We gaan ervoor!! - Part I

Goedemorgen,

Hier een uitgeslapen Jannie! Vrijdagavond dus op tijd naar bed, zaterdag lekker rustig aan gedaan aan richting Scheveningen. Even lekker uurtje op t strand gewandeld; heerlijk die lucht! Daarna even de stad in van Den Haag (helaas, de laarzen die ik wilde waren er niet meer) en naar een surpriseborrel van een vriendin die 30 werd. Waren om 21uur thuis, lekker t bed in met een filmpje. Om 22uur ging t lampje uit bij me, heerlijk geslapen! Vanmiddag naar het bos met mn petekindje, vindt ze helemaal geweldig begreep ik. Gaat dus goedkomen!

Kim: wat spannend meid! Dus je weet zeker dat je ei ond de 19e is geweest? mmmmm spannend zeg.... Ja bij mij is het al 2 keer zo geweest dat ik pas 5 / 7 dagen na mijn NOD positief testte. Ik hoop het voor je meid!

Loreane: fijne vakantie!

Linda: ik misselijk? Tja ik ben af en toe wel beroerd en ls ik (te) lang niets eet dan word ik n soort van misselijk. Maar overgeven hoef ik dan niet. Gelukkig maar... Overmorgen je echo! Te gek joh!!! Neem aan dat je er daarna nog eentje hebt, of twee? Heb n tip voor je: probeer er niet al teveel weken tussen te laten zitten, is best wel killing kan ik je vertellen! :-S Misschien krijg je t voor elkaar om over 2 weken en over 4 weken een echo te regelen?

Miep & Patricia: jullie NOD is woensdag alweer! Laat m lekker wegblijven zou ik zeggen... ;-)

Morgen 11 weken, hoera! Over 11 dagen echo, spannend & leuk!

Groetjes Jannie

Hey meiden,

Ook hier een uitgeslapen Linda. Ik heb 4 dagen cursus achter elkaar gehad (incl gisteren), zeer interessant maar ook heel vermoeiend. Ik kwam gisteren thuis, het huis stond op z''n kop omdat de stucadoor bezig was, en ben meteen mijn bed ingedoken en heb heerlijk 2uurtjes geslapen. Daarna uiteraard alles schoonmaken. Gisteravond heerlijk op de bank gelegen.
Vandaag een relax dag. Zo kan ik mij voorbereiden op een erg drukke werkweek en de echo van dinsdag. Mijn buik groeit in elk geval. De meeste broeken zitten niet lekker meer. Ik kan helaas geen jurkjes/rokjes + legging op mijn werk aan.
We gaan zometeen ff een stukje wandelen. Het is prachtig weer.

Kim: is het nog steeds spannend?? Ik kon met alle 3 de zwangerschappen op de dag van NOD al + testen. Het gaat natuurlijk wel bij iedereen anders. Ik heb weleens ergens gelezen dat het soms wel een week kan duren............................
We duimen!!!

Jannie: het is hier prachtig weer voor spelen in het bos. maar ja jij woont veel zuidelijker. Veel plezier!!!

Fijne dag!!

Grtz Linda

Kim: hoe gaat ie? Ben reuzebenieuwd!!!!

Vandaag leuke dag gehad met petekindje! Eerst even op de koffie bij mn  ouders (daar is iets meer speelgoed) en daarna naar een kinderboerderijtje. Heerlijk tussen de buitjes door!

Zie wel beetje op tegen morgen en verder, weer een hele werkweek. Maar goed ben wel uitgerust en vanavond lig ik om 20.30uur in bed met Gooische Vrouwen op TV! :-D

Greets, Jannie

Hoi Dames,

Hier blijft de onwetendheid en ik ben dat helemaal beu, even een dipje dus;

Ik had zaterdag extra testen gehaald. Ik dacht ik zal eens wat anders kopen dan de goedkopere en nu clear bleu gekocht. Die met zwanger/niet zwanger, ik dacht dan weten we het zeker. Ik had besloten dat dit mijn laatste testen zouden zijn deze ronde, want ik ben er wel heel erg mee bezig. Zo erg dat ik er zelf chagerijnig van word. Ik had met mezelf afgesproken dat als deze testen op zouden zijn en negatief uitkwamen, te stoppen met testen en dan te gaan wachten op de menstruatie. Ik zit mezelf maar gek te maken, terwijl als ik logisch nadenk het uitblijven van de menstuatie ook niet gek is bij een eerste keer na de miskraam. Maar ja dat logisch nadenken lukt me afgelopen dagen niet.

Zondagochtend word ik wakker en denk, snel een testje met de ochtendurine. Krijg ik foutmeldingen op de testen!! Ik van die dure dingen gekocht, werken ze niet goed! Nu ben ik het dus helemaal beu en bij vriendlief even lekker uitgehuild. Lucht op, en even rationeel na kunnen denken: Ik moet me eens op iets anders gaan focussen ipv op die zwangerschap die ik alla minuut wil. Als ik nu al maanden bezig zou zijn, alla, maar dit is de eerste ronde....een beetje geduld is wel op zijn plaats.

Ik ben dus maar eens lekker met de honden en zoonlief naar het bos geweest vandaag om uit te waaien. En heb daar bedacht om te genieten van wat ik al wel heb in plaats van wat ik niet heb. Dus dames dat ga ik doen! En ik heb al een leuke zondag gehad. Na het wandelen op verjaardagsfeest geweest van een vriendin en daarna op visite bij vrienden die in hun nieuwe huis zitten. ZIj verwachten binnenkort hun eerste kleine en we hebben heerlijk hierover gekletst en het babykamertje bekeken. Ze zitten er heel mooi bij, en ik heb zonder negatieve gevoelens de dag doorgebracht. Heerlijk!

Dinsdag gaan we met ons bedrijf staken in Den Haag. Er is een landelijke actiedag tegen de bezuinigingsvoorstellen in de kinderopvang. Waar we natuurlijk tegen zijn! Goede kinderopvang is belangrijk, en dat kost nu eenmaal geld! Ik hoop niet dat ik dan ongesteld wordt, want dat zou nit fijn zijn. Ik heb nml altijd last van mijn rug en dinsdag moet ik dus veel lopen en stilstaan....
Als iemand van jullie ook mee gaat staken: Wij zijn te herkennen aan gele boas om onze nek!

groetjes,
Kim

@ Kim: Wat vervelend meid, dat onzekere. Ik kan me voorstellen dat je daar nogal  gespannen van wordt. Die huilbui snap ik dus ook heel goed. Wel heel goed van je dat je het van je af hebt kunnen zetten en van de rest van het weekend hebt kunnen genieten. Heel belangrijk.
En ja, de eerste cyclus kan inderdaad wel eens langer duren. Daarom ben ik ook zo blij met mijn ovutesten. Hoewel dat ook wel frustrerend kan zijn hoor. Zeker deze cyclus. Mijn positieve ovutest kwam uiteindelijk pas op dag 26, ei dus op dag 27 of 28. Dan ben je dus zo'n 2 weken elke dag met die ovutesten bezig. Maar daarna weet je wel beter waar je aan toe bent. Dat vind ik wel fijn. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

@ Jannie: Naar de bossen of naar een kinderboerderij met die kleintjes is inderdaad ook altijd leuk. Mijn nichtje vindt dat ook geweldig. Toen ze kleiner was, heeft ze een tijdje gedacht dat het bos bij ons in de buurt van mij was! Helaas is dat niet zo, ik zou het wel willen.
Wachten duurt zo lang, he? Die hele zwangerschap en de periode ervoor, dat lijkt wel één aaneenschakeling van wachttijden. Gelukkig lijkt het erop dat bij jou nu alles prima gaat. Dat is natuurlijk het belangrijkste.

@ Laura: Hoe is het in de States? Een paar dagen niets meer van je gehoord, ik maak me zorgen. Haha, nee hoor meid, geniet maar lekker van je vakantie.

Nou, die vriendin van mij denkt vrij zeker te weten wanneer ze haar eisprong heeft gehad. Normaal gesproken krijgt ze elke maand echos om te kijken wanneer het zover is, maar dat kon deze keer niet omdat ze in de bewuste periode op vakantie was. Ze heeft in die tijd wel wat gevoeld waarvan ze dacht dat het de eisprong was. Als dat klopt, had ze gisteren ongi moeten worden. En er is nog niets! Ze wacht vandaag nog even af. Wel spannend hoor. Zij kan niet testen, omdat ze hcg in moet spuiten voor haar progesterongehalte. Testen heeft dus geen zin, want die zullen zeker positief zijn vanwege het hcg wat ze in moet spuiten. Nu zit ze dus enorm in spanning. Ik leef zo met haar mee. Veel meer nog dan ze denkt. Dit is per slot van rekening voor mij ook weer DE week. Zitten we samen te wachten of er wel of niet iets gebeurd. Is wel grappig.

Goedemorgen dames!

Kim: wat bizar die foutmelding! Kan me voorstellen dat je baalt maar zoals je eerder schreef dat je ei zeker te weten (rond) de 19e is geweest zou je toch zeggen dat je NOD 3 september is. Nou meid succes met staken morgen maar ik hoop stiekem dat je deze week ergens toch echt met een positieve test in handen staat, of dat je in ieder geval zekerheid hebt!

Miep: wat spannend voor je vriendin!!! En voor jou natuurlijk ook!

Er zijn nog 4 te verwachten ongi's dames....

Vandaag 11 weken, weer   n enorme mijlpaal! Ben lekker uitgeslapen en heb geen hoofdpijn, fijn! Heel erg blij mee. Hopelijk blijf ik de hele week fit want moet vanaf donderdag nieuwe collega inwerken. En 's avonds beetje fit zijn heeft ook wel zn voordelen!

Dames, fijne dag!
Groetjes Jannie

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
-

32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

-

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
-

33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
-
33
Gron
21/8-10/9

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hoi allemaal,

Daar ben ik ook weer eens, ik heb een druk weekend achter de rug met zaterdag het verjaardagspartijtje van mijn oudste, ze is in augustus 5 geworden. Het was de eerste keer dat ik zoiets organiseerde maar het ging gelukkig allemaal goed en de kinderen hadden allemaal plezier. Ik ben wel blij dat het achter de rug is nu, het was veel werk om er iets speciaals van te maken.

Ramadan gaat goed, ik ben er nu wel aan gewend en heb nergens last van. Vanmorgen zag ik op het toiletpapier wat roze-bruin slijm, dat kan mijn ongi toch echt niet zijn want het is pas dag 23 van de cyclus (8 dagen na ei). Mijn kortste cyclus ooit was 26 dagen. Ik hoop dus heeeel erg dat het een teken van zwangerschap is! Bij vorige zwangerschappen heb ik dat ook een paar keer gehad rond deze tijd, dus ik ben nu vol hoop!

Ik heb nog even gegoogled op voedselvergiftiging en miskraam en het lijkt me nu ook wel waarschijnlijk dat het zoiets was in juni. De listeria bacterie kan een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken en ik had alle symptomen. Wel raar dat toen ik het die dag in het ziekenhuis vroeg of dat iets met de miskraam te maken had, ze zeiden van "nee! Is gewoon toevallig". Ze zijn daar dus niet goed op de hoogte en dat ga ik wel even aankaarten de volgende keer dat ik de gyn. zie.   Ik weet niet waar ik die bacterie heb opgelopen, we waren dat weekend wel een keer naar de macdonalds. Verder heb ik geen risicoproducten gegeten maar het kan blijkbaar ook in groente zitten, dus altijd goed wassen! En voedsel niet te lang in de koelkast bewaren. Hopelijk krijg ik nog een bevestiging van mijn vermoedens door die sectie op het kindje.

@Kim: balen van die foutmelding op je dure test! Ik hoorde dat de kruidvat test van 4.95 heel gevoelig is, als je er toch nog een wil kopen. En de test-cassettes van sensitest geven ook heel snel een streepje als je zwanger ben.

@Miep: voel jij al iets van zwangerschapsymptomen? Spannend he die test week, ik hoop dat dit een top week wordt voor ons forum!

Ik ga weer verder, mijn jongste wil met me spelen!

Hello,

Marijke: fijn dat de ramadan meevalt! En heeey wat spannend; een beetje bloed/slijm!!!! Ik hoop het voor je meid! Over een dag of 5 weet je het.... Laten we hopen dat het een goed voorteken is.

Kim: idd, die test-cassettes van

www.sensitest.nl

zijn super! 12 voor 15 euro en ik heb beide bestellingen de dag erna in huis gekregen, als je betaalt met i-deal althans.

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan