We gaan ervoor!! - Part I

goedenavond meiden,

ik ben vandaag weer bij de gyn geweest voor de uitslagen van het bloedonderzoek. Niet alle uitslagen waren binnen, maar die er wel waren, die waren goed. De laatste uitslag heeft te maken met bloedstolling. Daar heb ik al een verhoogde kans op, dus als deze uitslag positief is, heb ik een dubbel verhoogde kans. Dan zijn er volgens de gyn 3 opties. 1 niks doen, 2 medicatieproef met aspirine en het spuiten van bloedverdunner, 3 een second opinium bij een academisch ziekenhuis. Moet nog nadenken wat ik wil. Niks doen lijkt me niks, het is juist fijn om te weten dat er iets ingezet wordt, spuiten vind ik niks, maar een second opinium duurt vast weer heel lang... FF denken dus nog. Volgens mij staan deze opties nl ook als er niks uit het laatste bloedonderzoek komt, maar dat moet ik toch nog even goed navragen.

Kim, ovu-testen geven 20-48 uur voor je eisprong een positief resultaat. En een positief resultaat, moet ook echt een positief resultaat zijn. Dus niet als bij een zwangerschapstest dat een licht streepje ook geldt, nee beide strepen moeten zo ongeveer even dik zijn. Een licht streepje geeft wel aan dat de dikke streep eraan komt (of al geweest is) Ik heb een late eisprong en ben nu op dat 13 gaan testen ofzo. Op dag 18 had ik een positieve test. Dus volgende maand (wat hopenlijk niet nodig is) test ik pas vanaf dag 15.
Het is wel fijn om te weten wanneer je ei nou ongeveer komt. Ik voel hem nl absoluut niet. Heb wel eens een gespannen gevoel in mijn buik, maar dit duurt nooit lang en is volgens mij altijd lucht in mijn darmen....
Heeft jouw ogni nog doorgezet?

Marijke, thanks voor het opzoeken van de luteale fase. Ik ben zelf altijd wat lui in het opzoeken van informatie. Wil ook niet teveel surfen over het internet en info zoeken, dan ben ik er weer zo mee bezig... Heb het wel aan mijn gyn gevraagd vandaag. Hij zei dat hij er niet zo in thuis was, maar dat het niet verkeerd klonk.
Balen dat je gyn geen uitslagen had! Wel lief dat je toch mocht komen. Sjonge voedselvergifteging klinkt wel heftig, maar dat is wel een duidelijke reden waarom het misging. Aan de ene kant dus moeilijk dat het zoiets onzinnigs zou zijn geweest, aan de andere kant had het dan niks met je lichaam te maken ofzo.

Els, fijn dat ze je eierstokken hebben kunnen redden!! Nu herstellen, goed rustig blijven he!! Snapt Inge het een beetje?

Laura, balen zeg die ogni, geen verstekeling mee naar huis...

Jannie, ja het zou kunnen dat ik nog op tijd geklust heb (nou ja wij dan) voor mijn ei, want na een positieve ovu-test heb je na 20-48 uur je ei. Het kan dus goed zitten. Ach we wachten af. Heb weer steken in mijn borsten, maar dat had ik aan het begin van deze cyclus ook. Volgens mij zijn mijn borsten van slag.   Aan 1 heb ik nu ook wat jeuk, maar ik blaas de symptomen vast op, dus probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Werd vanmorgen wat misselijk wakker, maar volgens mij kan ik mezelf misselijk maken. Proberen niet mee bezig te zijn dus!! En laat ik nou de komende week heel weinig werken. Alleen zondag, dinsdag en de woensdagmorgen. Heel veel tijd dus om over symptomen na te denken... Wel lekker om veel vrij te zijn!

Miep, ja het beste advies is om het speelgoed van de buurkinderen meteen maar terug te gooien en je er niet druk over te maken. Maar ja adviezen geven is makkelijk, zou me er zelf ook aan ergeren. Maar je weet al dat zij niet veranderen en jij wilt niet verhuizen, wat anders een conflict aangaan verhoogt je woonplezier ook niet...
Mijn buren hebben een bank tegen de schutting staan en en decoratie-achtige paal. Hun jongste dochter staat regelmatig op 1 vd 2. Soms met vriendinnen erbij. Ze kijken dan over de schutting. Het leukste is om weg te duiken als ik kijk. Ik irriteer me hieraan, maar heb er nog niet met de buren over gesproken. Hopenlijk is het volgende zomer over en verzint het buurmeisje andere spelletjes...
Volgens mij kunnen ze met een echo bij 4 weken alleen zien of het bevruchte eitje in de baarmoeder, of in een eileider zit. Maar dat is al fijn om te weten!

Yoshua, fijn dat het beter met je gaat en nog gefeliciteerd met je vriend/man.

Janneke, fijn geklust??

