We gaan ervoor!! - Part I

Hey USA!!!

Jij ligt nu te slapen denk ik...........  ZZZZZZZZZZ........
Gezellig hoor dat je ff komt kletsen. Handig dat je makkelijk bruin wordt. Ikke niet......meestal eerst verbranden. Al ging dat afgelopen zomer goed.
Ik ben nog nooit in the USA geweest. Lijkt me erg leuk. Maar met kleine kids niet echt.
Mijn werkgevers (echtpaar) zijn afgelopen zomer 4 weken in the states geweest en hebben rondgereisd in een camper. Ect heeeeeeeeel de states door! Dan heb je een druk programma. Welke steden doen jullie aan?? Vanuit Florida naar............

Vanmiddag Niek zijn party! Het is nu mooi   weer. Ik hoop vanmiddag ook. Kan de hele meute buiten zitten/spelen. Hij heeft van ons een klimtoestel van little tikes gekregen. Via de trap kom je boven en dan met de glijbaan of touwnet weer naar beneen. Hij vindt het prachtig. Het is ong. 1.50m hoog. Erg safe dus. En tja opvoeden is loslaten......... "Kinderen moeten durven vallen om te kunnen lopen/ontwikkelen". Ik vind dat een mooi gezegde.

En met je klusschema zit het wel goed las ik . Ons vakantieschema zag er net zo uit.hihi....... Vanaf dag 7 t/m dag 18 ong om de 2 a 3 dagen. En het resultaat was in elk geval een + zw.test.

Fijne dag(en) en we horen vast snel weer van je!!

liefs Linda

Hello allemaal,

MaikeSanne: ik had ook beetje angst voor de eerste keer maar het viel me erg mee! Gelukkig kwamen we snel weer in ons vertrouwde ritme! ;-)

Laura: jij vakantiegangert; ons n beetje lekker maken! Nee hoor juist gezellig dat je mee blijft kletsen! Klinkt allemaal erg lekker daar.... Ben benieuwd of t deze ronde raak is bij jullie, I hope so...

Linda: have fun 2day!

Ja tepelklovencreme; kan idd. Ben erg snel ergens allergisch voor en ik heb gehoord van mn apotheek dat ik mn eczeemzalf (die ik al jaren gebruik en waar ik niet zonder kan) niet meer mag gebruiken aangezien er veel hormonen in zitten. Ajajajaj... Ik laat het graag maar heb t paar keer per week nodig. Kan maandag een andere ophalen, mss helpt die ook for the time being.
Ben vandaag maar eens gestopt met de Zwitsal Mama Borstencreme, mss ligt het daar wel aan namelijk! Ik smeer me toch elke dag in met body lotion dus vocht genoeg!

Mirjam: hoe is het nu? Test in de aanslag?

Ladies, tot snel maar weer!

Hoi Dames,

Sorry maar het lukt me niet om jullie bij te houden,
ik werk 37 uur, huishouden, ukkie, daarnaast ben ik ook hulpgans
van lieve-engeltjes. Maar laat natuurlijk wel van me horen al is dat dan
wel wat minder en probeer jullie verhalen te volgen.

Laura: Inge wordt 16 sept. alweer 5 jaar. en zit in groep 2
Nou het weer is dus beter dan hier hahaha, geniet ze lekker op
vakantie.
Laura nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Janneke:Ik heb je foto gezien ben wel een beetje jaloers hoor maar fijn
dat alles goed is.

miep: spannend die ovi testen bij jou ik zou gek worden als er geen
duidelijkheid in kwam

Yosha: Balen dat ongi er weer is, wel goed da je zo positief bent.

Patricia: Bij ons kregen we donderdag te horen van een collega in ons
team dat ze 14 weken zwanger was, maar had het gevoel dat ze me
een beetje ontweek.
Ei in zicht dat wordt dus klussen deze week hihihi

Mirjam: spannend ik hoop voor je dat het positief is.

Marieke: fijn dat alles goed was bij de echo,
nog gefeliciteerd met je verjaardag

Maikesanne: over je vraag, was wel een beetje zenuwachtig, we hadden eerst
de ongi afgewacht en daarna gedaan, maar ik had er zin in.

Oja donderdag deelde collega uit ons team soesjes uit, eerst dacht ik
dat ze jarig was maar toen hoorde ik dat ze 14 weken zwanger was,
ik was positief feliciteerde haar, en toen kreeg ik een klant aan de lijn
(ik werk in een callcenter) ik kon mijn verhaal na 4 zinnen niet meer doen
en vertelde meneer dat er even niet goed ging en morgen even weer gebeld
hing op en begon meteen te huilen, collega naast mij vangde mij op en leende
haar schouder, even later stond mijn teamleider bij me en vertelde dat hij
deze reactie wel had verwacht, paar collega's vonden mijn reactie wel normaal
omdat het zo kort geleden nog is, maar voelde me ook wel lullig tegen over
mijn zwangere collega zij komt met goed nieuws en ik kreeg ook aandacht
vanwege mijn verdriet, na een half uurtje ging het redelijk met me.

groetjes els.

Hoi hoii

Jannie.. Heb je veel eczeem? Heb er zelf ook gigantisch veel last van gehad. Ook al van alles geprobeerd, alle hormoonzalfjes, alle behandelingen (lichtterapie ect) maar niks hielp.   Ben nu onder behandeling bij een chinees gezondheidscentrum en nu is het bijna helemaal weg !
Is allemaal homepatisch !!
Kun je je echo hier ook onder zetten?? Ben erg benieuwd !!

Linda.. Leuk feestje gehad? Hier begn het vanmiddag te regenen.. hoop dat jullie het droog hebben gehouden !!

Laura.. Gefeliciteerd met jullie trouwdag morgen ! Geniet er maar lekker van en natuurlijk ook van de rest vd vakantie !!   Lekker zeg
Klinkt allemaal erg goed !!

Els..Moeilijk he, wanneer collegas/vrienden/ familie of bekenden met zulk goed nieuws komen.. Natuurlijk vind je het super voor ze, maar t blijft moeilijk !!!
Mij zusje en schoonzusje zijn beide zwanger.. dus word er dagelijks mee geconfronteerd.. Vind dat het nu goed gaat maar soms is het me toch te veel...
Moeilijk hoor ! Sterkte meid !

Janneke.. hoe gaat het met jou???   Klopt het dat je er al een poosje niet bent geweest... of versla ik er nou in ????

Bedenk me nu ineens dat het vandaag twee weken geleden is   en heb er niet eens aan gedacht tot ik hier inlogde!
Dus gaat steeds beter !
Hoop dat ik morgen of dinsdag mn testen in huis heb, dan meteen ovutesten proberen ;)

Hoi dames en a.s. moeders,

Heb even tijd om te reageren.
Jannie, als ik jou was, zou ik bepanthen halen en erop smeren. Dat hielp mij heel goed bij tepelkloven. En ik zou 's nachtes een laag erop smeren, dan een zoogcompres erover, dan een bh. Tja erg sexy ziet het er niet uit, maatr ja, je bent toch al zwanger ;-)
Baadt het niet, dan schaadt ,t niet. Als die zalf nu niet helpt, kun je het na de bevalling zeker gebruiken als je borstvoeding geeft. Het is ook goed op wondjes etc.
Leuk dat je positiekleding hebt gekocht! En als vrouwen kopen komen erg hormonen vrij, waardoor je je lekkerder voelt. Dat kun je nu wel gerbuiken na dé datum. Maar nu gaat het vast goed, je voelt je zo zwanger!!!!

Maikesanne, ik heb het afgelopen weekend voor 't eerst   weer gedaan na de mk 1 aug, maar had er vooraf helemaal geen zin in. Ik had het idee dat ik m'n eisprong voelde, dus toen 'moest'ik van mezelf. Dat heb ik mijn man maar niet verteld. Ik merk nu nóg wel dat ik nu even móet. Hoop dat het snel weer over gaat.

Laura, alsvast gefeliciteerd met je trouwdag, ach dat is al vandaag! Tijd voor extra romantiek, kan deze maand geen kwaad, toch :)

Els, kan me goed voorstellen dat je even in huilen moest uitbarsten, zat van de week bij de huisarts, hij begon over mijn mk en ik moest me toch ook een potje janken. We doen natuurlijk wel verstandelijk en het leven gaat door en alles om ons heen ook, maar het vreet toch nog wel ergens in ons. Onze dag waarop we een positieve test in onze handen houden komt ook en de dag waarop onze kinderen worden geboren ook! we kunnen zwanger worden, dus......
Ook ik kan de dames niet bijhouden, heb me er bij neergelgd en ineens lukt het beter! voel me niet meer bezwaard als ik een paar dagen niet kan forummen...

Heb nog een tip: als je op ctrl en N drukt, krijg je een nieuw scherm. Als je dan klikt op vensters onder elkaar rangschikken, kun je heel gemakkelijk reageren én tussendoor even scrollen en de berichten van de anderen lezen. Ach misschien doen jullie dit al lang, maar ik was 't even vergeten.

Gr Roos

Hoi allemaal!

Daar ben ik ook weer,  heb een paar drukke dagen  gehad en niet veel tijd gehad om achter de computer te zitten.  

Allereerst @Marieke: gefeliciteerd met de goede echo! Heerlijk om die bevestiging te krijgen dat alles goed zit!

@Laura: gaaf dat je het forum toch kan bijhouden vanuit Florida. Zo te lezen hebben jullie een super leuke tijd daar. Enjoy! En hopelijk kom je met een kleine verstekeling in je buik terug naar NL! Speciaal dat je je trouwdag op vakantie kan vieren.

@Els: ik kan me voorstellen dat je het soms moeilijk heb op je werk, zeker als je met iemands goede zwangerschap wordt geconfronteerd. Jouw tijd komt nog wel, daar moet je in geloven.

@Maike: ik ben benieuwd hoe de ovu-testen bevallen. Ik ga ze deze maand ook proberen. Ik heb extra gevoelige testen besteld op sensitest. In het verleden ook wel eens die hele goedkope internettesten geprobeerd maar kreeg nooit echt twee duidelijke strepen.

@Pat: ik lees jij ga deze maand ook ovutesten proberen. Het lijkt mij gewoon fijn om die twee strepen te zien en te weten dat we het niet voor niets doen! Klinkt raar maar als je het om de dag 'moet doen' tussen dag 8 en 20 van je cyclus gaat het leuke ervan af. Met een positieve ovulatietest weet je tenminste dat de timing goed is.

Ik heb trouwens voor mezelf een tedora armband gekocht (www.tedora.nl) en bedeltjes gekocht voor elk kindje dat ik niet heb kunnen voldragen. Een sterretje voor het kindje dat ik  met 8 weken verloor  en een engeltje voor het kindje dat ik met 14 weken verloor. Verder een paar mooie gekleurde stenen, roze en paars, en een hartje. Voor mijn meiden moet ik nog een symbool bedenken. Misschien hun sterrenbeeld of hun voorletters. Ik had dat idee van een bedelarmband hier op het jonge gezinnen forum gelezen, maar weet niet meer wie het had gedaan? Misschien een van jullie? Ik vond het een mooi idee.

Ik moet weer verder, de bende van vandaag opruimen!
welterusten straks,
Marijke

Hello allemaal,

Verjaardag vanmiddag was leuk maar bij thuiskomst begon de hoofdpijn weer. Ik voelde m al aankomen.... Heb 2 paracetamol genomen (advies van verpleegkundige) en ben lekker 2 uur gaan slapen op de bank. Net even Mac Donalds gegeten samen en nu even Internetten en dan naar bedje toe. Ongelofelijk trouwens hoeveel ik kan slapen, vind het heerlijk maar verbaas me er elke keer over hoe snel ik na mn slaapje toch weer kan slapen. ;-)

Marieke: bijna vakantie! Lekker hoor, even 2 weekjes lekker weg... Zal je vast wel aan toe zijn. Maar eerst donderdag nog een echo samen met je man! :-D

MaikeSanne: ik kan mn echo hier niet neerzetten want dan moet je de foto ergens online hebben staan en dat heb ik niet....
Heb mijn hele leven al eczeem, constitutioneel eczeem zoals dat zo mooi heet en zit ook in de familie. Gebruik al sinds mijn 4e hormoonzalf en heb sinds een aantal jaren ook wat allergieen. Nu heb ik een antroposofische huisarts en gebruik ik voor de allergietjes Weleda-druppeltjes, dat helpt erg goed. Maar soms zit er toch ergens een plekje eczeem en dat gaat toch echt weg met die zalf. Maar hopelijk helpt die minder heftige zalf ook! En anders is het even behelpen, maar komt goed.  

Laura: morgen alweer een jaar getrouwd inderdaad! Ik ben 30 maart uitgerekend en 4 april is onze trouwdag, het zou toch wat zijn als ik  op die datum beval.... Maar ook wel mooi idee dat ik dan waarschijnlijk een beebje in mn handen heb. Ik ben positief, voel me nog steeds mega-zwanger!  

Roos: Bepanthen,  ik heb t meteen gegoogled maar er zit lanolin (lonalool) in,  ben daar allergisch voor.....  Wacht even af hoe t gaat zonder de Mama Borstencreme. Heb vandaag geen jeuk gehad maar is ook minder erg als ze goed ingepakt zitten,
hihi.

Roos en Els: helemaal niet erg dat jullie niet zo vaak forummen hoor, als er iets very important voorbij komt dan blijft dat toch wel hangen in alle berichtjes. No problem!

Marijke: wat een mooi gebaar dat armbandje!!

Groetjes allemaal en n fijne avond,
Jannie
ps: volgende week aan hoop NOD's!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
23/8
6/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

28/8
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

@Jannie: ik gebruikte bij de borstvoeding altijd kamillosan creme voor mijn tepels. Ik gebruik het nu nog als ik ergens een schraal plekje heb ofzo en als 'magisch beter maak creme' voor de meiden. Kende je die al? Op www.kamillosan.nl kon ik de bijsluiter niet openen, misschien jij wel? Voor zover ik weet is het helemaal natuurlijk.
Ik hoop dat het snel beter gaat, en dat je hoofdpijn ook weer snel over gaat!
Marijke

Terug
Bovenaan