We gaan ervoor part II

Hey meiden!

@ Loreane: jakkes pas bij 10 weken??!! Dat vind ik echt onmenselijk gezien je eerdere MK. Bah. gewoon weer bellen hoor. Ik had bij 7 wkn 5 dgn een inwendige echo en bij 11 wkn een uitwendige.

@ Janneke: super dat jij je wat minder moe voelt. Ook ik begin te merken dat het beter wordt. De mijlpaal 12 weken heb ik bijna gehaald. Mijn buikje is echt al zichtbaar en eigenlijk weet bijna iedereen het al.  

Vandaag met zoonlief gewinkeld. Hij moest nieuwe winterschoenen, een echt dekbed +  dekbedhoezen, wat nieuwe sokken, pyama's etc. Hij heeft nu maat 92 aan! Hij speelt nu lekker ff buiten. Een heerlijk  manneke. Als ik vraag: "wat heeft mem in haar buik". Zegt ie: "baby"!! Als ik vraag krijg:"je een zusje of broertje" zegt ie:  "een zusje".  
We wachten het af..................................

Tja en an al die kwaaltjes.............................Idd ook ik heb de afgelopen weken weleens gedacht..........gatverdamme wat voel ik me klote. En als je nog niet zwanger bent en je wilt wel graag dan denk je: kom maar op met die klachten! Binnenkort zijn we allemaal zwanger hoop ik hier!!!

@ Miep: nix aan het die heeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeee erruge vermoeidheid! En er is nix voor. Hopelijk gaat het met jou na de 2e echo ook een stuk beter!

Kga ff kijken wat zoonlief buiten allemaal uitspookt.

Grtz Linda

he meiden,
ff snelle ego-reactie.
Ik ben supermisselijk. Heel de dag door. Na de lunch tot een uur of 3 gaat het wel en dan begint het weer. Echt heel fijn. Vanmorgen voor het eerst mijn ontbijt teruggegeven, hopelijk wordt dat geen trend, want dan voel ik me nog rotter. En ik heb ook zo'n enorme moeite met drinken. 1 liter lukt net, maar das eigenlijk te weinig natuurlijk, maar daar moet ik al zo mijn best voor doen. Maar eens vragen bij de gyn of daar wat aan te doen is...
Daarbij ben ik ook moe, maar niet zo moe als Miep hoor!
En ik vind alles stinken en mijn darmen geven vanaf het 2e deel van de middag veel lucht.
Ja zwanger zijn is echt fijn!! Haha, om maar even door te gaan op het klagen om de kwaaltjes.
Vind klagen eigenlijk zo ondankbaar, omdat ik zo graag zwanger wilde worden....Maar het is wel lekker af en toe!!

Iedereen aan wie we het nieuws verteld hebben, vinden het superleuk. Die reacties zijn wel gek, ze reageren blijer dan ik me kan uiten. Maar ach dat komt vast nog wel,

liefs
Patricia mama van Bas*

Hallo allen, ik ben inderdaad op vakantie geweest en loop nu een paar honderd berichten achter. Als ik nu de eerste pagina lees om bij te komen lijkt het wel een zwangerschapsforum! Geweldig voor iedereen die zwanger is, en het geeft mij wel moed om ervan uit te gaan dat het bij mij ook wel weer een keer goed komt.

Wel vind ik het moeilijk om al die zwangerschapsverhalen te lezen en in te leven. Dus sorry dat ik daar nog niet in mee kan gaan. Daarvoor doet het verlies toch nog te pijn.

Wat mijn NOD betreft, ik heb afgelopen maand ovulatietesten gebruik en mijn ovulatie was vijf dagen later dan verwacht. Dus ook mij NOD schuif ik een paar daagjes op.

Een vervelende bijkomstigheid is dat ik afgelopen weekend een voedselvergiftiging heb opgelopen. Zelf ben ik alweer hersteld, maar ik ben bang dat ik dadelijk herdoor weer een miskraam zou kunnen krijgen (als het al raak zou zijn). Maar ja, eerst maar weer eens een dag of vijf verder zijn...

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
28/9
12/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

San
14/9
25/9
9/10
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha
28/7
4/10
18/10
3e
1
-
32
H'sum
al gehad

Phoeby
17/9
1/10
22/10
1e
1
-
32
Flevo
al gehad

Laura
10/6
16/10
26/10
5e
1
-
33
Gron
al gehad

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Yf
23/7
12/10
28/10
2e
1
-
31
Z-H
27/11-15/12

Desiree

23/9

?

