We gaan ervoor part II

ha meiden,
nou echo gehad en ik ben er niet zekerder door geworden. Het valt toch tegen dat er zo weinig te zien is, ook al stel je je daarop in.
Er was een zwart vruchtzakje te zien, maar niks daarin. Dat hoeft dus absoluut nog niks te zeggen, maar ik associeer dat meteen met het lege vruchtzakje van de vorige keer.....
Positief is dat het in de baarmoeder zit. En dat er iets te zien was. Ook al was dat minimaal. En ik ken genoeg verhalen dat er in 1e instantie niks te zien was en een of twee weken later wel, dus het zegt echt niks, maar het voelt toch rot.
Ach, hij wil me volgende week terug zien en dan moet er iets te zien zijn. Nog maar een week in spanning zitten dan. Al wist ik dat ook al.
Pff, mag ik aan een winterslaap beginnen??? Dan wordt ik eind maart wel weer wakker met een dikke buik.
Ik zal ook blij zijn als ik echt eens wat kwalen ga krijgen, dat helpt vast ook!
Nu lijkt het voornl hormonaal te zijn. Zit ik te janken bij de tv, wat ik normaal niet doe en ik wissel snel van bui. Voornl thuis. Ik ben wel moe, maar slaap nog niet iedere nacht geweldig op het nieuwe bed, dus dat zegt niks.
mijn tepels zijn gevoeliger, maar mijn borsten niet echt.
mijn darmwerking is zo goed als gestopt, ook heel prettig.
ik lijk vergeetachtiger. Ik kan tenminste weer minder makkelijk dingen onthouden.
Maar die misselijkheid waar ik voor de test al wat last van had, heb ik niet meer. Wel was ik dinsdagavond en gister duizelig. Wat dat nou weer betekent. Volgens de gyn niet echt een symptoom. Dus ik weet het gewoon niet. Er is nog geen spatje roze te bekennen in mijn donker wolkje. Ach volgende week misschien maar dan.
Geen ogni is tenslotte zwanger!! En kwalen hoef je niet te hebben en die kunnen gewoon nog komen, ik ben tenslotte nog geen 6 weken.(5w4d)

Jannie fijn dat jij wel een goede echo had. Ik denk dat ik ook ga springen volgende week bij een hartje, al geeft dat nog geen garanties, en moet ik dan nog 5 weken tot ik redelijk veilig ben.....

liefs
Patricia mama van Bas*

ff het schema aangepast. Mag nu op dezelfde dag als Miep een echo. Hopelijk dan beide blij!!
Heb nog wel even ingevuld wat ik denk dat het wordt. Ik blijf nl een meisje denken, dus dat heb ik er maar ingezet met een vraagteken.
Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
10/9
24/9
1e
1
-

24
Frl

al gehad

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9
33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
17/9
28/9
4e
1

33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Els
11/4
21/9
5/10
5e
2
-
30
Ensch
-

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1

24/09
9.00 u
31
Om-
men
al gehad

Jannie
18/6
30/3/09
?

1e
1

29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?meisje

2e
2
26/9 16u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

32

N-Br

al gehad

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
6/10
33
Utrecht
--=

Hoi Patricia,
Toch een beetje teleurstellend dus, je echo. Had je toch stiekem hoop dat er al wat meer te zien zou zijn??
Volgende week is er vast meer te zien! Maar zal lange week worden. Hoop dat je veel te doen hebt waar je wat afleiding van hebt.

Jannie, helemaal super dat alles goed is!! Mag je het nu van de daken schreeuwen, lekker gaan genieten en met vakantie in de wetenschap dat alles goed is! Wat moet jij opgelucht zijn!!

Ik ga lekker slapen. Manlief is nog even de hort op, vriendin is net naar huis. Ben alweer moe. Alles zat tegen vandaag. Was laat weg van mijn werk, op station was mijn fietsband leeg (maar gelukkig was het alleen een kwestie van oppompen en was ie niet lek) en toen moest ik nog boodschappen doen en opruimen. Dus een race tegen de klok.....
Morgenmiddag ga ik op tijd naar huis!! En dan alweer weekend, heerlijk!

He meiden,

@Jannie: zie je wel alles in orde!!! JOEHOEEEEE!!!!! een gezonde beeb gezien EN gehoord!!

@Patricia: snap je onzekerheid, het liefste zouden we allemaal beginnen met een zwangerschap van 3 maanden....maar tja, dat schijnt niet te kunnen.......(helaas....)
Maar je zegt laat de kwalen maar komen en daaronder noem je toch echt al een heel lijstje op hoor!! Alleen zijn ze minder herkenbaar als misselijkheid en erg moe.....maar wel echte zwangerschapskwalen hoor!! Dus tis echt zo!! Wel fijn dat je volgende week weer een echo krijgt....maar ook dan hoeft er nog niet veel te zien te zijn, bij ons was het toen een vruchtzakje met een puntje erin en in dat puntje weer een puntje en dat was t hartje....maar echt inimini!!

Nou hier nog steeds geen  dus so far so good, maar ik blijf erbij dat de overtuiging van van de week gister ineens verdwenen is en niet meer is teruggekomen, dus ik denk nog steeds dat ik ongi ga worden hoor.....

Gister naar een klant geweest, was pas 18.30 uur thuis en moest om 18.45 uur alweer oppassen bij onze buurkindjes! Gelukkig had manlief even een restant nasi in de magnetron gegooid, dus heb wel even snel iets kunnen eten..

Als het goed is hoef ik vandaag maar tot 12.00 uur te werken, tenzij de paniek uitbreekt, dan moet ik helaas blijven, maar ga maar even van het positieve uit!

liefs Yosha

Goede morgen dames,
Nou, ben vandaag toch maar weer gaan werken. Wel met een hoofd vol snot. Gelukkig blijkt het hier helemaal niet druk te zijn, dus dat is een meevaller. Ik ga wel om 4 uur vanmiddag al naar huis, dat lijkt me wel weer lang genoeg.

@ Patricia: Hoezeer je je ook voorbereid op een echo waar niet veel op te zien is, toch blijft het teleurstellend, he? Door de onzekerheid die je voelt, ben je steeds op zoek naar een beetje bevestiging dat het goed zit en als die bevestiging dan (nog) niet komt, dan is dat gewoon enorm balen.
Dat met dat ontbreken van de zwangerschapskwalen, dat ken ik. Niet misselijk, echt maar heel minimaal last van mijn borsten, geen zeurend gevoel in mijn buik wat ik de vorige keer wel had. Helemaal niets.
Ben wel heel moe, maar ben dan ook enorm verkouden. Verbeterde reuk heb ik ook niet. Kan natuurlijk ook niet met al die snot in mijn neus. Ik weet het ook allemaal niet. Ben bang dat er niets anders op zit dan wachten tot de echo.
Die heb ik trouwens niet op dezelfde dag als jij, hoor. Jij bent volgende week vrijdag  weer aan de beurt, ik de maandag erna.
Gelukkig ben ik komende woensdag een dag vrij, dat breekt de week een beetje. Hopelijk zorgt dat ervoor dat het snel gaat.

Nou, even naar mijn mail van de afgelopen week kijken en dan toch maar weer aan de slag. Tot later!

Goedemorgen dames,

Hier een blije as mama! Gister al een hoop vriendinnen gesproken, erg leuk! Ik was 's avonds wel enorm moe en gebroken, nu ook. Voel me beetje belabberd en vandaag druk hier, dat wordt leuk. Ach de tijd zal lekker voorbij vliegen! Ben zooo blij!
Morgen vertrekken we al om 6.15uur naar Brussel en vanaf daar vliegen we naar Malaga. Dan nog een uurtje naar het appartement en dan: genieten! Vanavond alles nog inpakken enzo, dus ben morgen lekker moe. prima!

Patricia: logisch dat je je niet zekerder voelt. Ik herken je woorden en klachten ook enorm goed van mij in t begon. Zo van: Ok, er zit iets maar ja: kan net zo goed leeg zijn. Maar meid elke zwangerschap begint zo. Het vertrouwen moet groeien en dat zal wel even duren maar als er volgende week meer te zien is, is dat erg fijn. Ik had ook precies een week later een ehco en wat zagen we: een groter vruchtzakje MET een kloppend hartje!
Ik duim voor je dame!

Mijn volgende echo is 31 oktober pas, dan ben ik 18 weken en 4 dagen maar dan heb ik de 20-weken echo al. Spannend! Over 3 weken wel weer naar de verpleegkundige, maar ik mag zo vaak als ik wil komen zei ze. Fijn! 5 december hoef ik pas weer naar de gynaecoloog, dus dat is fijn.

Miep: fijn dat je weer beter bent, maar nog niet helemaal dus. Nog even geduld en dan een echo. Wachten wordt beloond!

Ik heb het schema ook even ingevuld / aangepast, ik denk dat het een jongen wordt.

groetjes Jannie

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
10/9
24/9
1e
1
-

24
Frl

al gehad

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9
33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
17/9
28/9
4e
1

33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Els
11/4
21/9
5/10
5e
2
-
30
Ensch
-

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen

1e
1

31/10
10uur
29
N-Br
20-27/9

Marieke
12/6
1/4/09
>
1e
1
24/9
9uur
31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?meisje

2e
2
26/9 16u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

32

N-Br

al gehad

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
6/10
33
Utrecht
--=

Goedemorgen,

Nou ik ben weer wat bekomen van de echo. Had van de week al bedacht dat ik van Bas* op dit moment in de zwangerschap ook nog weinig kwaaltjes had en dat stelde me wat geruster. Maar als de gyn dan vraagt, heb je al kwaaltjes en ik zeg weinig en hij zegt, misselijk? gevoelige borsten? wordt je toch weer onzeker. Mijn borsten zijn waarschijnlijk sowieso in de war. Die zijn dit jaar al zo vaak bedonderd, dat zij nu waarschijnlijk denken, zoek jij het maar lekker uit nu....
Verder zei ik idd voor de echo tegen de gyn dat ik
verwachtte dat er weinig te zien zou zijn, nadat de gyn dit ook al zei.
Maar je wil gewoon een bevestiging. Ik merk dat ik me nu al aan het
indekken ben voor volgende week. Want ik had best een late eisprong 10
of 11 dagen daarna had ik een positieve test in handen, op dag 31. Nu
reken je toch vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie en dan ben ik
volgende week vrijdag 6w5d. Op zich moet er dan een hartje te zien
zijn. Maar door de late eisprong, twijfel ik of we die echt al gaan
zien. Het zal een teleurstelling zijn als we hem niet zien, maar ik
weet dat het mogelijk is.

Marieke, lekker aan de studie begonnen. Het klinkt wel heel leuk zo. Al is het leren even afzien natuurlijk. Zolang je het echter nog met plezier doet, kost het niet zoveel energie!!

Yoshua, thanks voor je lieve woorden. Jij bent ook lekker bezig met je zelfbescherming trouwens... Ik hoop toch dat je niet ongesteld gaat worden. Ik ben het misselijke kwaaltje nu ook kwijt, dus het kan hoor dat je kwaaltjes eerst wel had en dat ze dan afnemen, terwijl je toch zwanger bent!!
Keep my fingers crossed!!

Er komen trouwens naast Yosua nog 3 NODs aan, hopenlijk mag iedereen naar het onderste schema verhuizen!!

Roos hoe was je controle vandaag?

Miep, gelukkig heb je het ergste deel van je verkoudheid gehad. het is wel heftig geweest zo te lezen. Balen hoor, maar goed, gelukkig gaat het al beter.
Ik kan dus nog een kwaaltje toevoegen aan mijn lijst. Ik kan data ook niet meer van elkaar onderscheiden, haha.

Jannie, ik wil jou vast een fijne vakantie toewensen. Wat moet dat een supervakantie worden zeg!! Konden ze op de echo trouwens nog iets zien omtrent je bloedverlies??

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan