We gaan ervoor part II

Hoi Laura,

Ik vond dit voor je op fertilityfriend.com:

Why do I have eggwhite cervical fluid after I have already ovulated?

Some cervical fluid after ovulation is possible because the corpus luteum, though its main function is to produce progesterone, produces estrogen in small amounts. This may cause you to see some fertile-looking cervical fluid, even after ovulation.

If your temperatures and other signs show clearly that you have already ovulated, then you can be confident that you are no longer fertile. It is also not uncommon to confuse semen and eggwhite or watery cervical fluid. Some women also notice some fertile-looking cervical fluid just before menstruation.

However, if your chart does not show clearly that you have already ovulated (with a clear and sustained thermal shift) do not stop having intercourse. Keep on considering the possibility that you are still fertile as long as you see fertile cervical fluid to make sure you don't miss a chance to conceive.

Het komt dus voor na ovulatie maar het kan ook zijn dat je nog niet geovuleerd hebt. Heb je ovu-testen gebruikt deze maand? Weet je zeker dat je ei al is geweest?

Marijke

Hoi Marijke,
Bedankt!
Nee ik weet niet zeker of mijn ei al is geweest. Maar dinsdag bij de echo was ie 2 cm en volgens de echoscopiste zou het niet meer zo lang duren. Heb geen ovu-testen gebruikt.
Aangezien ik over een week al mijn NOD heb, moet het dus ook eigenlijk wel. Mijn langste cyclus het afgelopen jaar is 26 dagen geweest, die van de miskraam niet meegerekend. En ik tel nu mijn NOD over 25 dagen. Ook vroeger was mijn ongi altijd eerder te vroeg dan te laat.

Goedenavond meiden,
ook hier schrijven we weer hard door. Haha alweer op pagina 3!

San, welkom hier. Helaas heb je ons moeten vinden. Het was natuurlijk prettiger geweest als je 'gewoon' naar een maandforum had gekund. Maar ik vond het wel heel fijn om zo na mijn curretage met lotgenoten te mailen. Wij zijn ook al lang bezig met onze kinderwens. In oktober 2006 heb ik een mk gehad, in januari 2008 heb ik met 23,5 week een zwangerschap af moeten breken, omdat de nieren van mijn zoontje zich niet goed ontwikkelden. In juli heb ik een curretage ondergaan nadat ik zwanger bleek van een leeg vruchtzakje. Nu ben ik weer zwanger, vandaag precies 6 weken. Dat is al langer dan bij de 1e miskraam.... Bij ons lukt het dus wel spontaan en dat is prettig.
Voel jij je eisprong, of ga je met ovulatietesten aan de gang? Of wacht je gewoon af. Hier gebeurt het allemaal, dus in die zin is niks gek. Het lijkt met heel wat om hormonen te spuiten om zwanger te worden. Maar ja die wens he!! Maar goed, eerst deze miskraam verwerken, het is niet iets dat je in de koude kleren gaat zitten!!

Linda, sjonge nu al in positiebroeken, haha. Herkenbaar hoor, bij het lege vruchtzakje paste ik ook al snel niet meer in mijn broeken. Nu gaat het wel. Misschien heeft die maand sporten nog wat verschil gemaakt. Ik merk dat ik dat wel heel eng vind nu trouwens. Ga nog wel, maar doe lekker rustig aan!
Lekker dat je huis bijna klaar is. Ik begrijp dat jullie het volledig opgeknapt hebben. Wanneer staat de keuken gepland??

Yoshua, he zeg meid, balen zeg. Jouw lichaam houdt je echt goed voor de gek. Eerst allemaal kwalen, dan zijn ze weg en heb je geen hoop meer. Dan komen ze weer terug, samen met de hoop en dan wordt je om je oren geslagen met die ogni, heftig hoor! En succes met het negeren van je kwaaltjes de komende periode, knap als je het kan!!

MaikeSanne, heftig zeg je eczeem!! Kan me voorstellen dat je er helemaal depri van wordt. Helaas kan ik je niet helpen. Heb wel iets last van eczeem, maar dat is minimaal en zit op mijn bovenarmen. Het is nu wel iets heftiger, met die hormonen, maar ik smeer het iedere morgen in met bodylotion en daar laat ik het bij. Ik heb er dus echt maar weinig last van.

Loreane, fijn dat je vakantie zo leuk was!! Logisch dat je dat ei van je niet kon vergeten. Maar toch ga je er ook op vakantie meer ontspannen mee om geloof ik. Dus hopen maar dat het deze ronde raak mag zijn!!

Laura, zag je stukje over een kindje met een hazelip. Tuurlijk is het niet fijn als je kindje zoiets heeft, maar ik had er heel wat voor over gehad, als Bas* die hazelip gehad had.............. Maar dat zullen jullie wel begrijpen. Ieder wil het liefst een gezond kind, dat snap (en wil) ik ook!!

Miep, ik krijg inderdaad een inwendige echo. Dat heb je als je bij de gyn loopt. Hoe staat het met je kwaaltjes??
Lastig he, wanneer je het moet gaan vertellen. Ik heb die behoefte eigenlijk helemaal nog niet. Terwijl ik het de andere keren al heel snel op mijn werk verteld had. Nu wil ik eerst zekerheid en hoop ik tot de 12 weken (of langer, heb bij de 11 weken 2 weken vakantie nl) mijn mond te kunnen houden. Naar ouders enz weet ik het echt nog niet. Eerst een of twee goede echo's. Wacht nu zelfs nog met de aanmelding te versturen van het KDV. Had ik de vorige keer al gedaan, want ja iedere dag wachten kan nadelig zijn, maar nu wil ik eerst het hartje zien. Ik hoop dus dat de aanmelding vrijdag op de bus kan!!
Hier lijken de kwaaltjes te gaan komen. Was ik er gister van overtuigd dat het weer mis zou gaan, werd ik later op de dag wat onpasselijk bij eten en drinken. het is nog geen misselijkheid, maar vandaag kwam het soms in de buurt. Als ik echt misselijk ben, moet ik overgeven, dus hopenlijk (nou ja) gaat dit deze week gebeuren. Mijn borsten zijn niet heel gevoelig, maar steken toch wel behoorlijk, dus daar gebeurt ook van alles en ik heb vannacht minder geslapen en ben vandaag echt heel moe!!

Marijke, hoe gaat het met jouw kwaaltjes? Heb jij het al aan je ouders verteld??

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi allemaal,

Ik ben deze week niet zo actief geweest op het forum omdat mijn man mijn PC nodig had, nu slaapt hij even dus ga ik er snel op!

Ik heb mijn nieuws nog niet aan mijn familie verteld, mijn dochters waren er steeds bij en ik wil deze keer niet dat ze het weten tot ik zeker ben dat het allemaal goed gaat komen. Ze zijn al zo vaak teleurgesteld geweest. De jongste zei gister wel tegen me dat er volgens haar een baby in mijn buik zat, ze willen het ook zo graag. Ik probeer het nog 9 weken geheim te houden, dan ben ik 14 weken als alles goed gaat.

Patricia: kwaaltjes heb ik niet, maar die heb ik sowieso nooit in het 1e trimester. Daar heb ik geluk mee, maar die bevestiging van ochtendmisselijkheid zou ik soms ook wel fijn vinden! Ik zie wel dat mijn tepels donkerder en groter worden, verder merk ik niets. O ja en moe maar dat heeft iedere moeder van peuters/kleuters!

Yosha: balen van je ongi! Dat had ik echt niet verwacht! Het zou kunnen dat je lichaam na de miskraam nog steeds een beetje op een zwangerschap is ingesteld en dat je daarom die zwangerschaps-symptomen krijgt? Of misschien let je er nu meer op dan eerst? Op naar de volgende kans maar, het gaat jullie vast wel snel lukken!

MaikeSanne: wat erg van je eczeem! Mijn zus heeft er ook vaak last van gehad en gebruikte (met tegenzin!) hormonenzalf. Ze gebruikt ook nooit zeep, alleen producten die hypo-allergeen zijn. En ze smeert zich elke dag in met vaseline intensive care bodylotion. Nu gaat het wel beter met haar. Ga je morgen naar de huisarts?

Laura: over dat kindje met een hazenlip. Dat is dus de reden waarom je goed foliumzuur moet slikken, want dat helpt het voorkomen. De kans is heel klein dat je een kindje met zo'n afwijking krijgt. Moederliefde zorgt er toch wel voor dat je zielsveel van je kinderen houdt, hoe ze er ook uitzien. Ik was na de geboorte van mijn eerste zo stapelverliefd, ze was zo ontzettend mooi vond ik, maar toen ik een jaar later de babyfotos bekeek zag ik dat helemaal niet meer terug. Zo mooi was ze niet toen ze geboren was, ha ha. Love is blind!

San: welkom hier, dit is een ontzettend gezellige groep en we steunen elkaar allemaal. Ik heb in juni een miskraam+currettage gehad. Ik was bijna 14 weken zwanger. Er word nog onderzocht waarom het misging, de gyn. denkt zelf een voedselvergiftiging (listeria bacterie). Nu ben ik 5 weken zwanger en ik hoop dat het nu wel goed gaat. Ik heb de cyclus dat ik zwanger werd ovu-testen gebruikt, en dat werkte dus heel goed. Die kun je goedkoop bestellen op sensitest.nl.

prettige avond nog allemaal!
Marijke

Hallo meiden,
Jeetje, waarom gaat dat weekend altijd zo snel voorbij....

Over dat kindje met hazelip nog even. Ik was wat ongenuanceerd dat het een heel lelijk gezicht was. Tuurlijk Patricia, als je bij Bas* had mogen kiezen, dan had ik dat ook duizend keer liever gehad. Dat begrijp ik maar al te goed.
Maar ja, je wilt nu eenmaal het liefst een gezond kindje. Tuurlijk zul je zielsveel van je kindje houden, ongeacht hoe het eruit ziet. Maar ik realiseerde me wel even dat er altijd iets mis kan gaan.
Dit kindje staat een stuk verder van mij af en dan zie je sneller de dingen die niet mooi zijn....
Ik slik idd al vanaf januari een multivitamine speciaal voor zwangere vrouwen (of die dat willen worden). Daar zit foliumzuur in.
Slikken jullie ook allemaal foliumzuur en/of zo'n multivitamine??

Marijke, wat grappig dat jouw jongste dochter zei dat ze denkt dat er weer een kindje in jouw buik zit. Is dat omdat ze het zo graag wil of omdat ze ergens wel iets door heeft??

Nou ik ga lekker voor de buis hangen (Gooische Vrouwen).

Komende week wordt weer een spannende (wacht)week.......

Grtzzzz Laura

Hoi Laura en alle andere dames.
Het is hier zelfs gezellig druk! Leuk enne.... fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan.
Wat betreft het schema volgens mij moet het 9/10 zijn.
Als ik namelijk over drieweken geen menstruatie heb (of zwanger ben) dan moet ik weer aan de provera (hormonen) om menstruatie op te wekken. (dan zal ik de data eventueel ook weer veranderen)

Even mijn verhaal (weten jullie dat ook gelijk)
Ik ben toen ik 16 was aan de pil gegaan nadat ik >  negen maanden niet menstrueerde. Nu ben ik ruim een jaar geleden gestopt met de pil. In eerste instantie omdat ik wel eens wilde weten hoe een leven zonder de pil is en daarnaast met het oog op onze kinderwens. Ik ben al die tijd eigenlijk wel enigzins bang geweest dat mijn hormoonhuishouding niet helemaal pluis is. En inderdaad helaas was ik in acht maanden slechts twee keer ongesteld geweest. Ik heb wel heel veel eitjes maar ze komen onvoldoende tot rijping en dus geen eisprong. Nu met Clomid wordt mijn eisprong bevorderd.  Ik moet nu op de tiende dag van mijn cyclus naar de gyn voor een inwendige echo om te zien hoe groot de eicel is en om te zien hoeveel rijpe eitjes er zijn. Als er namelijk teveel eitjes zijn heb je teveel kans op een meerling. De twaalfde dag moest ik vervolgens weer terug om te zien of  de eitjes "klaar" zijn. Een week later bloedcontrole om te zien of er daadwerkelijk een eisprong heeft plaatsgevonden.

Deze maand hopen we op een "natuurlijke" dosis hormonen vanwege de MK en hierdoor een natuurlijke eisprong te hebben. (en niet een overdosis aan hormonen nodig)  Tot nu toe  lukt het met hormoontabletten en hoef ik gelukkig geen hormonen te spuiten. Daarnaast hadden we geluk dat het met de eerste keer clomid gelijk raak was. Hierover was de gyn. heel tevreden. Dus proberen wij ook het positieve er maar van in te zien ondanks de ongelukkige wending. Afgelopen donderdag zijn we terug geweest bij de Gyn en was ik helemaal schoon. Daar was ik na twee weken ellende  erg blij om. Als het dan toch zo is....

Sorry...'t is een heel verhaal geworden.
Groetjes San.

Hoi San,
Dan is het toch nog best snel gegaan als de 1e keer die tabletten gelijk aan slaan! Dat is fijn om te weten. Het lijkt me niet makkelijk als je echt die MMM in gaat met allerlei onderzoeken en hormonen spuiten en wie weet uiteindelijk IUI of IVF of hoe het ook allemaal heet. Gelukkig heb ik me daar nog niet in hoeven verdiepen....

Ik zal zo het schema even aanpassen.

Idd, als het dan toch mis is, laat het dan maar zo snel mogelijk over zijn.
Ik had last van bloedverlies en heb op 4 juni een echo gehad. Ik was ruim 9 weken maar er was niks te zien, dus het was niet goed. Op 10 juni kwam de miskraam spontaan. Die dagen waren echt slopend. Het was een opluchting toen het er uit was gekomen!
Op 16 juni weer een echo, ik zou schoon zijn.
Maar op 27 juni had ik weer een enorme bloeding met stolsels.
Op 30 juni ben ik bij de gyn geweest en toen bleek er toch nog iets te zitten. Dit heeft ze ter plekke verwijderd.
Vanwege de miskraam heb ik gebloed en bruin gehad van eind mei tot begin juli. 5 weken  ongeveer. Was er zooooo klaar mee en blij toen alles weer goed was!!!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit