We gaan ervoor part II

@Patricia: die ups & downs heb ik ook hoor. De ene dag vol vertrouwen en dan denk ik weer aan de keren dat het misging en besef ik dat het nog een keer mis kan gaan. We moeten gewoon deze onzekere weken door zien te komen en dan groeit het vertrouwen wel. Zelf denk ik dat ik pas na de 20-weken echo echt durf te genieten.

@janneke: ik zag vandaag in de Bruna dat bij de nieuwe Kinderen een babykamer special zit. Misschien iets voor jou want daar was je toch mee bezig? Ga je ook naar de jonge gezinnenbeurs in Utrecht? Ik ga elk jaar, en dit jaar zeker weer. Leuke aanbiedingen en de nieuwste babyproducten, heerlijk!

ik moet gaan, de kids roepen me...

Hai ladies,

Marijke: bedankt voor de tip van de Kinderen. Zal eens kijken. Op zich weet ik dus wel wat ik wil maar moet even een betaalbare versie vinden. Heb vandaag al geboden op n paar witte boxen, ben benieuwd.
De beurs: nee daar ga ik niet heen. Komt vooral omdat ik allergisch ben voor beurzen, ik word er echt enorm ongelukkig. Herkent iemand dat?

Net een sport-positiebroek gekocht; heb nu alweer zin om te gaan sporten haha! Ideaal de Prenatal en niet eens zo duur! Fijn!

Morgen om 9.30uur naar de verpleegkundige, toch wel weer spannend vind ik. Niet dat ik denk dat er iets mis is, maar toch. En we horen het hartje natuurlijk weer een keer. Ga het wel even goed navragen want heb echt weer kapotte tepels, het bloedt zelfs! Niet extreem maar ik vind het echt niks. Lijkt wel alsof mn borsten ook warmer / koortsig zijn en alsof ze elk moment kunnen gaan ontsteken. Sorry voor de details....
Hoef dus pas laat uit bed, das wel erg lekkerrr!!!! Vanavond avondje alleen, lekker relaxen en mss even in bad met maskertje...

Groetjes dames!
Janneke
ps: het wordt vr za zo ma mooi weer!!!

Hee hallo,

Nou, ik begin écht verstrooid te raken: ik heb mijn dochter een uur te vroeg in bed gestopt!   Ik vond het wel wat licht buiten, maar ik dacht dat het door de helderheid van de lucht kwam. Ik vond het wel raar dat rtl een journaal om 19 uur had, nog niks in de gaten, na het bedritueel kwam ik beneden en zag ik op de klok dat het pas half 7 was..... Vandaar dat ze wat zat te mopperen. Toch nóg maar een verhaaltje gelezen en nu slaapt ze wél! Ze is ook erg zielig (en ik dus ook...gaap) Ze heeft een dubbele oorontsteking en heeft een antibioticakuur gekregen van de kno-arts. Ze heeft al voor de tweede keer buisjes gekregen, ze is nog niet eens twee!!! Vannacht slecht geslapen hierdoor....
Ja, ik voel me ook misselijk en moe, verder voel ik niks. Ik vind het moeilijk om hier over te klagen, want een ander zou mijn kwalen zó over willen nemen.....Ja wel een kwaal, ik begin stemmingswisselingen te krijgen. Het ene moment vrolijk, het andere kan ik zo in huilen uitbarsten...... Mijn man maar meeveren. Kennen jullie het boekje 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Daar staan ook van die grappige anekdotes in over zwangeren en hoe een man erop moet reageren...
Morgen vrij en dan nog 1 dag werken, dan herfstvakantie!!!!   Ben ik aan toe, heel druk op het werk gehad, ziek kind, geblesseerd paard, zwanger, genoeg redenen dus om voluit te genieten van de vrije dagen....Ik snap niet dat ik in deze periode zwanger ben geraakt..... Het waren écht verpliichte nummertjes, pffff, ....

Kim, heb je wél een fijne vakantie gehad? Dus jouw spannende dagen ziten er nog aan te komen..... Ik begrijp het wel, dat je die zwangerzijn verhalen niet graag leest. Ik zit er wel eens over te denken om op een ander forum te gaan kletsen, omdat ik het zo vervelend vind voor de nog-niet-zwangeren, maar die stap is nog net iets te groot, en ik voel me hier nog zo fijn bij, we hebben dezelfde achtergrond (miskraam) en dat schpt, hoe rot ook, een band.

Linda, je zoon heeft nu dus een echt dekbed. Hoe oud is hij? Ik zit er ook aan te denken, want julia's deken is écht te kort.... Ze heeft nog wél een slaapzak aan en wil liever niets over haar heen hebben....

Hee Loreane, ik kon óók pas met 9 weken terecht, niet dat ze niet eerder wilden, maar het kón toevallig niet. Ze raadden mij aan om naar het ziekenhis te bellen en aan te gevn dat ik mijn zwangerschapstermijn niet wist en zó een echo te krijgen. Na lang kletsen is het me wél gelukt. Ik ga nu met ong 7 1/2 weken. Misschien een idee voor jou?

Janneke, lekker en avondje alleen? Ik ook, manlief is aan het sporten, best wel eens fijn hè, geen gezeur en de afstandsbediening voor jezelf... Geniet ervan!!
Ik heb de vorige keer bij mijn eerste dochter wél meegedaan aan moeders voor moeders, maar ik vond het zo vreselijk: iedere keer boven die maatbeker hangen met mijn misselijke lijf.... Echt een opgave. Dan die kratten met urine 'discreet'wegzetten bij de poort. Nou mijn buurvrouw had het meteen door; ze kende die flessen wel... Ik denk het deze keer maar niet..... Voel ik me wel een beetje schuldig voer maar net niet genoeg om het mezelf wéér aan te doen.

Oh Miep, wat doe je jezelf aan, zo'n survivalvakantie.... Jij liever dan ik tijdens een zwangerschap.....Gelukkig is iedereen weer anders en voel jij je helemaal thuis in het bos op een matje, au, ik krijg al pijn in mijn rug als ik er aan denk......

gr Roos

@Roos: toevallig, ik had me vandaag ook vergist in de tijd. Ik had afgesproken met een vriendin en pas toen ik er was kwam ik erachter dat ik een uur te vroeg was... Zwangerschapsdementie noemen ze dat? ha ha

Ik doe deze keer ook niet mee aan moeders voor moeders. Heb het wel in december 2007 gedaan maar toen kreeg ik dus met 8 weken de miskraam. Toen moest ik ze bellen om het te vertellen wat ik al heel moeilijk vond. Ik vond hun reactie niet echt sympathiek. Het leek net of ik ze tot last was omdat ik moest stoppen en toen moest ik ook nog een week tegen die kratten met flessen aankijken tot ze ze eindelijk kwamen ophalen. Niet echt een positieve ervaring dus. Ik vond de kratten en flessen ook erg groot en onmogelijk ze discreet bij de deur te zetten. Pas zag ik ze een paar straten verderop staan en toen kwam het allemaal weer terug. Het is wel voor een goed doel maar ze krijgen echt wel genoeg want het wordt ook nog gebruikt om een middel voor gewichtsverlies te maken. Dus niet alleen voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden.

@Janneke: dat beursgevoel ken ik ook hoor! Je moet echt heel vroeg komen, gelijk als ze open gaan. Anders is het inderdaad veel te druk, dan is het niet leuk meer. Ik maak van te voren ook een lijstje met wat ik wil zien en werk dat dan zo snel mogelijk af. Die koopjes en gratis spullen kan ik echt niet weerstaan!

prettige avond dames!
Marijke

ha meiden, nou heb ik weer last van bruine afscheiding. Dat in combinatie dat mijn misselijkheid echt minder lijkt te zijn, maakt me echt weer superonzeker. Ik begin echt alweer te geloven dat het over is......
Ik haat dit!!!!!!!!!!!!!

Hoi Patricia.

vervelend joh en ik begrijp je onzekerheid heeeeel goed, heb zelf de hele zwangerschap afscheiding gehad!! En dan wordt je ook gek van onzekerheid!

Meid, zo meteen direct bellen en je ongerustheid melden, misschien kun je terecht voor een extra echo en geef ook aan dat je klachten zo schommelen en dat je door die combi zo onzeker wordt!

Heel veel sterkte!

liefs Yosha

Hallo!!!

Twee daagjes gemist en ook een hele hoop berichten gemist zie ik!!!

Patricia he meis wat vervelend, kan me je gevoel zo goed voorstellen, kan je niet bellen en uitleggen hoe je je voelt.....
bah, ik hoop dat je je gauw beter voelt, maar weet ook hoe moeilijk dat dan is...

marijke bedankt voor die tip van kinderen, ga ik ook eens ff in neuzen...
Ik heb bij ikea ook leuke dingen gezien.... daar willen we ook een keer een kijkje gaan nemen...
Ik hou wel van beurzen, maar nu met de studie enzo wordt het niets!!
Zaterdag gaan we dagje naar de dierentuin want we hebben nog steeds kaartje liggen dus ben ik alweer een dag kwijt haha... maar wel zin in dus de andere dagen even iets meer doen!! En idd druk, maar al die dingen eromheen vind ik ook wel leuk!!

Over dat moeders voor moeders, dat is dezlefde reden dat ik me toen ook niet heb opgegeven, ik was er eerst veel te bang voor dacht help, en ja dan moet je weer gaan afbellen enzo... heb het dus ook niet gedaan....

Roos herkenbaar je gevoel dat het wel moeilijk is om hier over de zwangerschap te praten, dat vond ik ook, helemaal omdat janneke en ik in t begin eerst alleen waren en je wilt anderen gewoon niet kwetsen en je gunt het hun ook zo....
Maar ik zit dus ook nog steeds hier.... want tis hier wel heel gezellig!! hihi!!!en eind van de mand gaat de klok wel echt ee uur terug hoor!! dan niet vergissen hihi!! heb ik al wel eens gehad!!

Janneke en jij zo naar de verpleegkundige!! kan me voorstellen dat t wel weer even spannend is, maar ookleuk, wij moeten nog 2 weken wachten en dat duurt wel lang!!!! Dit was ok de erste keer dat er 4 weken tussen zat omdat we in die 1e 12 weken meerdere echo's hadden!!

Miep dus weer een heerlijk actief weekend, maar misschien voel je je dan beter dan ben je over die eerste 3 maanden heen.... Ik ben niet super fit nu, maar wel stuk fiter als in die erste drie maanden!!

Kim leuk dat je er weer bent. Kan me voorstellen dat het wel moeilijk is al die verhalen!!

Loreanne  tsjonge wat moet jij lang wachten, bij ons in de vk praktijk mag je na een mk met 8 weken komen, vond ik toen ook al zo lang, maar jij moet nog langer wachten, balen!! Nou ik hoop dat het toch nog lukt om eerder een afspraak te maken!!

Linda dus bijna 12 weken, fijn meid!!

Zo ik ga weer een dagje studeren en wat in huis opruimen, want dat moet soms ok eens even gebeuren en t weekend wordt dat niets, dus dan vandaag maar!!
Zonnetje schijnt hier lekker!!

Groetjes!!
Marieke

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
28/9
12/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

San
14/9
25/9
9/10
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha
28/7
4/10
18/10
3e
1
-
32
H'sum
al gehad

Phoeby
17/9
1/10
22/10
1e
1
-
32
Flevo
al gehad

Laura
10/6
16/10
26/10
5e
1
-
33
Gron
al gehad

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Yf
23/7
12/10
28/10
2e
1
-
31
Z-H
27/11-15/12

Desiree

23/9

?

?

1e

1?

?

23

?

?

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
1e
1

31/10
10uur
29
N-Br
al gehad

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1
23/10 14.20u

31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4 dec. 13u 20 wkn echo

30
Frl
al gehad

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

22/10 13.45u

33

N-Br

al gehad

Patricia

10/7

22/5/09

? meisje

2e

2

14/10 10 u
28/10 9 u

30

Z-H

1/11-8/11

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
27/10 9.45u

33
Utrecht
geen

Maike
10/8
3/6/09

?
1e
1
14/10
14.45 u
24
Frl
al gehad

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
ergens begin juni
baby!
2e
2
21/10
10 uur
33
GLD
al gehad

schema ook weer ff meegeplakt en aangepast bij mij!!

Terug
Bovenaan