We gaan ervoor part II

Hoi Miep,

Emotioneel zijn we er wel klaar voor.
Ik heb het met de curetage juist een plek kunnen geven en tuurlijk heb ik mijn zwakke momenten maar hoe dan ook wij willen er graag voor gaan.
Moet wel wachten tot het bloeden helemaal voorbij is voor eventuele infecties.
Ook gaf mijn gynecoloog aan dat ik moest wachten tot na mijn ongesteldheid omdat mijn slijmopbouw weer was opgebouwd en dat ik dan minder snel een miskraam zou kunnen krijgen.
Dus niet met reden om te weten hoever ik zou zijn.
Vind het trouwens ook niet echt aangenaam om geen gemeenschap te hebben en dat misschien wel 6 weken lang???? Er mag bij ons namelijk geen condoom aan te pas komen vanwege allergie.

Voor de meiden met twijfels over een eventuele bloeding.
Bij mij in mijn omgeving zijn er een hoop meiden zwanger en 4 van deze 5 hebben allemaal bloedingen gehad en hebben een gezonde zwangerschap. Dus houdt de moed er voor je zelf in.
Mijn klachten verdwenen bij week 10 en met de 12 weken echo bleek het hartje niet te kloppen. Dus ik heb helemaal niet gebloed.
Persoonlijk denk ik nu dat het alle kanten op kan met een zwangerschap en dat een bloeding echt niets hoeft te zeggen.

Zou het inderdaad leuk vinden om gezellig mee te kletsen.

xxx

Joehoe Marijke, wat fijn zeg. Groot gelijk, lekker vieren.
Patricia, hoe gaat het bij jou? Mag je vanmiddag komen of moet je toch wachten tot morgen? Hopelijk heb jij ook snel goed nieuws.

Desiree: Dat met dat slijm, had ik nog nooit gehoord. Het lijkt wel of elke gyn er een andere mening over heeft. Ik ken in ieder geval meerdere meiden die meteen na een mk zwanger zijn geraakt en nu een gezond kindje hebben. Maar goed, ik weet ook niet precies hoe het allemaal zit. Één menstruatie wachten kan natuurlijk nooit kwaad. Nogmaals, gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
En inderdaad, een bloeding hoeft niets te betekenen. En geen bloeding geeft geen garantie dat het wel goed is. Maar desondanks zijn we toch allemaal redelijk ongerust na een mk bij een nieuwe zwangerschap. Wanneer je dan bloed ziet, dan schiet je toch in de stress, hoe vaak je ook tegen jezelf zegt dat het niets hoeft te betekenen. Gelukkig zijn er dan echo's om meer zekerheid te geven.
Zoals nu bij Marijke en hopelijk straks ook bij Patricia.
Leuk dat je hier gezellig wilt blijven kletsen. Je staat geloof ik nog niet in ons overzicht, of heb ik je gewoon gemist? Mocht je er nog niet in staan en er wel in willen, dan kun je jezelf toevoegen. Of in een berichtje je gegevens doorgeven, dan zet een van ons je er wel bij.
Maar alleen als je wilt, niets is natuurlijk verplicht.

Ohh, ik begrijp de onzekerheid, want ik ben nu al bang voor mijn volgende zwangerschap ook al wil ik het dolgraag.
Ben onwijs bang dat ik het constant niet vertrouw en dat ik dadelijk elke week met de verloskundige aan de telefoon hang.

Weten jullie trouwens of je al  extra in de gaten word gehouden na 1 miskraam.
heb zelf het vermoeden van niet.
Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb echt geen idee hoe mijn cyclus dit keer loopt en wanneer mijn eisprong is.
Volgens mij is mijn eisprong ergens volgende week.
maar geef alles nog wel door wanneer weer een idee heb van wat mijn lichaam van plan is haha.

Hoi Desiree,
Eigenlijk alle meiden hier die na de mk opnieuw zwanger zijn geraakt, mochten eerder dan normaal komen voor een echo. Normaal is dat geloof ik zo'n beetje met 10 a 12 weken. Na de mk is dat vaak met ongeveer 7 weken al. Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad, met 6 weken en 5 dagen. Gelukkig een mooi kloppend hartje. Volgende echo is met 10 weken.
Het ligt er ook wel heel erg aan bij welke vk je zit. Sommige meiden moesten wat meer moeite doen om eerder te mogen komen voor een echo, maar bij een heel aantal van ons werd het meteen aangeboden. Toen ik de vk belde om door te geven dat ik weer zwanger was en om een afspraak te maken, werd mij meteen aangeboden dat ik twee weken later al kon komen.
Het verschilt dus per vk (of gyn natuurlijk) maar over het algemeen mag je wel eerder komen na een mk.

Miep, onwijs gaaf dat je eerste echo   goed was, dat was waarschijnlijk wel een opluchting?
Wanneer heb je je volgende weet je dat al?
Met mijn eerste echo had ik mijn eerste echo op 8,1 week al.
Ook erg vroeg en vond het wachten toen al lang tot de 12 weken echo.

Hallo meiden!!!

Tsjonge wat gebeurt er hier vandaag veel!!!
Marijke meis wat fijn dat de echo goed was!! Ga dat maar lekker vieren. Moet een hele opluchting zijn. hebben ze ok nog gezegd waarom je nou dat bloedverlies hebt??

Patricia, he meis heb enorm met jou te doen!!!! Wat spannend!!!! kan niets anders zeggen dan dat ik aan je denk en voor je duim!!!!!

Laura nou bah, toch ongi!!!! wel duidleijkheid maar ook wel balen denk ik....

Miep, toen ik aan school begon was ik wel al 12 weken, dat scheelt wel en had ik net vakantie gehad. Anders weet ik het ook niet hoor!!! En ik werk niet fulltime...... Dus misschien daarom makkelijker vol te houden!! En leren doen ik lekker op de bank, dus dan hoor je mij niet klagen haha..... maar in die eerste 11 weken voelde ik me ook net een dweil en dacht hoe kom ik de dag door!!

desiree welkom hier. De aanleiding is verdreitig, maar hoop dat je het net zo leuk zal hebben hier als wij en we kunen elkaar zo overal in steunen.... neem de tijd voor jezelf. Wij zijn meteen voor een kindje gegeaan weer en ben nu 14 weken zwanger. . Janneke (jannie) net zo.

Groetjes!! marieke

Terug
Bovenaan