We gaan ervoor!! - Part I

Aloha allemaal,

Nou, het is zover hoor. Twee dikke strepen op m'n ovutest. Wat dus wil zeggen dat morgen of overmorgen m'n ei springt. Ik begin sinds vanmiddag ook de bekende pijn in mijn buik te krijgen. Die houdt nog wel een dag of zo aan.
Ik pas meteen even het schema aan. Hihi, ik kom steeds verder weg te staan. Maar nu blijf ik even op de nieuwe datum staan hoor. Ik hou voor de zekerheid voor het schema even aan dat m'n ei over twee dagen komt, hoewel ik zelf eerder denk dat het morgen zover is, vanwege het feit dat ik mijn buik nu al zo goed voel.
Ik moet het kort houden, want we moeten gaan klussen. Hahaha. Nee hoor, zo erg is het niet. We zorgen natuurlijk wel dat we optimaal klussen de komende twee dagen, maar het hoeft niet a la minuut.
Ben wel blij dat het nu zover is, al is het alleen al maar vanwege het feit dat ik het nu de komende weken allemaal niet meer in de gaten hoef te houden. Da's wel een stuk relaxter.
Groetjes,

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
-
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

28/8
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje uit de USA. We hebben ons hotel tussen Fort Myers en Sanibel verruilt voor een appartementje in Islamorado. Dat ligt op 1 van de eilandjes op de Keys.
Een geweldig uitzicht op zee vanuit ons appartementje, daar houden we het wel een paar dagen uit! Verder een zwembad erbij en geen kip te bekennen, heerlijk rustig.
Gisteren wezen shoppen in een van de grote winkelcentra. We worden er erg hebberig van aangezien kleding hier spotgoedkoop is.... We hebben het tot nu toe kunnen laten bij een nieuwe spijkerbroek voor ons allebei. Manlief 1 van Levi's en ik 1 van Guess, voor 25 euro per stuk! Dat is nog eens leuk shoppen dus!!
Een boottocht over de Everglades gemaakt. Was erg leuk. Veel gezien!
's Avonds nog gezellig uit eten geweest, ja het was een fijne trouwdag!!

Miep, eindelijk je ei in zicht! Nou dat werd tijd of niet. Je NOD schuift nu steeds verder op zeker?? Succes de komende dagen met klussen ;-D
Heb meer positieve ervaringen over teunisbloemolie gelezen op ander forum. Schijnt wel te helpen om een kortere cyclus te krijgen. Er is nog een middeltje, volgens mij gebruikt MaikeSanne dat.
Kan me ergens herinneren dat je teunisbloemolie absoluut niet mag gebruiken als je zwanger bent, maar zal wel in de gebruiksaanwijzing staan.
Je hebt gelijk dat je het gaat gebruiken, dag 26 nu al en daar nog 12-14 dagen bij op voor je NOD dan is het een behoorlijk lange cyclus. En baat het niet, het schaadt (hopelijk) ook niet!!
Nee om de dag klussen dat is mij ook wat teveel van het goede (en zelfs manlief hihi). Maar tijdens de ongi rust en nu ook weer wat minder, aangezien we alweer op dag 16 zitten.

Ik zie dat ik in het schema sta op 1-9 maar ga zelf uit van 3-9 (cyclus 25 dagen). Ik zal het zo maar even aanpassen in het schema. 1-9 had ik er in gezet omdat ik de vorige keer een kortere cyclus van 23 dagen had. Maar denk niet dat dat reëel is. Ga maar weer uit van de normale 25. Moet me toch ergens aan vasthouden!

Poeh Yosha, niet fijn die ongi van jou! Had je voorheen vaker last van je ongi of is dit nu voor het eerst zo heftig?

Mirjam, balen dat je toch ongi bent geworden. Ik heb het idee dat bij veel dames de cyclus in de war raakt na een miskraam. Helaas. We willen zo graag weer zwanger worden en dat wordt wel lastig als we niet kunnen inschatten wanneer het pasen is.
Wist je trouwens dat het best kan zijn dat je wel degelijk zwanger was, maar dat het al heel vroeg fout is gegaan en vandaar dus je verlate ongi??
We zien je over een tijdje wel weer verschijnen. Je moet doen waar je je goed bij voelt!

Marieke, heerlijk, jouw vakantie komt er ook aan!! Gaan jullie naar Vlieland? Wat fijn dat je mannetje donderdag eindelijk mee kan voor de echo. Is dat trouwens alweer je 3e echo? Fijn dat dat zo vaak mag zeg!!

Pat, wat irritant die foutmeldingen zeg. Ik kopieer nu telkens wel mijn tekst, maar de laatste tijd geen errors meer gehad. En heb bijna altijd 2 schermen open staan.

Jannie, fijn dat je jeuk over is. Niets zo irritant als jeuk!! Lastig als je voor veel dingen allergisch bent. Heb de mazzel dat ik nog nooit een allergie heb opgemerkt, kan eigenlijk alles smeren. Maar het een bevalt me beter dan het ander en zo heeft iedereen zijn voorkeuren qua smeersels.
9 weken, de tijd vliegt! Fijn hoor, je kritieke weken zijn over de helft! En als je rond de 8-9 weken een kloppend hartje ziet dan gaat het toch bijna altijd goed??

@Kim, ja forum is errug verslavend!! Maar ook heel gezellig!!
Hof van Saksen, woon er niet zo ver vandaan. Het is een ontzettend luxe park (ben er een keer wezen kijken omdat er zoveel reclame over werd gemaakt). Dus vast leuk! En er is in de omgeving genoeg te doen.
Je hebt een eigen zaak, wat leuk! Waarin als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Marijke, wat een leuk idee, die bedelarmband! Ik hoop idd dat we met een verstekeling aan boord terug gaan naar huis. Mijn NOD is in de vakantie. Maar eigenlijk ben ik er momenteel niet zo mee bezig, vind het nu belangrijker om te genieten van de vakantie (en dat doen we!!)

Els en anderen, het is toch niet erg om hier wat minder te zijn. Reageer wanneer je zin hebt, het moet geen moeten worden hoor!
Inge alweer bijna 5 jaar dus. Ja dan zijn jullie echt al heel lang bezig voor nr.2. Hebben wij nog geen klagen (vanaf jan 2008 bezig en al een keer zwanger geweest dus).
Die dipjes komen wanneer ze daar zin in hebben! Voel je er niet schuldig om. Het is niet niks wat je meemaakt en daar mag je best verdrietig om zijn.

Linda, ja idd, ik word best snel bruin! Heerlijk is dat. Vanmiddag uurtje bij zwembad geweest en dan zie ik de strepen van mijn bikini alweer duidelijker dan daarvoor. Manlief wordt ook eerst rood en die is nog eigenwijs ook. Wil geen hoge factor want dan wordt hij niet bruin. Maakt niet uit wat ik erover zeg....
De USA is tot nu toe een hele belevenis. Wat wel opvallend is, overal waar je kijkt is het een kwestie van consumeren. Ik bedoel, overal, ook langs de snelweg, (vr)eettenten, winkels, of reclame voor iets. Het is echt té wat dat betreft.
Heel de States door in 4 weken, pff, dat is echt een gereis. Dat doen wij niet. We willen ook lekker kunnen relaxen. Na aangekomen te zijn op het vliegveld van Miami (ook een hele belevenis, allerlei formulieren invullen, je moet op de foto en je vingerafdrukken worden genomen) eerst een nachtje in een hotel vlakbij het vliegveld. Daarna naar een hotel gereden tussen Fort Myers en Sanibel en nu zitten we op de Keys. Eind deze week gaan we waarschijnlijk richting de oostkust van Florida.
Nee met kleine kids zouden wij dit ook niet doen. Manlief wilde dolgraag dit doen en toen ik zwanger raakte hadden we zoiets, dit is de laatste keer dat het kan (nou ja, niet helemaal natuurlijk, maar de eerste jaren denk ik wel). Het is nu wat anders gelopen, maar hopelijk is er volgend jaar zomervakantie  toch een beeb!!

MaikeSanne: fijn dat het steeds wat beter gaat. Raar maar waar, het leven gaat door.
Succes met de ovu-testen!!

Nou dames, ik ga eens koken (haha, het is hier half 8).

Tot gauw!!
Groetjes Laura

Goedemorgen!

Nou ik vrees dat de megajeuk en schilfertjes toch echt van de Zwitsal Mama Borstencreme kwam: heb nu bijna geen last meer! Maak me dan natuurlijk meteen zorgen; zijn ze geslonken??? Maar moet even aan de echo van donderdag denken...

Laura: houd eens op met ons lekker maken!!! ;-) Nee hoor grapje!
Klopt idd dat het na de 8-9 weken vaak goed gaat maar bij mij is het de vorige keer bij 8 weken en 5 dagen fout gegaan, dus tot die tijd hadden we waarschijnlijk ook gewoon een kloppend hartje, maar ik moet meer vertrouwen hebben want er is geen reden tot twijfel. En als ik echt in paniek raak dan ga ik bellen voor een extra echo. Maar ik hoop dat ik het tot 18 september uit kan zingen!

Miep wat goed dat je ei eraan komt! Aan de klus dus... En de beentjes omhoog hihi!

Mirjam: jammer dat je ongi bent geworden zeg! Op naar de volgende ronde.... Jammer dat je weggaat maar succes met alles.

Verder voel ik me ok, heb wel snel hoofdpijn merk ik en ben heel snel moe. Vooral na de lunch krijg ik zo'n enorme dip! Gewoon genant hoeveel ik dan gaap, maar goed. Ik slaap wel meer, sporten heb ik al 2/3 weken niet meer gedaan. Lig liefste om 21uur in mn mandje! Moet beetje vooruit slapen want heb zaterdag een bruiloft vanaf 9.30uur dus gaat energie kosten.

Fijne dag allemaal!

Groetjes Jannie

Ha die Laura: Het klinkt alsof jullie het ontzettend naar je zin hebben daar in de States. Goed om te horen. Het is zo belangrijk dat je je weer kunt ontspannen, voornamelijk voor jezelf, maar toch ook wel voor het klussen. Als het deze ronde niet helpt, dan werkt het vast ook nog door in de komende rondes.
Hmm, klinkt goed, jullie verblijf. Lekker rustig en een heerlijk uitzicht. Geniet er maar van.
Ja, ik vond zelf ongeveer 40 dagen voor 1 cyclus ook wel een beetje veel van het goede. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog langer moeten wachten, maar als het niet per se hoeft, dan liever niet. Bovendien ben ik zo onregelmatig. Altijd al geweest, hoor. Als er al vast eens wat regelmaat in komt, dat zou al erg fijn zijn.
Ik heb inderdaad ook gelezen dat je het absoluut niet mag nemen als je zwanger bent. Ik zal het dus ook alleen maar in de eerste helft van mijn volgende cyclus nemen.
Verder is er ook nog monnikspeper. Ik heb gisteren van alles op internet zitten lezen, maar dat monnikspeper zie ik niet zo zitten. Het zou kennelijk inderdaad je cyclus regelmatiger kunnen maken, maar volgens allerlei onderzoeken zit er ook een stof in waardoor je lichaam denkt dat je borstvoeding aan het geven bent. Dit zou er weer toe leiden dat je verminderd vruchtbaar bent. En dat willen we dus niet.
Ik lees ook dat er mensen zijn die er wel een goed resultaat mee hadden, maar dat risico wil ik niet nemen.

@ Jannie: Fijn dat die jeuk nu echt weg is. Ik kan me voorstellen dat je je dan toch weer even ongerust maakt of dit niet juist een slecht teken is. Maar dat is het vast niet hoor! Je bent per slot van rekening niet voor niets gestopt met dat spul te gebruiken, omdat je al het vermoeden had dat de jeuk daarvan kwam. Dat is nu bewezen. Die beeb van jullie zwemt vrolijk verder hoor!
En inderdaad, de beentjes omhoog nu. Hihi. Manlief trok zijn benen vorige keer ook op en ging zo naast me liggen. "Even solidair zijn" zei hij. Vanavond voor de zekerheid ook nog maar een keer klussen en daarna kunnen we gewoon weer klussen als we er zin in hebben. Dat is dan wel een voordeel van zo'n lange cyclus. Dan heb je ook elke keer een behoorlijk lange periode dat je fijn kunt klussen omdat je er zin in hebt, niet omdat het moet. Dat houdt het allemaal wel wat gezelliger.

Dit is inmiddels de laatste week dat die vriendin van mij die ook zwanger probeert te raken, vakantie heeft. (ze werkt bij mij). Kunnen we volgende week in de pauze weer fijn samen gaan wandelen. Ben benieuwd hoe het nu met haar is.
Dan zullen we het wel weer steeds hebben over zwanger worden. Hopelijk maak ik mezelf dan niet weer helemaal gek, want ik vind het veel fijner zo, nu ik er relaxter mee omga. Maar goed, daar ben ik zelf bij, dus daar moet ik dan zelf maar voor zorgen. We zien wel. Het zal in ieder geval wel leuk zijn om haar weer te zien.

Groetjes,

Hey meiden,

Wat een verhalen......... Zal straks ff rustig reageren als zoonlief slaapt.
Nu eerst het schema aanpassen. Mag di 9 sept voor echo bij gyn. Nog 2 weekjes. Oef...........

Grtz Linda

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
23/8
6/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

@ Linda: Wat fijn, een afspraak voor een echo. Over twee weekjes. Toch weer die bekende periode van 2 weken! Hihi. Wel heel fijn. Ben zo benieuwd.

Hieronder nog een keer het schema. Je had per ongeluk een oud schema gepakt waar mijn NOD nog iets te vroeg op stond. Nu klopt alles weer (denk ik).

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hee dames,

Weten jullie hoe het nu precies zit met een innestelingsbleoding? Ik had het idee dat ik donderdag of vrijdag of zo mijn eisprong had gevoeld, nu heb ik een beetje rozig bloed en had vanmorgen krampen in mijn baarmoeder. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad. Zou ik dan echt zwanger zijn? wat zou het dan een topweek zijn.Mijn paard heeft, na 6 maanden stalrust, gister weer zijn eerste rondje gedraafd, ik misschien zwanger..... Wat kan het leven ineens weer leuk zijn.....

Gr Roos

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt