We gaan ervoor!! - Part I

Hi Loreane,

oooh wat heerlijk voor jullie!! Wij gaan ook vliegen. Tis 2500 km dus beetje ver, maar mn ouders gaan wel met de auto (we logeren bij hen) maar zij zitten er 2 maanden dus dan is een auto wel erg handig!

Ohh ik zie dat ik mn tekst niet in t roze had gedaan, shame on me! ;-))

Groetjes Jannie

Ha Miep en de rest van de dames natuurlijk,

Ik heb het gevonden van het zwangerschapsverlof verlengen: http://www.nu.nl/news/1726463/30/rss/Brussel
_wil_zwangerschapsverlof_verlengen.html
Al rond 1 oktober dit jaar wordt het besluit genomen, dan zal het vast per direct of heel snel ingaan. Klink goed!!

En voor wat betreft het ouderschapsverlof:
http://home.szw.nl/index.cfm?
rubriek_id=391818&hoofdmenu_
item_id=13826&link_id=126174
Nu is het zo dat ONbetaald ouderschapsverlof een recht is. Betaald verlof kan geregeld zijn in je CAO (zoals bij mij, dat we het voor 50% doorbetaald krijgen). Nu is het nog 13 weken, dat wordt dus 26 weken.

Groetjes!

Hoi dames,

Alweer lekker weekend, ben er weer echt aan toe!
Ik ben niet meer ongesteld, na 8 dagen en voel me weer klaar voor de 'strijd'. Heb voor 't eerst in mijn leven ovulatietesten gehaald en ga er morgenochtend maar eens eentje uitproberen. Ik had nooit verwacht dat ik deze zou gaan gebruiken. Wat kan een mens veranderen. Gelukkig vindt mijn man het prima,pfffff...

Ach Els, ik heb 't met je te doen, weet hoe je je voelt.... Ik had ook een dermoidcyste en helaas is bij mij de eierstok en eileider er wél uitgehaald. Maar voelde me na de operatie ook zoooooo misselijk, was niet aanspreekbaar, de hele dag. En die pijn erna was ook heftig, vooral de wond waar alle instrumenten doorheen zijn gegaan. Is het bij jou gebleven bij een kijkoperatie of is 't een snee vergelijkbaar met een keizersnee?
Ja hoesten, lachen deden erg zeer. Bij mij hielpen de paracetamollen wel wat, ik slikte er 4 keer 2 op een dag. Gewoon slikken hoor!
Ik had verwacht dat ik er moeite mee zou hebben om een eierstok te moeten missen, maar gelukkig voel ik dat niet zo. Heel veel sterkte en doe 't echt rustig aan. Ik heb gemerkt dat hoe meer ik deed, hoe meer pijn ik had.

Laura, balen van je ongi, wat kan een lichaam je toch steeds voor de gek houden, geniet van de laatste leuke dagen........

Verder weet ik 't even niet meer, ben moe en ga even lekker hangen....

Gr Roos

Hey dames!!

Hier alles ok. Ben fijn misselijk en errug moe. Maar dat hoort erbij en zorgt ervoor dat mijn onzekerheid wat minder is. Nog een paar dagen en dan de 1e echo. Dinsdag om 14:15.

Laura: wat KLOTE zeg dat je red devils zijn gearriveerd!! Je vakantie is super zo te lezen. Geniet maar lekker van de laatste paar daagjes!

Ik reageer komend weekend ff op alle anderen.

Grtz Linda

Hi ladies,

Linda: "fijn" dat je misselijk bent! Net zo erg als bij Niek? Dinsdag de echo; schiet al op meid! Gaat vast helemaal goedkomen! Dan ben je 7 weken en 5 dagen. Leuk, dan is er al wat te zien! Ik mag over 13 dagen, kan niet wachten.....

Ik had een feest vanavond maar heb het afgezegd. Had na mijn werk an een slaapje gedaan, na het eten (frietjes jammie) al op de bank gelegen en ahd het koud, ben beroerd, moe. Kortom; algehele malaise en geen schande om af te zeggen! Nu dus onverwacht n avondje thuis, lekker vroeg naar bed zodat ik morgen fit(ter) ben.

Heb trouwens mn "record" verbroken... Vorige keer had ik de fatale echo na 10 weken en 4 dagen, zover ben ik vandaag. Door alle kwaaltjes heb ik er een goed gevoel bij, dat is dan wel weer fijn. Reden voor een klein hoera'tje!

Fijne avond en fijn weekend ladies!
Groetjes Jannie

Dag allemaal,

Nog steeds geen rode duivels gelukkig, maar helaas ook geen positieve test. Aangezien het mijn eerste menstruatie kan zijn na de miskraam, weet ik ook niet of het daardoor anders zal zijn qua tijdsbestek dan.
Aangezien ik een echo heb gehad waarop te zien was dat mijn ei rond de 19e plaats zou moeten vinden(ik voel dat nooit) ga ik ervan uit dat dat toch ongeveer wel klopt.
Ondertussen wel al mijn testen erdoorheen gejaagd en nu dus maar weer nieuwe testen besteld bij sensitest. Hopelijk zijn ze sneller binnen als vorige keer. Als ik ze morgen niet binnen heb ga ik even een paar dorpen verderop(met eigen zaak ben je nogal bekend in de opgeving en wil ik geen testen kopen in de buurt) een extra testje kopen voor zondag. ik zal dan de ochtendtip meenemen. Bedankt!

Laura:
Ik ind ook dat een op de drie minimaal raak moet zijn, voor ons allemaal!

Linda:
Lekker rustig aan! En veel plezier met de echo.

Loraine:
Heerlijke vakantie toegewenst!

Groetjes,
Kim

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
-

32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

-

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
-

33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
-
33
Gron
21/8-10/9

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hey,

Ik zit middenin de film "de da vinci code". Het boek heb ik 3 jaar geleden al gelezen en vond het prachtig. De film is redelijk. En ik kan heerlijk languit op de bank liggen.

@ Kim: spannend hoor!!! Ik duim voor je!!

@ Jannie: nix aan dat je je niet top voelt. Idd HOERA voor jou!! Het komt zeker weten helemaal goed met je beeb.
Ben jij ook misselijk?? Ik mn. na het opstaan. Dan ook echt overgeven en daarna vrolijk weer eten. Gek gevoel. Overdag kan ik plotseling kokhalsen zonder duidelijke aanleiding. Bij niek en mijn 2e zwangerschap ging het precies zo.
Idd spannend de echo dinsdag. Een ding is zeker en dat is de grootste onzekerheid dan over zal zijn.

Geniet van je onverwachte avondje vrij en veel plezier met je neefje.

Grtz Linda

Hoi!

Kim, ik duim met je mee dat die red devils weg blijven joh! Best spannend he? Tja, en nog geen positieve test. Daar is ook zo weinig van te zeggen. Ik kon de laatste keer 3 dagen  voor de NODdatum testen (toen was hij al positief). Het blijft een gemiddelde he, 14 dagen na eisprong. Of had je het aantal dagen tussen eisprong en NODdatum al uitgerekend voor jezelf? Dit kan nl. wisselen per vrouw. Heb gehoord dat het wel een vast aantal dagen is per persoon en dat die eerste periode kan wisselen in aantal dagen als je een onregelmatige cyclus hebt. Hoe dan ook, ik hoop dat je straks superblij met een positieve test in je handen zult staan!

Ik heb vanaf vandaag pas geen gespannen 'linkerkant' (eierstok) meer  terwijl ik volgens mijn ovutesten mijn eisprong di. of wo. zou moeten hebben gehad. Maar goed, wie weet betekent die spanning wel heel wat anders. Dat is dus weer afwachten. We hebben in ieder geval weer flink ons best gedaan.
Nu weer wachten op mijn NODdatum....

Fijn weekend! Wij gaan NU naar de Apenheul vertrekken en de babygorilla bewonderen. Hopen dat het droog blijft!

Terug
Bovenaan