We gaan ervoor part II

Oe, oeh, Laura, mag ik er wel een theorie op los laten? Want ik heb er wel een.
Of zal ik jouw voorbeeld volgen en het ook maar gewoon negeren? Dat wil ik wel doen hoor. Het blijft per slot van rekening toch gewoon afwachten. Maar mocht je mijn theorie willen horen, dan schrijf ik 'm graag op.

@ Laura:
In theorie kan je ei natuurlijk verlaat zijn. Maar dat lijkt me niet. Vorige week stond ie op de echo al op springen. Als 't echt nu pas is gesprongen, dan heeft dat wel errug lang geduurt. Bovendien heb jij eigenlijk altijd een korte cyclus. EN, ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van bloedverlies bij je eisprong. Dat lijkt me dus niet.
Innestelling, daar voel ik veel meer voor. Voor wat betreft de timing, klopt het wel ongeveer. Vorige week stond je ei op springen en nu heb je dat bloed. Maar daarnaast had je nu ook last van je drempelpijn. Dat zou je natuurlijk bij de innestelling ook kunnen voelen. Helaas is Jannie er deze week niet, dus ze kan dit nu even niet bevestigen, maar zij klaagde op een gegeven moment (nog voordat ze wist dat ze zwanger was) ook over pijn onder in haar buik. Als ik het me goed herinner, was dat specifiek als ze opstond en zich strekte. Ik weet nog dat ik, toen ze het omschreef, meteen vond dat dat precies zo was zoals ik (en jij geloof ik ook) mijn eisprong voel. Niet lang daarna had ze een positieve test.
Ik kan helaas niet terug vinden wanneer ze dat precies zo voelde. Jannie heeft dat misschien nog wel ergens opgeschreven, maar ze is er nu niet, dus ze kan het ook niet nakijken. Maar ik denk (en hoop) dat dat misschien wel de innestelling was. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat de innestelling zo voelt.
In jouw geval zijn er nu dus  drie dingen die kloppen voor de 'innestellingtheorie"; 1) de timing 2) het bloedverlies en 3) de drempelpijn.
Het kan natuurlijk ook helemaal iets anders zijn, zeker met jouw cyclus die nog steeds niet helemaal is zoals die was voor je mk. Ik wil je niet gek maken. We weten allemaal dat we onszelf al gek genoeg maken zonder dat de anderen (in dit geval ik) erover gaan speculeren. Maar ik hoop het zooooooooo voor je.
Wat een ellende, he, dat wachten. Waarom kunnen we nou niet meteen weten of het raak is of niet? Bah, niet eerlijk.

Nou, ik moet weer aan het werk. De plicht roept. Zucht.

He Laura,

wil je niet al te hoopvol maken, maar het kan inderdaad innesteling zijn....ik had het vorige keer wel laat, op mijn NOD dacht ik dus ongi te zijn geworden, had heeeeel klein beetje bloed (vergelijk druppel rode verf in bakje water, die kleur)...en gewoon mijn ongi pijn, dus ik dacht shit, ongi geworden, dit had ik 2 dagen, toen niets meer en toen 2 dagen weer wel....toen ongi niet doorzette testte ik dus positief....

Ik duim voor je meid!!! Zou wel leuk zijn, bij mij is het deze maand niet gelukt, maar jij hebt dus nog kans ....duim duim duim...

liefs Yosha

Hee Miep,
Toch leuk om te lezen wat anderen ervan denken hihi!!
Mijn theorie was ook de innesteling. Zat wel even aan een laat ei te denken, maar dat lijkt me ook erg stug aangezien ie vorige week al bijna op het punt van springen stond. En ik weet nog wel van vroeger dat ik toen ook korte cycli had.
Het is nu dag 20 en dan zou mijn ongi pas op z'n vroegst rond dag 30 komen. Dat duurt echt te lang voor mijn ongi.
Dus idd, de innesteling. Maar je begrijpt, ik kan mezelf helemaal gek maken en dat wil ik niet. Dus probeer het te negeren en er niet teveel aan te denken. Is erg moeilijk!!!

Ik ben net op zoek geweest naar Jannie haar steken. Kan me nog herinneren dat ze een keer schreef dat het klussen pijn deed vanwege die steken. Heb het niet kunnen vinden helaas, bijna onze hele eerste topic doorgespit. Wel heeft ze het vanaf 18-7 over een zeurende buikpijn. Op 26-7 heeft ze positief getest en volgens mij rond 7-7 haar ei gehad, achteraf berekend aan de hand van de uitgerekende datum.
Dus 11 dagen na ei opeens die buikpijn.

Bij mij is het ei maximaal 7 dagen geleden, dus dan zou het wel erg vroeg zijn dat ik iets voel. Aan de andere kant zou het wel kunnen......
Grrrrrr.....ben ik er toch weer mee bezig!!
Ik ga maar eens even naar het toilet om te checken hoe het nu  is.....
Ben weer terug: nog steeds gekleurd slijm.
Hmmm er moet daar binnen wel iets gaande zijn, het kan in ieder geval niet van het klussen komen!

Ik ga maar weer eens aan het werk, afleiding!!!! Moet geduld hebben, pas zondag is mijn NOD. Zucht....

Arme Laura, zo ontzettend moeilijk om jezelf niet gek te maken als je het zoooooo graag wilt.
Mij is dat de laatste keer gelukkig wel redelijk gelukt. Ik had me ver van tevoren bedacht dat ik in ieder geval wel zwanger kan worden en dat het dan gewoon een kwestie is van goed timen EN van tijd. Ik wist in ieder geval zeker (door ovutesten) dat wij goed getimed hadden. Elke keer dat ik weer met allerlei tekenen (of gebrek aan tekenen) bezig was, bleef ik tegen mezelf zeggen "doet er niet toe wat er deze ronde gebeurd, het belangrijkste is dat de timing goed was. Dat is het enige waar we controle over hebben en dat is gelukt". Net zo vaak tot ik weer rustig werd en het grotere plaatje kon zien. Maar het valt niet mee, hoor.
De eerste ronde na mijn mk had ik op dag 11 wat bloed. Ik ben toen gaan zoeken op internet of dat de innesteling kon zijn. Ik kon toen niet vinden dat dat absoluut niet mogelijk was, maar wat ik bijna overal las, was dat de innesteling meestal ongeveer een week na je ei is....
Verder geloof ik wel in kansberekening. Simpelweg omdat het woord zelf al zegt dat het niet over garanties gaat, maar over de KANS. Ik heb eens ergens gelezen / gehoord dat wanneer je timing goed is, dat je dan elke ronde 20% kans hebt om zwanger te raken. In mijn ogen is die kans niet echt bijzonder groot, helaas. Maar dat houdt wel in dat de kans dat je binnen 5 keer (en het getal 5 heb ik hier uiteraard bewust gekozen) zwanger raakt al zo'n 67,2% is. Dat staat me al meer aan.
Ik snap genoeg van kansberekening om te beseffen dat wanneer je de eerste 4 rondes al achter de rug hebt, dat dan de kans dat je in de 5e ronde zwanger raakt weer gewoon 20% is. Da's dan weer minder goed nieuws. Maar goed, die 67,2% wil toch ook wel wat zeggen. En na 6 rondes is die kans al 73,8%. (Ervan uitgaande dat die 20% klopt).
Ach, ik weet het ook allemaal niet. Ik hoop gewoon zo voor je (en voor de andere meiden natuurlijk ook) dat het raak is, dat ik het liefste zoveel theorieën op je kans op een zwangerschap loslaat, dat de kans naar 100% gaat. Helaas werkt dat niet zo.

Goed, ik besef me dat ik niet echt meewerk aan jouw poging om jezelf niet gek te maken. Vergeet dus maar alles wat ik heb geschreven. En bedenk je dat er nog steeds een redelijke kans is dat je niet zwanger bent, maar dat er wel een kans is dat het wel zo is. En dat het uiteindelijk goed komt, als je maar goed blijft klussen!!!

Hee Miep,
De miskraam is gelukkig de afgelopen tijd  op de achtergrond geraakt. En 1 positief ding dat ik erdoor geleerd heb: ik kan zwanger worden! Het is heel rationeel, maar het helpt me wel, dus dat is iets wat ik mezelf maar voor hou.
Verder denk en hoop ik dat het gewoon een kwestie van tijd is.
En dan hou ik mezelf verder voor dat iedere keer dat ik ongi word en niet zwanger ben, het dichter bij komt dat ik de volgende keer wel met een positieve test in handen sta. Idd, de kansberekening waar ik ook al over nagedacht heb.
Gelukkig kan ik er nu ook al stukken minder mee bezig zijn dan de afgelopen keren. Ik ben gewoon een stuk rustiger door bovenstaande ideeën.
Het is een kwestie van tijd, maar het komt vanzelf!!

@ Laura: En zo is het maar net.
Een van de dooddoeners die mensen je voor de voeten gooien na een mk is inderdaad "maar je weet nu in ieder geval dat je zwanger kunt raken". Op dat moment zelf is dat het laatste wat je wilt horen. Je bent per slot van rekening net je beebje kwijt geraakt. Maar zoals je zelf ook al zegt, een paar maanden later is dat wel heel fijn om te weten. Het is gewoon een kwestie van tijd. Sommige van ons hebben heel veel geluk en raken snel weer zwanger. En anderen doen er iets langer over, maar het komt wel goed!!!!!

Terug
Bovenaan