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
-

32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

-

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
-

33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
-
33
Gron
21/8-15/9

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hoi Dames,

Even een korte reactie, en dan ga ik slapen. Kom van het weekend langer terug!

Laura wat jammer dat je geen glitters kunt strooien!

Bij mij nog geen rode duivels, maar net ook geen positieve test. Nog maar even afwachten, het blijft wel spannend zo voor mij.

En de spanning loopt natuurlijk ook op bij de volgende dames die op hun NOD zitten te wachten!

Kim

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
-

32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

-

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
-

33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
-
33
Gron
21/8-10/9

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Had ik gisteravond in al mijn enthousiasme mijn vakantie met 5 dagen verlengd. Maar helaas, dat gaat niet op. Ik heb het weer even veranderd.....

Ik baal natuurlijk best wel van mijn ongi en ben ook erg teleurgesteld dat het weer niet raak is. Maar de vakantie maakt een hoop goed. Lekker andere (hele leuke) dingen doen!! En idd, als we thuis komen mogen we alweer aan de bak.
Zit er toch sterk over te denken om ook ovulatietesten te bestellen. Nu de ongi zo op de hobbel is, weet ik niet goed wat ik als 1e dag ongi moet nemen. Dinsdag omdat toen het bruin begon, gister, omdat er toen iets meer was, of vandaag, omdat het nog meer is?? En de afgelopen keer heb ik bij mijn weten geen ei gevoeld, dus het wordt toch ietsje onduidelijker bij mij.

Vandaag zijn we naar de Universal Studios geweest. Ook leuk, maar na 4 dagen parken bezoeken ben ik er nu ook wel weer even klaar mee. Bekaf van het slenteren en zere voeten......
Morgen gaan we daarom een dagje niksen. Lekker hier bij het zwembad liggen en een boek lezen.
Zaterdag rijden we weer naar Miami en brengen daar dan onze laatste dagen door. Dinsdagavond gaat ons vliegtuig en woensdagochtend zijn we dan weer op Schiphol. Zal wel een lekkere jetlag worden, maar dat zien we dan wel weer.
In Miami moet ook nog even geshopt worden. Het is hier zoooo geweldig shoppen. Ik ben daar helemaal niet zo van, maar vooral in de outletstores is alles zo goedkoop, word er hebberig van!!  Afgelopen week een trui van Esprit gekocht, omgerekend 29 euro. Heb op de website gekeken, in Nl kost diezelfde trui 59 euro!! Ja dat is toch heerlijk!!
Voor de rest nog een toerritje door het Miami van de rijken (altijd leuk om te kijken in wat voor huizen die mensen wonen).
En er zal nog wel het nodige daar te beleven/bekijken zijn.

Zoals jullie horen bevalt de vakantie dus goed!
Prima eten hier ook. Ze eten hier veeeeel trouwens. We gaan regelmatig naar buffet-restaurants, lekker goedkoop en prima eten. En als je dan ziet wat mensen opscheppen (en opeten), niet normaal!! Het formaat van veel Amerikanen is daar ook wel naar moet ik zeggen.....

Ik ga eens even lezen wat jullie de afgelopen dagen geschreven hebben!!

Ha Kim, dus jij nog niet ongi! Nou van de 3 die NOD hadden op 3-9 moet er toch eentje raak zijn, ik duim voor je!!

Patricia, dat is idd lastig wat te doen. Spuiten is ook gelijk zo heftig. Niks doen is ook maar niks (dat doe je al zo lang per slot van rekening) en een second opinion, wat gaat die voor anders zeggen?? Sterkte met de keus!!

Els, wat fijn dat alles goed is gegaan en dat je eileiders gespaard zijn gebleven! Het is een operatie, dus niet gek dat je je niet goed voelt. Je moet echt herstellen, neem er maar lekker de tijd voor!!

Loreane, fijne vakantie!!

Yf, succes met klussen, geen meerling dus meer ;-)))

Miep, ja het rottige van deze ongi is dat je blijft hopen. Jij weet er ook alles van. Maar nu geen hoop meer, het is gewoon weer zo ver en ronde 4 is aangebroken.
Zwangerschapsverlof naar minimaal 18 weken, prima!!
Ouderschapsverlof zal ook worden verlengd, en wij hebben voor 50% betaald, ook prima!!

Jannie, wat vreselijk irritant van je eczeem. Huisarts al gevraagd wat er aan te doen is? Doe maar rustig aan, nog even en dan is het vakantie!

Groetjes Laura

@ Kim: Goh, jij maakt het wel heel erg spannend. Geen ongi, maar ook nog geen twee streepjes.
Wanneer test je eigenlijk. Het klonk alsof je 's avonds hebt getest. Is dat zo? In dat geval zou ik aanraden om het met ochtendurine te proberen. 's Avonds kan uiteindelijk natuurlijk ook, maar in de ochtendurine is de concentratie hcg het hoogst, waardoor je dan eerder een positieve test zult krijgen. Als je zwanger bent natuurlijk.
Maar in ieder geval is de ongi er nog niet en dat is toch nog steeds positief. Ben zo benieuwd.

@ Laura: Jullie vakantie begint langzamerhand weer tegen een einde te lopen. Gelukkig heb je nog een aantal hele leuke dagen in het vooruitzicht. Geniet er nog maar optimaal van.
Goh, 50% betaald tijdens het ouderschapsverlof? En een verlenging daarvan? Had ik nog niet gehoord. Dat is ook goed nieuws. Mochten we een beebje krijgen, dan wil ik zeker minder gaan werken, maar als dat de eerste tijd nog voor de helft betaald wordt, dan heb ik daar natuurlijk helemaal niets op tegen.
Hihi, ja Amerikanen en hun eetgewoontes. Ik heb een jaar in Amerika gewoond en ik heb het allemaal van dichtbij mogen beleven. Het lijkt wel alsof de meeste mensen daar of enorm veel eten en dus ook erg dik zijn, of bijna niets eten en broodmager zijn. Die laatste groep vind je bijna elke ochtend in "the gym". Er lopen natuurlijk ook genoeg 'normale' mensen rond, alleen vallen die niet zo op.
Ik hoop dat we er hier in Nederland in slagen om onze eetgewoontes op een gezonde rit te krijgen voordat het hier zo erg wordt als in Amerika. Ik heb wel het idee dat er steeds meer gezonde alternatieven op de markt komen die toch nog lekker zijn. Hopelijk zet dat door.

@ Pat: Jeetje, wat een gedoe met die bloedonderzoeken. Ik zou het ook niet weten hoor. Inderdaad, niets doen is ook maar niets, maar spuiten is ook niet geweldig. Lastig.
Moeilijk, he, om je niet bezig te houden met allerlei kwaaltjes? Hoezeer je jezelf ook voorneemt om het niet te doen, toch doe je het. Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders, je wilt het per slot van rekening zo graag. Gelukkig staan we bijna bovenaan. Kim zal ongetwijfeld nu heel snel ook wel weten waar ze aan toe is en hopelijk verhuist ze met een + test naar beneden.
Ik denk ook steeds allerlei dingen te voelen, maar net als jij denk ik ook wel dat ik mezelf vanalles wijs kan maken. De vorige ronde was ik ervan overtuigd dat het raak was, maar dat bleek niet zo te zijn. En ik was niet de enige. Er zijn er hier meer die vanalles voelen voor hun NOD en daardoor bijna zeker weten dat het raak is, om vervolgens teleurgesteld te worden. Dat helpt me nu wel een beetje, moet ik zeggen. Ik heb het eerder bij mezelf gezien en ik heb het hier al bij een aantal meiden gezien. En ook bij die vriendin van mij. Nu, wanneer ik weer eens heel sterk het gevoel heb dat ik wel zwanger moet zijn omdat ik weer wat voel, kan ik vaak wel afstand nemen en om mezelf lachen. Ik wil  het gewoon echt heel graag. Net als jullie.
Gelukkig zijn er ook al een paar meiden die wel weer zwanger zijn geworden. Dat geeft ook hoop. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan gewoon maar afwachten.
En uh, wat ik nu ook tegen mezelf zeg, mocht ik straks weer ongi worden, dan is de teleurstelling er ongetwijfeld toch wel.

Komend weekend gaan we 2 dagen weg. Mijn man z'n ouders zitten een weekje op de veluwe en daar gaan we naartoe. Zijn zus komt ook met haar gezin. Daar heb ik wel zin in. Wordt ongetwijfeld heel gezellig. Bijkomend voordeel is dat ik dan hopelijk een beetje afgeleid ben.
Nou, nog 1 dag werken. Manlief heeft vanmiddag vrij. Zou ik ook wel willen, maar helaas zit dat er niet in. Even volhouden dus nog maar!!!
Groetjes,

Hoi,

joh Laura, balen dat je toch ongi bent geworden zeg....maarre gelukkig geniet je lekker van je vakantie...

Kim, joh meid wat hou je het spannend!! Hoop zo dat je een +test krijgt! Duim voor je.

Els: wat fijn dat je er weer bent! Doe rustig aan, dat heeft je lichaam echt nodig hoor!! Dus probeer je te laten verwennen en hopelijk kunnen jullie ook weer snel aan de klus.

Patricia: wat voor bloedtesten heb je laten uitvoeren (of heb ik iets gemist)?? kan het niet helemaal uit je verhaaltje halen namelijk...sorry

Jannie: al bij de dokter geweest voor je jeukjes?? Oh khoop zo dat de dokter er iets voor kan geven dat je hier vanaf helpt tijdens je zwangerschap!

Ik had gister weeeeeer de hele dag last van mijn buik.....nu gaat het wel weer...weet gewoon niet meer wat ik moet doen, want dit is de week van mijn eisprong....dacht dinsdag mijn ei te hebben gehad, maar zeker weten doe ik niet...nou goed, zijn in ieder geval keurig om de dag aan t klussen..hihi

Alleen vanmorgen moet ik even werken...om 12.00 uur klaar, dan boodschappen doen, bakken en pannen soep maken voor morgen, dan vieren we vanaf 14.00 uur mijn mans verjaardag....nu maar hopen dat de visite een beetje verspreid komt....hoop dat echt!! T past anders niet in huis allemaal...ga ook maar even 2 partytenten in de tuin opzetten....kunnen er ook een paar naar buiten, temp wordt goed, als t maar droog blijft...haha

Nou meiden fijn weekend alvast!

liefs Yosha

Goedemorgen,

Miep: goed plan om het zwangerschapsverlof te verlengen; hopelijk gaat iedereen akkoord en voeren ze het per direct in! Zwemmen met mn petekindje: leuk maar vind dat met zon kleintje best eng en..... is niet heel erg goeed voor mijn eczeem.

Yf: leuk joh dat jullie eindelijk weer voor t echie kunnen klussen! 3 keer = scheepsrecht! Jij dus ook al zo benieuwd naar mn echo? Nou ik ga na het ziekenhuis wel aan het werk dus het zal pas 's avonds worden dat ik mn echo kan mailen, maar zal hier zsm een berichtje op zetten natuurlijk!

Els: fijn dat je weer thuis bent! Dus wel heftig geweest... gelukkig zijn je eierstokken nog intact! Sterkte; doe maar heeeeel rustig aan, des te eerder ben je weer de oude.

Loreane: waar ge je ergens heen? Lekker hoor! Ik morgen over 2 weken naar Zuid-Spanje! Lekker!

Patricia: moeilijke beslissing lijkt me, maar ik zou zeggen: laat het even goed bezinken! Je staat nu weer hoog in de lijst: ik hoop dat je symptonen nu wel eens resulteren in een positieve test! Duim duimk duim!

Kim: aaaaah wat spannend! Jajjjjks!!! heb je wel getest met ochtendurine? Geeft beste resultaat... Spannend meid maar zolang er geen ongi is heb je nog hoop. Ik heb al 2 keer gehad dat ik pas 5-7 dagen na mijn NOD positief testte,....
Keep us posted!!!

Laura: jammer zeg, echt! Gelukkig ben je nu lekker op vakantie en heb je tijd om leuke dingen te doen!! En volgende week zaterdag alweer je ei! Dat is dan wel fijn die korte cyclus, al is het een schrale troost!
Heb trouwens al vaker gehoord dat je moet rekenen met de dag van de Grote Doorbraak, dus niet de eerste druppel.
Shoppen in Miami: wow! Ben je met een lege koffer gekomen? Hoop het voor jullie! Lekker he die US$!

Voor iedereen die wat kilo's wil kwijtraken: ik heb heel veel baat gehad bij een koolhydraat- en suikerarm/vrij dieet. Koolhydraten lijken je energiebevoorraders voor die kan je ook uit eiwitten halen en groente. Heb het wel onder begeleiding gedaan van een dietist, dus moest elke week / 2 weken op t matje komen. Dat was voor mij al een reden om enorm mijn best te doen!

Nog 1 week en 6 dagen... Dat schiet op. 13 dagen klinkt eigenlijk nog veel en veel beter! Gister lag er weer n kadootje van mijn mama, een verzilverd echo-fotolijstje. Voor straks als de mooie echo er is!!
Heb nieuwe hormoonzalf gekregen maar lees her en der dat het niet suuuperslecht is. Heb toch een paar keer die cutivate gebruikt (foei?) en nu ga ik over op de lagere dosering. Ben wel enorrrrrm toe aan weekend; ben echt altijd brak en moe. Goed teken maar niet zo praktisch met mijn ft baan.

Vanavond feestje van mn broer en zn vrouw maar we gaan al gelijk om 21uur en snel weer naar huis / bed. Morgen evt naar het strand in Scheveningen en om 16uur hebben we een surpriseborrel voor een vriendin die 30 wordt. Daarna evt hapje eten bij een Mexicaan met zn 2tjes. Zondagmiddag dus iets doen met mn petekindje.
Jullie nog leuke weekendplannen?

Groetjes Jannie!

he jannie,
ik ga morgen naar gran canaria voor 12 dg!!! neem aan dat daar het zonnetje schijnt?!?! lekker bakken en zwemmen met die kleine! heerlijk!!
ga jij met de auto of vliegtuig??? zal daar vast ook mooi zijn!

Terug
Bovenaan