?

1e

1?

?

23

?

?

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
1e
1

31/10
10uur
29
N-Br
al gehad

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1

31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4 dec. 13u 20 wkn echo

30
Frl
al gehad

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

22/10 13.45u

33

N-Br

al gehad

Patricia

10/7

22/5/09

? meisje

2e

2

14/10 10 u
28/10 9 u

30

Z-H

1/11-8/11

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
27/10 9.45u

33
Utrecht
geen

Maike
10/8
3/6/09

?
1e
1
14/10
14.45 u
24
Frl
al gehad

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
ergens begin juni
baby!
2e
2
21/10
10 uur
33
GLD
al gehad

Welkom terug Kim.
Heel begrijpelijk hoor, als je nog even niet zo'n zin hebt in zwangere verhalen. Het verlies heeft gewoon tijd nodig om verzacht te worden. Lekker alle tijd nemen die je nodig hebt, hoor.
Heb je wel een fijne vakantie gehad?
Wat een gedoe zeg, met die voedselvergiftiging. Normaal is dat al vervelend, maar ik kan me goed voorstellen dat het nu ook nog wat extra spanning oplevert. Hopelijk heeft het geen gevolgen.

He Patricia. De hele dag misselijk dus. Da's ook niet prettig. En of je minder moe bent dan ik? Wie weet, misschien ben je wel minstens net zo moe, maar klaag je gewoon minder dan ik. Haha.
Vandaag voel ik me trouwens prima. Dat wil zeggen, ben wel redelijk moe (uiteraard), maar eigenlijk niet misselijk. En mijn huid (op mijn gezicht) voelt ook een stuk minder vet. En mijn buik voelt anders. Ik had ook veel minder moeite met eten vanmorgen. Oftewel, ik voel me niet zwanger. En dat levert natuurlijk enige stress op. Bah. Wat een gedoe, die onzekerheid steeds.
Over 5,5 week gaan we een weekendje weg. Op een of andere manier voelt die 5,5 week veel korter dan de 2 weken die het nog duren voor de volgende echo. Ik hoop maar dat alles nog goed zit.

Jeetje, Loreane. Pas bij 10 weken? Wat belachelijk zeg! Degene die dat heeft verzonnen, heeft zelf zeker nog nooit een mk gehad. Heb je de gyn zelf al te pakken gehad inmiddels? Ik hoop zo dat je eerder een echo krijgt.

Miep
8w

Goedemorgen dames!

Heb vannacht heerlijk geslapen, lag er lekker al om 22uur in en ben er pas om 6.30uur uitgekomen. (wekker gaat om 6uur dus halfzeven is dan uitslapen hihi)
Gisteren kwam eerst onze nieuwe schoonmaakster: een superlief mens en ze maakt al een paar weken schoon bij onze buren / vrienden en die vinden haar te gek. Helemaal blij dus. Daarna zijn manlief en ik gaan sporten. Heb het rustig aan gedaan, beetje crosstrainer, paar apparaten en nog even gefietst. Voelde wel weer goed en as weekend wil ik baantjes gaan trekken in t zwembad op de sportschool, denk dat ik me daarna nog beter ga voelen!

Linda: ohhh wat schattig van je zoontje! Ben benieuwd of t idd een meisje wordt, je zoontje denkt t dus blijkbaar ook! Morgen 12 weken meid, zeker een een flinke mijlpaal! :-D

Patricia: oef wat naar dat je zo misselijk bent! Wel n goed teken maar niet zo heel handig meid. Iedereen gunt t jullie natuurlijk van harte maar wellicht ben je zelf nog voorzichtig, maar dat is zo begrijpelijk. Langzaamaan zul jij ook vertrouwen krijgen in deze zwangerschap! En als je je na de 12 weken beter voelt dan lukt dat stukken beter merk ik nu in ieder geval!

Kim: wat vervelend die voedselvergiftiging!!! Das niet best meid... En je ei dus 5 dagen later dan verwacht; goed om te weten lijkt me! Heb je wel n fijne vakantie gehad?

San: hoe is het met jou? Morgen je NOD!

Miep: fijn dat je je beter voelt maar snap wat je bedoelt. Elke keer als ik dat gevoel had kreeg ik toch wel een mini-tekentje dus hopelijk jij ook!
Een weekendje weg gepland als je 13,5  week zwanger bent: goed plan!! Geloof me dat heb je dan nodig! Onze vakantie kwam mij ook geweldig goed uit.

Zwangeren: doen jullie al mee met Moeders voor Moeders?

Vanavond lekker avondje alleen, manlief heeft n vergadering. Lekker n kliekje opwarmen en voor de buis hangen. Of de laatste Linda. lezen, die is mega-dubbel-dik. Heerlijk blad!

Groetjes Janneke

Haha Janneke. Een weekendje weg met 13,5 week klinkt goed gepland, tot je weet wat we dan gaan doen. Dan duiken we namelijk weer de bossen in. Daar slapen we dus ook, op een matje. De eerste nacht onder een zeiltje en de tweede nacht  in een zelf gemaakte bivak van natuurlijke materialen. Ik heb inmiddels al redelijk vaak zo'n bivak gemaakt en ik kan je vertellen dat dat elke keer weer een uitputtingsslag is, ook als je niet zwanger bent. Verder gaan we dan rondwandelen en regelmatig vuur maken. Druk weekend dus.
Manlief gaat ook mee en mijn zus ook. Ik heb me al voorgenomen dat, mocht ik me te moe voelen, manlief en ik samen een 1-persoons-shelter bouwen en we er dan een zeiltje bij spannen.
Ik hoop natuurlijk dat ik me tegen die tijd weer een stuk beter voel en ik ook een shelter kan bouwen, maar ik ga niets forceren. Dat zien we tegen die tijd wel weer.

En wat je schreef over minitekens dat het toch goed zat.... Ik weet het niet meer. Af en toe denk ik wel dat ik toch een vlaagje misselijkheid voel, maar dat kunnen ook de spanningen zijn. En af en toe voel ik iets helemaal onder in mijn buik, waarschijnlijk mijn baarmoeder. Dat kan natuurlijk betekenen dat het goed zit, maar het kan net zo goed betekenen dat het niet goed zit. Verder zijn mijn borsten nog wel steeds redelijk pijnlijk, maar dat was bij mijn mk ook nog tot wel 3 weken nadat het mis was gegaan. Dat zegt me dus ook niet zoveel. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan gewoon rustig afwachten.

Moeders voor Moeders. Nee, daar heb ik me niet voor opgegeven. Ik heb er wel veel over gedacht en al verschillende keren op hun internetpagina gezeten. Wat me ervan weerhoudt om me in te schrijven, is de gedachte dat het weer fout gaat en ik me dan weer af moet melden. Dat is dan weer zo'n confronterend moment in een tijd dat je je toch al zo rot voelt. Ik vind het zelf eigenlijk ook geen goede reden om met niet aan te melden, maar ik krijg mezelf niet zover dat ik de stap toch zet.
Ik voel me er wel enigszins schuldig over, vooral ook omdat die vriendin van mij met behulp van Moeders voor Moeders uiteindelijk nu zwanger is. Ik weet het  niet. Misschien komt het nog wel.

Aha weer zo'n weekendje? Oef..... haha! Ik dacht echt aan  een weekendje samen in een huisje of hotelletje, haha! Bij wat voor club ofzo zitten jullie? Begin rare dingen van je te denken Miep. Grapjuh! ;-))

nou Miep het ligt aan de dag denk ik. Ik ben vanmorgen wel misselijk opgestaan, maar kreeg net tijdens de vergadering op mijn werk, een gevoelige buik. Dan ga ik gelijk stressen en denken, goh ben ook wat minder misselijk enz.
Vind de dag nu al niet meer fijn.
Hopelijk is de buikpijn alleen van het gespannen zitten, ik had nl mijn evaluatie (over mijn handelen) en dat blijf ik toch wat lastig vinden, ook al gaat het hardstikke goed. Ik zit dan meer gespannen. Hopelijk is dat het gewoon in samenspraak met mijn darmen die wel regelmatig werken, maar soms ineens nog wat dunne ontlasting geven.
Oh en ik heb ook een spijkerbroek aan die toch wat strakker om mijn buik zit en daar houd ik niet zo van. Redenen genoeg dus om te bedenken dat het wel goed zit, maar toch is er meteen weer spanning.
Helaas kunnen we alleen afwachten.

Sorry voor weer een ego-zwanger-verhaal. In het weekend zal ik op al jullie berichtjes reageren, dan heb ik meer tijd,

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan