijn verjaardag (het weekend dat ik het waarschijnlijk vier) precies op 12 weken..... Lijkt me leuk als ik dan goed nieuws kan vertellen!
Het begint hier inmiddels weer wat te onweren. Het ziet ernaar uit dat de echt bui onder ons doortrekt, maar we horen het wel rommelen en het druppelt ook wat. Ik vind het altijd zo gezellig als het onweert. Het leukst vind ik het als het 's avonds laat is en we lekker in bed naar het onweer liggen te luisteren. Heerlijk.